Baaldag & movienight 2 - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Baaldag & movienight 2 - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Baaldag & movienight 2

Blijf op de hoogte en volg Irene

03 Oktober 2017 | Finland, Kuopio

M'n eerste twee les-uren van vandaag gaan prima. Principles of nutrition, niks bijzonders verder. Als lunch heb ik een lekker veganistische zoete aardappel soep met sla en brood. Best prima. na de lunch loop ik naar prima om kaartjes te halen voor de ijshockey wedstrijd morgen en daarna neem ik de bus naar het centrum.

Ik ga naar één van mn favoriete (ok, dat klopt niet, ik heb er pas 3 ontdekt en ik vind ze alle 3 geweldig) koffietentjes, en ik bestel een latte macchiato soya (favo drankje!) met vanille. Beetje te zoet, maar wel fijn om even met een goed warm drankje aan de slag te gaan. Helaas valt na 1,5 uur werken mn laptop uit en waar ik zit, is geen stopcontact te vinden. Het is druk in the coffee house, dus ik kan niet ergens anders gaan zitten.
Dan ga ik alvast wat (vegan) snoep kopen voor bij de film vanavond. Ines en ik gaan vanavond namelijk voor de tweede keer hier naar de film. Ines wil het liefst elke week geloof ik, en in Duitsland doet ze dat ook, maar ik vind 1 keer per maand wel voldoende... ;)

Als ik weer terugkom in het cafe bestel ik een thee en is er gelukkig nu wel een plekje bij een stopcontact vrij. Helaas kan ik me echt niet concentreren meer en heb ik nergens zin in. Toch is er veel te doen deze week, en heb ik volgende week mn eerste tentamen... Ik voel me een beetje slapjes. Het is ook begonnen met regenen, wat de sfeer ook niet beter maakt. Wel kom ik Nina nog tegen (eigenlijk komt zij mij tegen want ik zat er eerder), wat wel gezellig is. Rond 4 uur besluit ik het maar op te geven want ik raak alleen maar gefrustreerd van mezelf omdat ik me niet tot iets productiefs kan zetten.

Door de regen (ik ben immers niet van suiker) ga ik naar een schoenen en tassen winkel waar ik hele mooie, warme, schoenen gezien heb. Ik loop nog steeds op mn afgetrapte vans, het is echt geen gezicht... Helaas is er weer een tegenvaller want de mensen spreken helemaal geen engels dus ze kunnen me niet helpen. Ik pas maat 37 prima, maar dan kunnen er absoluut geen dikke sokken in. Nu twijfel ik dus over maat 38 of 39. En lichtroze of meer oud/donkerroze? Na een kwartier sta ik al weer buiten. Saai, zo'n hele dag alleen.

Vandaag zou m'n mobiel klaar zijn, maar ik heb al zo'n vermoeden dat dit niet het geval is. Door de regen loop ik (baal nu een beetje dat ik met de bus ben gegaan en niet overal heen kan crossen met mn bike) naar de shop waar de man me inderdaad vertelt dat de tapes nog niet geleverd zijn. Wat moet ik hier nou mee?! Als ik terugloop voel ik me best wel ellendig. Ik kan niet eens m'n huur overmaken en ik mis m'n telefoon gewoon. beetje stom om zo te zeggen maar het is wel zo... het houdt me best wel bezig ><

Ik wil een paraplu kopen --> winkel dicht
Ik wil m'n buskaart opladen --> winkel dicht

Inmiddels ben ik verdrietig, doorweekt en moe en heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer om naar de film te gaan. Ik ga maar (weer) in het café zitten tot het tijd is om naar de bios te lopen. Ik koop alvast kaartjes voor ons, voor de film Victoria & Abdul, en even later is Ines er ook.

De film is echt prachtig. Het gaat over de koningin, Queen Elizabeth en haar helper, Abdul Karim uit India. Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal, wat pas sinds 2010 bekend is. Ik heb zelfs een traantje weg moeten pinken... <3 Aanrader!
Beetje jammer dat de mensen naast mij echt om élke zin/gezichtsuitdrukking/scene moesten lachen. Vrij irritant...

Na de film rennen naar de bus, naar huis, even broodjes in de oven gooien met vegan kruidenboter en lekker een avondje todolijstje afwerken. helaas gaat ook dit niet soepel dus ik geef het maar op. Skypen met Elize, even snel een douche en dan slapen. Morgen kan alleen maar beter worden, toch? Was ik maar even lekker thuis in mn eigen zachte bedje en bij mn ouders op de bank met de poezen. Ik mis het wel hoor... Nog 2,5 maand!

  • 05 Oktober 2017 - 22:48

    Mamski:

    En dan morgen weer een positief verhaal: je mobiel is gemaakt, je schoolwerk op schema, Maria die je uitnodigt, een kaartje van iemand en de zon die de bomen nog mooier kleurt.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 53868

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: