fat people everywhere - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu fat people everywhere - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

fat people everywhere

Blijf op de hoogte en volg Irene

23 September 2017 | Finland, Rauhalahti

weekend! Gisteren ging ik echt heel erg vroeg naar bed. En met heel erg vroeg bedoel ik voor half 9. Ik dacht dat dat wel lekker zou zijn, even lang slapen, maar helaas werkte het niet helemaal. Ik heb superlang liggen draaien en woelen, beetje gelezen, raam open raam dicht, raam weer open. Maargoed, Pap leerde me altijd: slaap je niet dan rust je toch!

Vandaag wil ik een druk dagje hebben, dus ik zet de wekker om 8 uur waarna ik m'n was in de machine doe. Ik eet mn ontbijtje, hang de was in het drooghok en ga voor een rondje hardlopen. Ik heb sinds vorige week zaterdag (man, dat is pas een week geleden, voelt veel langer!) niet meer gerend, dus ik moet even inkomen. Toch weer even 5km gedaan. Als ik weer thuis ben pak ik m'n volgende was en stop die, samen met m'n hardloopshirt in de machine. de droge was neem ik weer me. Lekker bloot in mn sportbh van het washok naar huis, en natuurlijk zijn er precies nu mensen... Charmant... Verder was het echt superrustig tijdens het hardlopen. Hoewel het al bijna 10 uur was, toch geen kip te zien. (ook letterlijk niet btw, ik heb de afgelopen weken nog geen koeien, kippen, schapen, varkens of geiten gezien)

Na mn run even aan de slag gegaan, de tweede was opgehangen en toen kwam om half 1 Demi gezellig langs. Het was heel gezellig om even bij te praten en ook wat aan uni te doen. Na 2,5 uur vonden we het wel weer genoeg geweest. Omdat Demi ook blijft eten, halen we even boodschapjes bij K-Market en dan is het eindelijk tijd voor de SPA!

Ultieme beloning voor een paar uur hard werken! Het kost 10.50 om naar binnen te mogen, maar dan heb je ook wat! Gratis kluisje, normale sauna, stoomsauna, ijsbad, jacuzzi's, glijbaan, baantjes-trek-bad, heetwaterbad (37 graden), stroomversnelling en een buitenbad. Demi en ik vermaken ons prima en hoewel het écht druk is met kleine kindjes (want ja, weekenddag), lukt het ons om alles een keer uit te proberen. De sauna en stoomsauna mag je niet met badkleding in, en Demi wil niet bloot, dus zij gaat baantjes trekken als ik ze even allebei uitprobeer (ja mir, ik ben niet preuts! (meer)) het is grappig, ter hygiëne heb je blaadjes die je van een rol aftrekt. Het doet me denken aan zo'n babydoek die aan de ene kant soort papier heeft en aan de andere kant plastic. Anyway, de stoomsauna is heel erg lekker! Het is dezelfde ruimte voor mannen en vrouwen, enkel gescheiden door een hek. Misschien een beetje gek, maarja, je ziet toch niks want er hangt een stoomwolk. Ben wel benieuwd hoe warm het is. Even een koude douche en dan de andere sauna in, die veel groter is. Leuk opgebouwd, met de stenen in het midden in plaats van ergens in een hoek. Twee vrouwen zitten tegenover elkaar heel hard in het Fins te praten, dus ik blijf niet lang.

Bijna 3 uur blijven Demi en ik in de spa, we hebben goede gesprekken over (stervende) vriendschappen, verwachtingen van Erasmus, feestjes hier en plannen voor de toekomst. Demi en ik gaan ook misschien nog een paar daagjes samen naar Helsinki, om haar ouders op te halen. Gezellig!

titel van deze post: O. my. gosh. Wat zijn mensen toch lelijk en dik >< Vooral als al die vrouwen in de sauna of onder de douche zijn, lekker naakt, alles hangt en schommelt en overal van die stretch marks. iewl. Vind je het gek dat iedereen ziek wordt. bah. Ook allerlei vaders met van die dikke buiken, echt walgelijk. Dat zou echt mn nummer 1 reason zijn om nooit meer naar het zwembad/spa te gaan, om dit niet meer te hoeven zien...

Hoewel Demi niet zo gauw honger heeft, ik wel! Ik haal voor (maar) 8,40 patat, een vegaburger met allerlei groenten en een lekker broodje en bijna een halve liter pepsi! Goede deal wel! Blijkbaar heeft Demi ook gekorfbald, dus we hebben nog een overeenkomst! Wel komisch, want blijkbaar is korfbal onder de rivieren echt een vrouwensport dus speelde zij alleen vrouwencompetitie, zo gek! Ik zit lekker mn friet en hamburger te eten met Demi, als twee sprietjes (Demi is nog een stuk dunner dan ik) tussen minstens 6 dikke mensen die precies hetzelfde eten. Ik voel me bijna een buitenstaander die niet bij de clubvandedikkemensen hoort... xD gauw maar weer baantjes trekken om al dat vet er weer af te trainen ;)

Rond 7 uur besluiten we om de spa te verlaten. Even douchen ( wat iedereen hier ook gewoon naakt doet ) en dan terug naar huis. Wel relaxt dat de spa op 100 meter lopen van mijn kamer is! :) Ik denk dat ik nog wel een keertje terug ga!

We maken een soort curry met rijst, ei, broccoli en wortel. Het idee was ook sperzieboontjes maar we hebben (alweer) een blikje zonder lipje gekocht en ik heb geen blikopener. Straks heb ik een hele stash aan eten wat ik niet kan openen... het eten ziet er een beetje vreemd uit, maar het blijkt best wel lekker te zijn! Als toetje hebben we minidonuts!
Ook Gooitzen en Joel komen nog even langs, eigenlijk alleen om mn fiets te lenen, maar wel gezellig :) Ik heb toch 3 sleutels, dus nu hebben Ines en Gooitzen allebei een sleutel. ALs we goed afspreken dan kunnen zij m'n fiets natuurlijk gebruiken als ik hem niet nodig heb. Hoop dat dat goed gaat!

Rond 9 uur gaat Demi helaas weer naar huis, het was echt super gezellig! Helaas kom ik er vervolgens achter dat ik m'n tweede stapel was niet heb opgehaald uit het drooghok... shit. na 9 uur is het dicht en op zondag ook... dat wordt maandag maar weer ophalen. Niet zo snugger ireen...

Van Ines krijg ik de mooiste foto's van Lofoten! En ze hebben het noorderlicht gezien! Aaaaah! Jaloers! De omgeving is echt prachtig! De bergen, het water, de luchten, de zeearenden, echt fantastisch! Ik ben zo benieuwd naar haar verhalen als ze terugkomt! Maandag avond is ze er weer als het goed is!

  • 24 September 2017 - 22:10

    Mamski:

    Haha ik moet wel weer lachen om je verhaal hoor. Dikke mensen vind je overal.... maar ja wat is mooi......en wat nét niet?
    Je zit daar verder ook op de perfecte plek he? Of zie je betere plekken?
    Hoop dat je was er nog ligt morgen. En succes met je 5 (!?) vakken. Vroeger dad je er 12....

  • 25 September 2017 - 13:51

    Mirjam:

    Van stretch marks word je niet ziek hoor? Hoe kom je daar nou weer bij? En waarom stoor je je zo aan anderen, misschien vinden zij jou wel 'iewl' met je slanke lichaam....
    Je kunt toch wel een schilmesje opofferen om blikjes te openen? heb ik ook gedaan. Of misschien heeft iemand een zakmes?

Tags: spa, sauna, demi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 53983

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: