Papa jarig! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Papa jarig! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Papa jarig!

Blijf op de hoogte en volg Irene

14 September 2017 | Finland, Kuopio

Happy birthday daddy!

De dag is niet heel fijn begonnen, ik heb namelijk ruzie gemaakt met Maria. Ze kwam als een creepy geest haar kamer uit, zonder goedemorgen te zeggen of iets dergelijks. Prima, ochtendhumeur heb ik geen problemen mee. Maar ze kwam m'n kamer in terwijl ik aan het ontbijten was, en zonder gedag te zeggen of eetsmakelijk zei ze: Use headphones when you watch a movie or when you listen to music. Nou... nee. Ik wil best af en toe als zij aan het leren is oortjes indoen, maar niet altijd en zeker niet als ze het zo oplegt in plaats van het te vragen. Toen knapte ik een beetje omdat ze echt OVERAL op zeurt en letterlijk NOOIT vrolijk of blij of geinteresseerd is. bovendien zijn er 3 dingen die je hier met Erasmus als eerste van elkaar weet; naam, land van herkomst en studie programma. Nou, Maria weet nog steeds niet wie Ines is en wie Irene is en ze vergeet de naam Ines ook vaak. Ze heeft mensen verteld dat ik uit Noorwegen kom (geen idee waarom precies dat land) en laatst appte ze ons waar we waren. Ines; In de hospital. Maria: Shit, what happened!? ... ... ... Ines doet geneeskunde en loopt daar haar coschappen... zou je toch moeten weten als je al 3 weken samen woont toch?! Ik ben dr gewoon helemaal zat met al dr gezeur. bah.

Vandaag is een studiedagje! Ik heb weer een uur overlap, dus ik ga het eerste uur naar epidemiologie en het tweede uur naar public health nutrition. De man van epidemiologie is er niet blij mee, maarja, hij mag blij zijn dat we uberhaupt gekomen zijn want de meesten zijn gewoon thuis gebleven. De leraar van epi heet trouwens Agrebesola, doet me aan bessola denken, jum!
Na Epi en PUHN, die allebei best wel interessant waren had ik al honger dus besloot ik maar vast te gaan eten. Iedereen heeft hier gek genoeg al lunch om 11, dus ik viel niet zo op. de lunch was heeeerlijk! Een pasta met geitenkaas/tomaatsaus. Eindelijk een keer pasta in plaats van rijst.
Na de pauze heb ik nog 2 uur Foundations of Public health. Hier keken we 2 uur lang filmpjes van de World Health organisation over de milenium goals en de sustainable development goals. Helaas waren het alleen maar interviews, dus niet heel erg interessant.
Na de les heb ik samen met Iris en Demi, die hun lunch nog niet gehad hadden, een taartje gegeten ter ere van papa's 59e verjaardag! Gefeliciteerd pap! Het was een lekker gebakje met rode vruchten en glazuur ;)

Nog even een paar boodschapjes gedaan en de rest van de avond lekker niks gedaan, behalve de colleges van de dag uitwerken.
maar even vroeg gaan slapen want morgen gaan we naar Tampere!

Trouwens, niet elke blog is misschien interessant, maar ik vind het voor mezelf leuk om een soort dagboekje bij te houden per dag, en aangezien me dat nog nooit gelukt is op papier doe ik het zo. Dit werkt best wel prima! (het lukt me zelfs niet eens om de 5years diary bij te houden, en dat is maar 1 vraag per dag...)
Thanks for reading anyway!

  • 21 September 2017 - 10:09

    Mirjam:

    OEPS! Het 5 years diary ligt denk ik al sinds eind juni stil op mijn bureau.... :$ Thanks for the reminder! Dat wordt even flink bijwerken... maar dat is vaak best lastig zo super-achteraf... Nouja, het moet maar!

    Gek he, dat pap binnen een jaar 60 (!) is!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 53905

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: