Rennen tot je erbij neervalt, toch? - Reisverslag uit Rönö, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Rennen tot je erbij neervalt, toch? - Reisverslag uit Rönö, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Rennen tot je erbij neervalt, toch?

Blijf op de hoogte en volg Irene

13 November 2017 | Finland, Rönö

Vandaag heeft een heerlijk vrij dagje op de planning! Ik begin de dag met transcriberen, dan heb ik ontbijt, dan weer transcriberen, de was in de wasmachine, transcriberen, was ophangen en nieuwe was erin, transcriberen, tweede wasje ophangen, lunchen en transcriberen en dan is het tijd voor iets belangrijkers: rennen!

Mam had gevraagd of ik eens naar het schiereiland Rönö wilde gaan. Zij waren er niet aan toe gekomen toen ze hier in de zomer waren, en ze was benieuwd of er inderdaad van die sjieke en fancy huizen staan als wat ze dacht. Ik ben al een keer op de brug geweest die naar het eiland leidt (hele fancy brug met een mooi uitzicht), maar nog niet op het eiland zelf. Ik heb de hele dag de tijd, dus schoenen aan en gaan met die banaan.
(...)
Ik had het een klein beetje onderschat... In eerste instantie ging het heel lekker, ik had het algauw lekker warm en ik hoefde niet te stoppen zoals vorige keer omdat het zwart werd voor mn ogen. Wel liep ik 1 keer een beetje fout waardoor ik een hele extra landtong rondgerend heb (+ een halve kilometer!!!). Toen ik na 7 kilometer eindelijk op het eiland was besloot ik die even rond te rennen (het is maar een klein eilandje hoor) en dan weer terug te gaan. Dit betekende dat ik al behoorlijk wat had gerend toen ik weer onderweg naar huis wilde gaan. Ik ben niet meer zo gewend aan lange afstanden rennen, dus het was een beetje een drama met terug naar huis gaan. Je zou misschien denken, dan ga je toch lopen? maar helaas, het was een beetje aan het miezeren en er stond een pittig windje en ik liep langs het water, dus zodra ik even 100 meter wandelde kreeg ik het ijskoud. Niet handig als je nog meer dan 3 kilometer moet... De terugweg bestond dus uit moeizaam rennen en af en toe wandelen. Ik had wel een chille radiozender op, maar manmanman wat was ik blij toen ik na 13,91 km eindelijk weer thuis was. M'n rug deed pijn en ik had honger en ik was zoooo moe! Voordat ik naar binnen stapte keek ik nog eventjes in de mailbox en jahoor: weer een kaartje! :D Dit keer van mn zus, en dat betekent dat ik m'n dertigste kaartje aan de muur hang. 30!!! bizar! thanks everyone!

Oh, en het eiland; het was poepiesjiek met eigen prieeltjes, onderhouden tuinen, arteristiek ontworpen huizen en alles schoon en rustig. Ik heb wel wat foto's gemaakt want er waren wel wat interessante optrekjes... :) You were right mum!

Ik denk dat ik misschien dit stuk nog een keer ga rennen, dan zal t vast beter gaan, maar eerst een eitwitreep eten, een halve liter water drinken, een warme trui aantrekken en... transcriberen!

begin van de avond ga ik zelfs een uurtje tukken, want het is toch al donker (kwart over 3/half 4) en ik ben zoooo moe! Als avondeten maak ik hamburgers, wat best wel goed uitpakt. Ik had nog brood en 2 vegaburgers en 2 plakjes kaas en sla en mayo en augurk. TOP :D

's avonds nog even 3 kwartier met mam en pap geskypt, ouat gekeken met Elize, weer getranscribeerd en toen rond 11 uur gaan slapen. Wat een dag zeg, maar het voelt wel goed als je zoveel gewerkt hebt, én de was weer gedaan hebt én nog een mega workout gehad hebt. :) Bovendien was het gezellig met Ines, we hebben onze volgende activiteit gepland, weer eens naar de bioscoop, woensdag!

toedeledoki!

ps; totaal heb ik 760 bestanden getranscribeerd vandaag; kom maar op met die moneys!

  • 15 November 2017 - 12:03

    Mama:

    Echt leuk zeg. Toptijden zijn het daar. Smaakt vast naar méér!!!!

  • 22 November 2017 - 13:29

    Max:

    aww, als je er 9 meer had gedaan, had je precies 100 euro verdiend!

    (uitgaande van de 13 cent per ding waar Mirjam het over had)

    Maar toch goed bezig hoor! Ook met rennen:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 53879

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: