Regen, regen, regen - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Regen, regen, regen - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Regen, regen, regen

Blijf op de hoogte en volg Irene

07 September 2017 | Finland, Kuopio

Donderdag... Het weer is omgeslagen. Voor het eerst sinds ik hier ben fiets ik met jas naar de uni. een regenjas om precies te zijn. van 10-12 hebben we een college van de vakgroep, om iedereen te leren kennen. Het blijkt dat echt 70% van Public health & Clinical Nutrition uit Nederland komt... En daarvan is 80% uit Wageningen! FUN! (NOT!) Best interessant allemaal, we zitten ook samen met de master- en phd studenten die nu beginnen, dus leuk om dat ook even mee te krijgen. Alles met mn rooster is nu goed, op de 11 uur overlap na. Dat laat ik maar zo.
In de pauze hebben we lunch, MET PANNENKOEK met slagroom en jam! en we schrijven ons in als inwoners van Kuopio. Het duurt nog 3 weken voor we onze finse id-nummer krijgen, maar daarna kunnen we een studentenpas bestellen. yay voor dit systeem!

'smiddags zou ook nog interessant zijn, maar eigenlijk is dit voor 95% gericht op de masterstudenten, dus dat was toch iets minder nuttig dan gedacht. Als de professor als 'afsluiting' iedereen laat vertellen wat ie met zijn of haar toekomst wil gaan Demi en ik ervandoor. Daar heb ik echt geen zin in. ;p

Eigenlijk wilde ik nog naar de stad om een buskaart te kopen, soort van OV waardoor ik in plaats van 3,30 nog maar 1,73 betaal, maar het regent dus ik ga lekker naar huis.

Even boodschapjes doen en dan thuis ga ik lekker chillen en genieten van m'n laatste dagje niksdoen. Ik eet een restje curry en Ines en ik doen de was (!!!!), en hangen het te drogen in de veel te warme droogruimte. Helaas is die al voor 10 uur dicht, dus ik kan het niet meer afhalen :(
Die 50 meter naar het washok maken me al doorweekt, ik wil die zon terug!

Ik weet niet waarom ik steeds zo moe ben, maar om half 11 lig ik al te slapen! Morgen eerste daggie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 53794

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: