lunch-buffet en leren... - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu lunch-buffet en leren... - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

lunch-buffet en leren...

Blijf op de hoogte en volg Irene

07 Oktober 2017 | Finland, Kuopio

Wekker om 9 uur, flink ontbijt, en om 10 uur aan de studie. Gisteravond nadat ik mn blog gepost had vroeg Maria of ze mn schoenen zou inspuiten, zodat ze waterproof zijn zegmaar. (vraag me niet waarom ze hier zo'n bus gekocht heeft, maar dat kind heeft de gekste dingen mee haha). Nou, prima, als ze eerst even zou testen of het wel kan, want ik ben (nu al) aan de schoenen gehecht. Nou dat deed ze, maar ze ging ze binnen in huis inspuiten. Ik dacht nog: hee, mam doet dat altijd in de tuin, maar het zal wel. Nou, was dus niet zo'n goed plan want blijkbaar was ines allergisch voor iets. Ze ging keihard hoesten en ze kreeg helemaal geen adem meer. Ze rende naar buiten, wij alle ramen open zetten. Nou er was pure paniek... Maria helemaal een verhaal houden over dat het niet op de bus stond dat het niet binnen mocht, blabla, terwijl Ines half dood ging en ik niet kon bedenken wat het nummer van de ambulance hier was (blijkt gewoon 112 te zijn, net als in Nederland), het was echt heel eng. Later kwam ze weer naar binnen maar het was nog niet weg want ze ging weer bijna dood. En ik klink misschien overdreven maar met al die ademteug inhalen en bijna over dr nek gaan van het hoesten, het was echt heel erg creepy. Ze is toen maar heel snel een trui en water gaan pakken en na een half uur ofzo weer binnen gekomen, de hele nacht hebben we alle ramen open gelaten, en nu gaat alles gewoon weer goed! :)

Ines was de ochtend gaan kanoën met mensen van de Lofoten/Noorwegen trip, en we zouden samen de stad in gaan als ze klaar was. Rond half 2 kreeg ik dus een berichtje en stopte ik met leren om naar de stad te gaan. We hebben even in sokos (de soort bijenkorf) gelopen, omdat daar nu een mega sale is, maar het was veel te druk om chill te kunnen lopen, en ik had honger, dus we besloten om naar de sushi plek te gaan, onder het plein.

(...) nou, dat was een beetje een teleurstelling. Er was bijna niks veganistisch, en ook maar een klein deel vegetarisch. Beetje twijfel, maar uiteindelijk ben ik voor het sushi-loze buffet gegaan (voor 9,50) en ines voor het buffet met sushi. De 2 vega soorten sushi die er waren heeft ze gewoon telkens op mijn bordje geschoven. Bijna 2,5 uur hebben we ons volgegeten aan rijst, groente, loempia's, koekjes, sushi en frisdrank, net zo lang tot we het gevoel hadden dat we geen avondeten meer nodig zouden hebben en we het geld eruit hadden gehaald. Ik zat echt super vol, maar ines zei: "nope, je hebt nog niet genoeg gegeten, je moet nog wat groenten gaan halen", dus ja, toen zat ik nog voller ;)

Daarna zijn we nog een rondje door Sokos gelopen, aangezien het nu tegen 5 uur liep dus was het een stuk rustiger. Ik kon haast niet meer lopen omdat ik zoveel gegeten had (en dat terwijl het helemaal niet super lekker of super gevarieerd was), dus gingen we maar gauw weer (met de bus, lekker lui) naar huis.

In de avond heb ik the Originals gekeken, nog wat aan Foundations of Public health gestudeerd, een appel met kaneel gegeten (voelt als thuis) even met Mirjam geskypt, gelezen en toen lekker gaan slapen. i love weekend!

Tags: sushi, buffet, sokos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 53805

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: