57 days down, 57 to go - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu 57 days down, 57 to go - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

57 days down, 57 to go

Blijf op de hoogte en volg Irene

24 Oktober 2017 | Finland, Kuopio

Jaja, vandaag ben ik qua dagen precies op de helft van de Erasmus exchange hier in Finland. Eigenlijk had ik verwacht dat ik al over de helft zou zijn, dus het voelt een beetje stom dat ik nu nog 57 dagen moet... Maarja, deze week is gewoon niet mijn week vrees ik.

Net zoals gisteren voel ik me ook vandaag helemaal niet happy. Ik heb weer les (Principles of nutrition) van 9-11 en daarna meteen met Demi en Iris aan onze presentatie werken. Eigenlijk heb ik er helemaal geen zin in, maar wat moet dat moet.
Rond 3 uur zijn we klaar voor vandaag, en als ik bijna thuis ben, bedenk ik me ineens dat ik gisteren een briefje had gekregen dat ik een pakketje had gemist! Ik was wel zo slim geweest om dat briefje mee te nemen, dus google maps aan en fietsen maar! het is een pokke-end fietsen (terug naar de uni, deels), maar de beloning is leuk! Als ik het pakketje in handen krijg zie ik meteen het handschrift: MIRJAM :D De vrouw kijkt me heel gek aan omdat ik van: Good afternoon, I come to pick up a package, naar: THANK YOU SO MUCH :D :D ga. Maargoed, ik ben gewoon blij. Het voelt als pepernoten, maar ik kan m'n nieuwsgierigheid bedwingen tot thuis. Ik fiets wel hard, met rode wangetjes en bezweet lijf kom ik aan thuis.

Het pakketje bestaat uit 2 zakken pepernoten (half opengemaakt, het bleek dat ze wilde proberen of ze door de brievenbus konden) waarvan 1 chocolade en de andere gewone. Er zit ook een mini-chocoladeletter en een ballon met een beertje met: i love you in. Heel cute. Ook heeft ze me een magneet uit Lanzarote gestuurd die nu al op de koelkast hangt. Er zit ook een lieve kaart bij. Thanks mir! Dat maakte m'n dag weer helemaal goed!

's avonds wil ik naar de uni, maar ik wil liever op bed blijven liggen. Dus ik doe lekker niksniksniks. Best wel relaxt. Oh en ELIZE KOMT! :D 8 november :D weet niet of ik dat al had gezegd, maar super leuk ^^ Ben dan ook waarschijnlijk klaar met de vakken die week (die starten pas weer 15 november ofzo) dus relaxt :)

Maria komt nog m'n kamer binnen nadat ze geklopt heeft en ik NO zei om te zeggen dat ik niet het raam open mocht doen want ze heeft 'inflammation' en dan zijn 'temperature differences' niet goed. ok, vreemd kind. Goede nieuws is: Donderdag gaat ze voor 4 dagen naar dr vriend hier in Finland :D :D Couldn't be happier! (tenzij ze langer weg zou blijven misschien) lekker rustig!

Ik eet s avonds diepvries spinazie met een burger, lekker Hollands.

Ps; vandaag ben ik met capuchon op en handschoenen aan naar de uni gefietsts. Het is (en blijft) nu rond de -1 a 0 graden. Best koud. However, het is wel droge lucht, wat ik fijn vindt want dat scheelt met de kou en de gladheid.

ps2; Bizar dat ik dus al 58 verslagen heb geschreven! :O Dit wordt een leuk dagboek om ooit terug te lezen, haha!

• 27 Oktober 2017 - 14:18

Mirjam:

Wat een goeie timing, dat pakketje op een dag dat je even BLEHHHH bent. HOort er ook bij hoor. Dus ja. Opeens is het daar dus kouder en donkerder dan hier, ook wel gek hoor! Ik dacht toen ik diepvries met burger las eerst aan een pizza met een hamburger erop, haha. Ik vond het gek. Dus toen las ik de zin nog maar een keer.

Hopelijk is nu/morgen weer een goede dag! Knuffel!