Ines uitzwaaien & Pre-christmas event - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Ines uitzwaaien & Pre-christmas event - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Ines uitzwaaien & Pre-christmas event

Blijf op de hoogte en volg Irene

09 December 2017 | Finland, Kuopio

Jaja, de tijd is gekomen om afscheid te nemen. Ze had me nog meegevraagd naar het ontbijtbuffet, maar ik moet even op mn geld letten én wat goede nachten maken dus ze ging alleen met Belén. Om half 11 werd ik wakker van de deurbel, want ze heeft natuurlijk geen sleutel meer. Daarna was het 2 uur lang inpakken (ja, echt, na 3 dagen nog steeds) iets eruit, iets erin, iets weggooien, verplaatsen. Heel grappig allemaal. Ze heeft blijkbaar zoveel souvenirs gekocht (en niet veel meegegeven aan vriend/ouders) dat het gewoon steeds te zwaar is...

Gisteren kwam ik thuis en toen lag er op de tafel een bord met een soort Berlinerbol (die ik vet lekker vind) een cinnamon roll, 3 moomin-thee zakjes en een reflector. Met een berichtje erbij: The cinnamonroll to stay sweet, the tea to keep you warm and the reflector to stay safe, when I'm gone. Van mn lieve Ines, zo schattig!

Om half 1 komt Susanne (een van mijn 2 tutoren) haar ophalen om naar het vliegveld te brengen. ik heb mn pyjama nog aan en met mn snowboots eronder loop ik met haar mee naar de auto. Afscheid nemen valt me een beetje zwaar en als de auto wegrijdt moet ik ineens heel erg huilen. Ik weet niet waardoor het precies komt, maar ik denk dat het het besef is dat deze 4 maanden nu bijna voorbij zijn en nooit meer terug zullen komen. Met het vertrek van Ines besef je je dat iedereen nu ongeveer naar huis gaat en dat het gewoon klaar is. Dat maakte me best wel sad, want ondanks dat ik er echt naar uitkijk om thuis te zijn, is het hier ook gewoon zooo leuk!

Omdat ik toch al verdrietig was heb ik daarna ook mn vriendschap met de dipfudges beëindigd. Was moeilijk, maar ik ben heel blij en opgelucht dat ik het heb gedaan. Over een paar weken zal het verdriet ook wel minder zijn en dan ben ik alleen maar gelukkiger met de vriendinnen die ik nog wel heb en die wél in mij en mn leven geïnteresseerd zijn! :)

Daarna ben ik even een stuk gaan hardlopen, maar naar 4 kilometer ben ik gestopt en heb ik de rest gelopen omdat ik vergeten was iets te eten. Het was inmiddels al 2 uur en ik had alleen een kop thee en een cinnamonroll op. nou, daar kan ik niet op rennen dus ;)

Thuis heb ik even wat gegeten, gedoucht en toen ben ik naar het postkantoor gefietst om te vragen hoe en wat met het pakketje wat ik naar huis wil sturen. blijkt dus 38 euro te zijn... pff :( Meteen daar even boodschappen gedaan (best wel een fijne winkel, waarom kom ik hier in mn laatste week achter?! Dit is dichterbij dan prisma!)

Thuis heb ik nog gestudeerd, opgeruimd, blogs geschreven, gewerkt en na een bord rijst met curry ging ik naar het pre-christmas event. Ik dacht dat het super druk zou worden maar dat viel heel erg tegen. We hebben bladerdeeghapjes met jam gemaakt, koekjes versierd (van die gingerbread koekjes, ik was echt misselijk daarna, haha!) Er waren typisch Finse kerst-gerechten (gewoon een soort van stamppotten) en glögie (soort gluhwein). We hebben met een paar mensen het spelletje de Guillotine gespeeld, wat heel gezellig was. De versieringen waren leuk en er was de hele tijd kerstmuziek. Antti was de DJ, hahaha!

De sfeer was super gezellig, en ook lekker kerstig! Mensen schreven op elkaars vlag en ik had mn t-shirt mee (thanks Artse) waarop geschreven kon worden. Ik ben met de bus gekomen dus ineens moesten Belén en ik halsoverkop weg om de bus om kwart over 10 te halen. Snel afscheid genomen van Demi (wat een stuk makkelijker ging dan met Ines, wantja, demi studeert ook in Maastricht) en toen ik thuis was meteen mn bed in gedoken want ik was mega moe. (en blij dat ik niet naar het feest ging na de kerst-activiteit!)

Nog maar een aantal dagen tot Turku & Porvo!
(in Helsinki slaap ik in CheapSleep, wat vlak bij een busstation naar het vliegveld ligt! Helaas kan ik niet zwaaien naar je kamer mir, misschien van een afstandje!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 53759

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: