studeren - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu studeren - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

studeren

Blijf op de hoogte en volg Irene

03 November 2017 | Finland, Kuopio

Vragen van mam beantwoorden: Jaa, ik heb heel veel zin om de foto's te laten zien! Wie weet ga ik wel helemaal geen master doen, maar we gaan vast nog wel een keer samen naar het buitenland. Bovendien is het niet zo heel lang meer tot ik jou/jullie weer zie, komt goed! het is alleen als je vrienden met hun ouders ziet dat dat zo jammer is dat dat bij mij niet kan. Maarja, ik snap het wel!
het weggetje schuin boven m'n huis heb ik nog niet ontdekt! Stuur maar een keer een google maps tekening hoe je precies bedoelt! Berry Island nog niet gezien. Ik weet ook niet of ik dat nog ga doen. Kramsvogels geen één gezien, en Ines is alweer weg, maar ik heb haar een berichtje gestuurd, je krijgt de groetjes terug!

Heerlijk om niet wakker te worden door het geluid van de bouwvakkers... maar nu word ik wakker van Ines die in de keuken bezig is... nouja, toch maar uit bed want ik zie haar de komende week weer niet omdat haar vriend langskomt. Ze gaan eerst samen Helsinki verkennen, dan naar Talinn, dan naar Stockholm, dan naar Turku en dan komen ze samen naar Kuopio.

Ik ga nog even liggen en dan is het ineens half 9. Shit.. Nou, snel ontbijten en dan op stap naar de uni. Ik durf nog niet te fietsen door de gladheid, dus ik ga weer lopend. Maria is niet thuisgekomen gisteravond, dus Jussi is alleen in het appartement. Merk je wel, een man in het huis. Grote schoenen in de gang, wc-bril omhoog... Gelukkig is het maar voor eventjes.
(en zoals ik al voorspelde is het was-uurtje niet gebruikt vanochtend)

Ik zit eerst een paar uurtjes in de bieb tot het lunchtijd is. Leuk om even een mini-wandelingetje naar het andere gebouw te maken, met deze prachtige sneeuw-uitzichten. 3 kwartier pauze gehouden in m'n eentje met een megabord rijst met kokos-curry en tofu, een rijkgevulde salade en broodjes. Heerlijk. Ik zit zoooo vol! En tijdens het eten lees ik lekker een boekje! Is ook wel eens lekker, in je eentje eten :)

Daarna ga ik in Oppari nog een paar uurtjes door, maar om 16 uur gaat ineens het licht uit. huh? Nouja, zal wel een stroomstoring zijn... Nope, ze gingen om 16 uur dicht! Whuuut. Oke, vreemd. Ik weer terug naar het andere gebouw waar de bieb is, maar nee hoor, die was ook dicht. En morgen zijn ze ook dicht. Dat is mooi balen want ik moet nog dingen printen om te leren... Dat gaat hem dus niet meer worden. Shit...

Morgen is het 'Pyhäinpäivä', oftewel: All saints day. Vandaar dat de bieb dicht is (denk ik). Terug naar huis gelopen, dus ik heb m'n lichaamsbeweging wel gehad (totaal 2 uur en een kwartier gelopen vandaag!)

Thuis lag er weer een kaartje klaar! Een van Aartje en Kasper en eentje van de kinderen van de kindernevendienst. :) Heel lief, mn muur begint al aardig vol te raken. Nog 1,5 maand!
Ik wilde even gaan powernappen maar na een half uur ging de bel, Zénó en Iván kwamen afscheid nemen (en hun buskaarten aan mij geven, haha). Ze gaan morgenochtend namelijk terug naar Hongarije.

Ik zat eigenlijk nog steeds vol van de lunch, dus m'n avondeten was een halve stronk broccoli en een vegaburger. En zelfs dat was bijna teveel.. Pfoe, ik haal het er wel uit, die 1,88 voor lunch!

's avonds kreeg ik een filmpje van Elize over Rwanda. Deze gaan we laten zien bij de presentaties en aan familie/vrienden. Ik moest ervan huilen, omdat het me zo raakte al die mooie beelden weer te zien. De liefste mensen, de armste mensen, de prachtige natuur en alle herinneringen die erachter zitten. Thanks lieve Elize! <3 &tot over 5 dagen!

De rest van de avond heb ik alleen maar gelezen in de studieboeken, aangezien ik niet kan printen moet ik het op een andere manier in mn hoofd krijgen... Morgen 0,0 tijd om te leren, dus dat wordt nog wat...

Oja, ik heb het foundations of public health tentamen gehaald met een 4! :D Blij mee!

  • 03 November 2017 - 19:58

    Dieuwertje :

    Ah wat lief dat je moest huilen van dat Rwanda filmpje, die wil ik ook een keer zien! Ben ook nog steeds echt jaloers op jouw lunches, ze klinken echt heerlijk...! En welke vakken heb je nou al afgesloten? Ik raak er een beetje van in de war haha! Geniet nog van je laatste 1,5 maand!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 53780

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: