What doesn't kill you only makes you smaller - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu What doesn't kill you only makes you smaller - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

What doesn't kill you only makes you smaller

Blijf op de hoogte en volg Irene

29 September 2017 | Finland, Kuopio

M'n blauwe plek van de saunaboot gisteren is echt MEGA groot geworden. al bijna 5 centimeter, en dat wordt alsmaar groter wanneer de vlek naar beneden uitzakt natuurlijk..

Vandaag heb ik 2 uur principles of nutrition, dan een lunch (Vegetarische pizza! heel gek, er zit ook aardappel op, maar wel lekker!) en dan 2 uur epidemiologie, wat natuurlijk weer drama is. Na vandaag gelukkig nog maar 1 keertje!

Na epidemiologie ga ik eerst twee uurtjes met Doro in de bieb zitten, om te werken aan ons essay. Chille banken hebben ze hier wel! Daarna even langs bij de telefoonwinkel, want het duurt wel erg lang. 'a few days' is nou al 9 dagen... Er blijkt iets mis te zijn gegaan met het leveren. Eerst al een verlate levering van het scherm zelf en nu zitten de tapes er niet bij, en als hij zijn eigen tape gaat gebruiken is de garantie weg. weer wachten dus...

Op de weg naar een café waar ik heb afgesproken zie ik de mooiste schoenen! En raad eens wie er schoenen nodig heeft?! Juist, ik! Binnenkort even langs om te passen!
Omdat ik even iets nodig heb om me op te vrolijken ga ik naar binnen bij Sokos, waarin een grote winkel zit die heel veel weg heeft van de bijenkorf. Hier pas ik wat calvin klein dingen, onder andere een heel mooi roze badpak. En hij is afgeprijsd! En mijn eigen badpak gaat een beetje stuk (tja, die was maar 10 euro op een markt in Hongarije, 2,5 jaar geleden)... Toch maar niet gedaan, want het is wel weer een paar tientjes.

Dan ga ik naar 93 Degrees, de koffiecafé! Daar zijn al heel wat meiden, het is namelijk de laatste dag voor Cecilia en Laura :( Super jammer, het zijn zulke leuke en gezellige meiden :(. Het afscheidsfeestje is heel gezellig, alweer nieuwe mensen ontmoet, lekkere mango-frappucino gedronken en gezellig gekletst met iedereen. Na die frappucino zat ik wel écht vol zeg, ik wil niet weten hoeveel suiker daarin zat. (maar hij was wel heel lekker!)

Op de fiets naar huis, even bananenpannenkoeken bakken en eten. Dan komen Cecilia en Laura al hun leftovers dumpen. Schoonmaakspullen, wasmiddel, wcpapier, waxinelichtjes en nog meer. Ook hebben we nu een plantje! :) Heel gezellig!
Wat nog toffer is: Ines en ik mochten hun gordijnen hebben! SUperchill! Die van ines zijn een stuk dikker dan die van mij, maar zij zit aan de voorkant en heeft ze dus harder nodig. Heel chill dat ik nu niet meer met een flutgordijntje en een handdoek hoef te werken :) #thanksgirls!
Ook koop ik de buskaart van Cecilia over, zodat ik tm 20 oktober gratis met de bus kan.

Die avond is de 90s'party, en we hebben iedereen uitgenodigd om predrinks te doen bij ons. :) Heel gezellie, maar ik wil eerst met paps en mams skypen (ze missen me zo ;) ), wat een beetje lastig gaat gezien het lawaai in de keuken. Toch is het weer zo fijn om ze te zien en te spreken, en wat foto's te laten zien. Ben zo blij met ze! <3

Na het skypen ga ik de rest joinen, en het is heel erg gezellig! De twee uit Engeland zijn er, de Deense meiden, Iris en Krista uit Nederland, Serafin en Izabela uit Polen, nog een meisje uit Tsjechië.. Gezellige boel.
Voordat we naar het feest gaan nog even afscheid nemen van Cecilia en Laura, was heel erg leuk met hen altijd, en we hebben afgesproken dat we elkaar in Duitsland, Denemarken en Nederland op gaan zoeken! Cecilia wil zelfs naar Nederland overvliegen als het me lukt om kaartjes te krijgen voor The Script!

Krista, Iris, Ines en ik fietsen naar het feest, maar al snel merk ik dat het niks voor mij is. 90 muziek ben ik toch echt te jong voor. Het eerste half uur is het nog leuk, maar daarna begint al die happyrock op m'n zenuwen te werken. Samen met iris drink ik een Tequilla (mn aller eerste ooit!!), en na 2,5 uur heb ik eindelijk 2 mensen gevonden om mee terug te fietsen. Had wel zin in een leuk feestje, dus Jammerjammer...
(iris moest trouwens voor 2 tequila en 1 bier 16,40 betalen! :O, belachelijk toch!?)

rond kwart over 2 lig in eindelijk in mn bedje. zin in morgen!

  • 09 Oktober 2017 - 12:18

    Mirjam:

    Ik ben een beetje teleurgesteld dat je de Happy hardcore van de 90's niet leuk vindt... Jonkie! Maar het klinkt wel gezellig met al die mensen zeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 53782

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: