Gingerbread houses maken! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Gingerbread houses maken! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Gingerbread houses maken!

Blijf op de hoogte en volg Irene

22 November 2017 | Finland, Kuopio

Ik fiets naar de uni, en mn versnellingen doen het niet meer... Misschien zijn ze vastgevroren ofzo, maar volgens mij zijn ze gewoon stuk... Nu kan ik er weer minder geld voor vragen. Inmiddels is dus de linkerrem kapot en de linker trapper en nu dus de versnellingen... Hopelijk krijg ik er nog 20 euro voor?

Op de fiets merk ik meteen hoe dom het is dat ik vergeten ben een legging onder mn broek aan te doen. Het voelt als duizend spelden in mn been. ZO KOUD! Ik geniet wel elke keer van zoveel sneeuw om me heen, maar de kou is vrij pittig, zeker op de hellinkjes naar beneden. De versnelling waarin mn fiets staat is vrij laag, dus ik kom gelukkig nog wel de heuvels op. Ik bedenk me ook dat ik nog alleen morgen naar de uni hoef en dan nog 1 week tot lapland. Na lapland ga ik lopend naar de uni of met de bus (als het me gelukt is mn fiets te verkopen), dus ik ben blij dat het nu (pas) gebeurt.

Ik heb eerst 2 uur infectious disease epidemiology, wat best oke is. om 11 uur gaan we lunchen (ja mn ritme is compleet veranderd hier). m'n lunch is falaffelballetjes met aardappels en vegan yoghurt komkommer dille saus. best lekker, maar met brood en sla erbij heb ik weer veel te veel gepakt. pushpushpush, maar ik krijg t niet op :( De lunch is wel gezellig met Bonnie, Anne, Lindy (alle 3 nederlands) en Lena uit Duitsland. Altijd weer leuk om zoveel mensen om je heen te hebben tijdens het eten :)

Om 12.15 hebben we weer 2 uur epidemiology, dit keer zijn er allemaal presentaties over verschillende infectieziekten. Bonnie en ik wisten helemaal niet dat dat voor deze les al moest, dus wij hadden niks voorbereid. Gelukkig was er te weinig tijd voor iedereen, dus de andere 2 of 3 presentaties zijn morgen.

Na de les zijn we naar de bieb gegaan om onze presentatie over de plaag, de zwarte dood, voor te bereiden. na ongeveer 2 uur hebben we het wel gehad, het is ook niet super belangrijk, we worden niet beoordeeld en volgens mij is het ook geen leerstof. Maargoed. Ik werk nog even de laatste colleges uit (ik ben nu helemaal bij!) en ik bel met een professor van thuis over thesis. Super eng, ik was helemaal aan het zweten want ik mag die man helemaal niet! maar het was een leuk gesprek en ik heb nu wel echt zin om een leuke thesis te gaan doen!

Rond half 5 ben ik pas naar huis gaan fietsen, wat nogal vermoeiend is zonder versnellingen. Ook moest ik nog naar de Lidl, maar dat was ik even vergeten dus ik was helemaal omgefietst. zucht :( Na boodschapjes doen weer naar huis. Ik was zo oververhit en moe in mn benen dat ik 1 heuvel gewoon afgestapt ben, haha. Thuis even gekookt en wat dingen geboekt (o.a. mn bus voor als ik in mn eentje Turku en Porvoo ga bezoeken vlak voor ik naar huis ga) en gegeten. Ik had een heerlijke curry gemaakt met courgette, wortel, ui en champignons. :) Om half 7 was Ines thuis, die ook nog even wat meegegeten heeft, ik maak toch altijd te veel, haha.

Om 7 uur kwam Belén ook langs. Ze komt uit Valencia en het is echt een heel lief meisje :) Samen gingen we gingerbread huisjes maken! Ines ging het eerst een soort van voordoen, maar het ging helemaal mis. Haar dak-stukken waren allebei gebroken dus dat maakt het niet makkelijker. We hadden twee soorten glazuur. een soort bakkers-lijm en een zelfgemaakte glazuur. de lijm werkte veel beter. mijn stukken gingen ook af en toe kapot, maar ik kon het redelijk goed lijmen. Maria kwam er ook nog even bij met dr gezeur en alles over Polen. brrrr. Belén vind haar ook maar raar.

Het is een hele gezellige avond, die veel langer duurt dan verwacht. Na bijna 3 uur is het tijd voor foto's en dan gaat Belén weer naar huis. Die van mij is nog best wel goed gelukt, en die van Belen ook. Ik heb een foto erbij gedaan :)

We willen nog even naar de sauna maar die blijkt dicht te zijn!? huh... voor niks in ons nakie door de sneeuw gerend... Beetje jammer want ik had wel zin om nog een keer te gaan. 's avonds nog lekker lang gedoucht en daarna gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 53978

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: