Kanoën en MARLINDE <3 - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Kanoën en MARLINDE <3 - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Kanoën en MARLINDE <3

Blijf op de hoogte en volg Irene

17 Oktober 2017 | Finland, Kuopio

Hoewel ik vandaag pas om 12 uur naar de uni moet, sta ik om 7 uur op zodat ik om 8 uur kan beginnen met leren. Vrijdag heb ik een tentamen (het is vandaag dinsdag) en ik ben nog niet begonnen.... Het meeste heb ik al gehad, maar ik moet nog wel wat doen. Niet echt een leuk vooruitzicht in ieder geval.
Om half 10 heb ik een skype-afspraak met een sjaars uit Maastricht, voor haar opdrachten om lid te mogen worden van Lux. Leuk, om in ieder geval 1 van de 26 nieuwe mensen nog even te spreken. Het is heel gezellig, het is een super leuk meisje wat ook heel geinteresseerd is in hoe het in St. Petersburg was en niet tevreden is met alleen ' het was suuuupergaaf '. Na een uur zijn we uitgeskypt, studeer ik nog even wat en daarna ga ik naar de uni.

Op de uni gaan Demi en ik op zoek naar de plek waar we de patch van de Heeyena hike op kunnen halen. We zijn super benieuwd want hij is handgemaakt! Helaas valt het supererg tegen, haha! het is letterlijk een lapje stof waar met stift wat op getekend is. Jammurrr.

Om 12 uur heb ik les, een practical over het fooddiary wat we 3 dagen bij gehouden hebben. Ik kom erachter dat ik qua percentages goed zit, qua vet, carbs en proteinen, maar ik heb een gemiddelde calorie-inname van 2800, haha! het is natuurlijk maar van 3 dagen, maar het waren geen extreme dagen ofzo. nouja, zolang ik niet dik wordt... ;)

Na het practical, wat 2 uur duurt ipv 3 uur, ga ik naar huis om me warm aan te kleden en klaar te maken voor m'n foto-opdracht van intoexperiences. Iets voor half 4 vertrekken Ines, Chloé (uit UK) naar de beach bij ons in de buurt, waar de kanotocht begint. Ik heb er heel veel zin in, want het weer is ook goed.
Terwijl we wachten (meer dan de helft van de groep is te laat) trek ik een extra trui aan . Ines zegt nog: "nu weten we dat het écht koud is, als Irene een tweede vest aan doet". Sterker nog: het is al m'n derde. Ik heb nu mn Kalpa vest, mn Maastricht trui én mn Lux vest aan. Eronder wel alleen een hempje.

We gaan met 14 mensen totaal, 7 boten. Ik zit met een Oostenrijkse in een boot. Ze heet Tina en ze is erg aardig. Lekker rustig, wat wel fijn is zo op het water en ze vindt het ook niet erg dat ik foto's moet maken en dus niet hele tijd kan peddelen. Het water is super kalm en we kanoën echt hele stukken van elkaar vandaan, wat de foto's erg mooi maakt. Na zo'n 20 minuten meren we aan bij de plek waar we gaan eten. Ik heb vooraf al gegeten want ik vond die soep op de saunaboot niet super lekker. Het uitstappen is wel even eng, want ik ben bang dat ik (lees; mn camera) in het water val(t). Gelukkig gaat het goed.

Op het eilandje waait het nogal, dus het is nog kouder. Ik ga lekker bij het vuur zitten en wat rondlopen tot we een groepsfoto gaan maken en weer verder gaan varen. Nu zit ik lekker achterin, wat toch wel heel anders peddelt. De zon gaat nu een beetje onder, dus het uitzicht vanaf het meer is heel erg leuk. Ik ben blij dat ik (gratis) mee kan want het kanoën is echt heel erg leuk. Rond 6 uur zijn we weer terug bij de begin plek. Ook hier gaat het uitstappen redelijk soepel en stiekem ben ik heel blij dat er niks geks gebeurd is waardoor m'n camera nat is geworden. Het was natuurlijk wel een risico.

Als iedereen terug is lopen we door naar de smoke sauna achter het hotel. Dit was in de trip inbegrepen voor de betalende mensen. Totaal kost de trip trouwens 59 euro, en de smoke sauna los kost 10 euro. Ik heb dus 49 euro bespaard. Best wel duur voor 2 uurtjes kanoën, dus ik ben heel blij dat het gratis was voor mij. De smoke sauna loop ik door zodat ik buiten kan proberen foto's te maken van de mensen die het water in springen. Het is inmiddels half 7 en al vrij donker. Het foto's maken gaat dus niet heel erg soepel, ik heb er duidelijk nog niet veel verstand van, dus om 10 voor 7 ga ik naar huis.

van 7-10 leer ik voor epidemiology, maak ik alles klaar voor Marlindes komst, werk ik nog een to-do lijstje met stomme kleine dingetjes die ik steeds uitstelde af, en om 10.10 stap ik samen met Chloé (die inmiddels terug is uit de sauna) in de auto. Dit betekent dat ik al om half 11 bij het station ben. Tja, what to do als je nog een uur 'over' hebt? juistja, Mam bellen! Ben nu wel erg blij met dat EU alles gratis is! Terwijl ik door Kuopio by night liep, wat verlichte kerkjes zag en de verschillen met nacht goed kon zien kon ik mam even bijpraten over St. Petersburg en alle andere dingen van de andere 1,5e week. Was heel gezellig. :)

Om 10 voor half 12 kwam de trein aangereden... En daar is ze dan eindelijk! MARLEY! :D :D :D We zijn elkaar meteen in de armen gevlogen! ZOOO LEUK Dat ze er eindelijk is! Dat betekent ook dat ik ongeveer op de helft van mn Erasmus ben! BIZAR! KNUFFELS <3
Antti, mijn tutor, komt ons ophalen met zijn auto omdat er geen bussen meer rijden. Rond 12 zijn we thuis, maar we gaan pas om half 3 slapen. We hebben zooooveeeel te vertellen en m'n smile gaat niet van m'n gezicht af :D
Marlin ontmoet ook meteen magere maria en ines ;) Ik ben zo blij!
Nu wel moe, want we gingen dus pas laat slapen. Morgen ben ik de hele dag vrij (woensdag)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 53729

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: