wasje hier wasje daar - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu wasje hier wasje daar - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

wasje hier wasje daar

Blijf op de hoogte en volg Irene

06 Oktober 2017 | Finland, Rauhalahti

Vandaag ben ik vrij, dus dat betekent een nuttig dagje ervan maken!
Ik sta om 9 uur op (het getimmer aan het dak wordt irritant), en om 10 uur zit ik in de bieb. Ze hebben hier hele fijne banken/stoelen waar je lekker zonder schoenen op kunt hangen en kunt lezen. Ik had heel veel reading to do, dus dat was precies goed. Goed voorbereid voor tentamen. Om half 1 kwam Demi vanuit Oppari om samen te lunchen. Helaas was de lunch vandaag niet zo lekker, en ik mis de zoute boter op mn broodjes... :( Hier hebben ze geen veganistische boter-optie.
Terwijl we aan het eten zijn gebeurt er ineens iets wonderbaarlijks: DE ZON BREEKT DOOR! Het maakt ons heel blij, dus na het eten gaan we meteen wat leuke foto's maken met de blauwe lucht op de achtergrond en de zon op ons gezicht. Ik heb vandaag panty & rokje aan, dus het is heerlijk, om de warme zon weer even te voelen. Lang geleden :) Het leuke is wel dat je er nu extra van geniet, als het maar af en toe gebeurt. ^^ Demi en ik hebben de grootste lol want we lijken wel een stel schoolkinderen, met al die selfies.
Helaas moet ik gaan, want ik heb ingeboekt om de was te doen. van 14-15 doe ik de was, en ik gebruik ook nog 20 minuten van het uur erna, want surprise surprise... die persoon kwam niet opdagen. Nou, kan ik lekker een 60 én een 40 graden was doen én ophangen én weer afhalen. Heel stupid, want heel veel mensen schrijven zich in en gebruiken het uur vervolgens niet... irritant!

Rond half 4 ga ik met Ines de bus in, om maar weer eens langs te gaan bij de mobiel-man. Ik had nog steeds niks gehoord. Maar, teleurstelling na teleurstelling... De winkel was dicht. Er hing een briefje op de deur, wat ik gauw overgeschreven heb. Ik was al bang dat ze een week op vakantie zouden zijn of failliet waren gegaan ofzo, maar gelukkig was het alleen een trainingsdag voor het gehele personeel. Nou, ik baalde behoorlijk toen ik terug liep naar de bus... Nu moet ik dus weer 3 dagen wachten want op zaterdag en zondag is de winkel nooit open. Maandag maar weer erheen dus. Eigenlijk voel ik me ook een beetje verdrietig, het brengt zoveel ongemakken mee... But... whenever you feel sad: Buy something nice! Ik ben naar een schoenenwinkel gegaan en heb hele mooie, warme, roze boots gekocht. Ze lijken een klein beetje op palladiums/timberlands, maar dan iets vrouwelijker/smaller en met wol vanbinnen. Geen leer, maar ze zitten superlekker. Maakte me wel een klein beetje blijer :)
Helaas kwam ik er daarna achter dat ik op 3 minuten na de bus terug naar huis gemist had, dus na wat over het plein slenteren moest ik nog wachten... de bus gaat maar 2 keer per uur namelijk... Halverwege kwam Maria erbij, en zij werd helemaal boos dat haar headphones nog niet gemaakt zijn. Nou, ik ben niet boos, ik ben gewoon verdrietig/teleurgesteld. En mobiel is heel wat erger dan koptelefoons...

Om de frustratie eruit te krijgen ben ik even m'n 5.3 rondje gaan rennen, wat best wel fijn was. Thuis m'n curry opgewarmd en de leftovers aan Ines gegeven. Ze kookt bijna nooit en ik vind dat ze niet voldoende eet, dus dan maar zo. Ze vond het lekker (en vegan! :D). Daarna even gedoucht, een stukje programma gekeken over kune kune varkentjes (made me happy again, ik wil zo graag knuffelvarkens!) en ik had weer eens post! Dit keer van m'n lieve kleine nichtje Dani! Heel lief berichtje, en 1 van de dingen die erop stonden was dat de volgende keer wanneer ik naar het buitenland ga, het met haar is! Haha, hoe gaaf zou dat zijn! Met mijn kleine nichtje van (bijna) 12 op vakantie! :D

Best wel op tijd gaan slapen, morgen wordt een studie en uiteten dagje. Hopelijk mn laatste weekend zonder telefooN!

  • 09 Oktober 2017 - 19:28

    Mamski:

    Oei ff gauw aanpassen ie: Dani IS al 12.
    Maar leuk geschreven weer hoor. Dank je wel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 53881

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: