busbusbus - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu busbusbus - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

busbusbus

Blijf op de hoogte en volg Irene

22 Oktober 2017 | Finland, Helsinki

De wekker gaat al weer redelijk op tijd, maar manman, wat heb ik heerlijk geslapen! Toch een stuk fijner dan het dunne matrasje wat ik in Kuopio heb. Dat mag bijna niet eens een matras genoemd worden!

We halen ons ontbijtje op, wat bestaat uit een 2 broodjes met komkommer, sla en kaas (marlinde heeft kip ofzo), een banaan en een drankje. Best oke, om zo de dag te beginnen.

We pakken onze spulletjes weer in en dan is het echt tijd om te gaan... Het is koud buiten, maar niet zo koud als in Kuopio (scheelt 5 graden!). Om 9 uur neemt Marlinde de bus naar het vliegveld en ik de tram naar het busstation.... Neeee! Heel jammer dat ze weer weggaat, maar we hebben wel leuke dagen gehad. Blij met een vriendin als zij! Ze geeft toch weer weetikniethoeveel geld uit om me te bezoeken, en dat kan ik niet van iedereen zeggen!
Elize heeft trouwens ook haar ticket geboekt! Dat betekent dat ik 2,5 week moet wachten en dan weer bezoek heb! YAY :D Ze komt op 8 november.

Ik vind het busstation vrij gemakkelijk, dus ik moet daar nog zo'n 3 kwartier wachten tot de bus vertrekt. Helaas heb ik tijdens de gehele busreis geen internet... Dit zorgt ervoor dat ik niks nuttigs kan doen, behalve 1 blog typen. Omdat de vrouw naast mij tegen de stopcontacten aan zit, kan ik ook mn laptop niet laden, dus na een uur ZooTycoon spelen is m'n laptop leeg. beetje lezen, koekjes eten, beetje slapen, beetje lezen.. De tijd gaat zo ontzettend langzaam! Bij Mikkeli station heb ik even internet om snel een aflevering van the Originals te downloaden maar de reis duurt tergend langzaam. Aan het eind mis ik ook nog de stop (er rust een vloek op deze halte, dat meen ik!) waardoor ik een halte te laat uitstap. En dat terwijl de bus al een half uur vertraging had! Om mezelf te straffen voor domheid ga ik lopen van de halte naar huis. Leek me ook wel handig om te weten hoe lang het lopen is van het dichtstbijzijnde gebouw van de uni naar huis, voor het geval er straks een dik pak sneeuw ligt en ik niet kan fietsen en te gierig ben om voor de bus te betalen. Nou, het is 40 minuten lopen. Dat betekent 55 minuten naar het verste gebouw. Not too bad dus. Uiteindelijk was ik om 5 uur thuis (vertrokken om 9, de bus vertrok om 10.15) terwijl Marlinde om 10 over 3 al thuis in Ede was. huh?!

Als ik thuiskom eet ik wat, probeer ik nog wat te doen voor uni morgen (wat niet lukt) en ga ik om 10 uur al slapen. Ik ben helemaal kapot van de reis en van alle korte nachtjes.

Vanaf morgen begint een drukke week met veel opdrachten en een presentatie op donderdag waar we nog niet echt ver zijn. (lees: bijna niet begonnen) Dat wordt fun! Na donderdag zijn mijn meeste verplichtingen wel over, dat is dan wel weer fijn.

  • 26 Oktober 2017 - 09:52

    Mirjam:

    Whooo de presentatie zit er al op! yay! En nog steeds, hoe fascinerend is het dat je eerder en Ede bent dan in Kuopio, vanuit Helsinki! Ik vind het nog steeds wel awesome.
    Ik ben wel een beetje jaloers op de mensjes die bij jou langskomen ;o Maar ik moet het geld gaan uitgeven aan mn gebit :(

  • 26 Oktober 2017 - 09:53

    Mirjam:

    PS: Ik las; BuusBuusBuus!

  • 26 Oktober 2017 - 16:29

    Max:

    Zo gek altijd om te bedenken hoe snel zo'n vliegtuig wel niet gaat! Vaak zit je in nederland langer in de trein dan je uiteindelijk vliegt, en dat is met een busreis van 6 uur vast ook voor Finland waar:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 53907

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: