Nieuw vak: infectious disease epidemiology - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Nieuw vak: infectious disease epidemiology - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Nieuw vak: infectious disease epidemiology

Blijf op de hoogte en volg Irene

14 November 2017 | Finland, Kuopio

Voor de verandering heb ik vandaag na 2 weken weer gewoon les. Huh, wat is dat? Van 9-11 m'n eerste college van infectious disease epidemiology. Het wordt gegeven door Tomi Peikaonen, en gelukkig dus niet (zoals eerst het plan was) door Alex besola-man. OPLUCHTING.
Na 2 uur heb ik goede hoop voor dit vak, volgens mij wordt het interessant én niet al te makkelijk :)
Ik ga met een aantal mensen lunchen na de les. Eigenlijk lunch ik niet want ik heb geen honger dus ik eet een half uur later met Ines. Tijdens de lunch hoor ik van mensen dat er iets super heftigs gebeurd is op de cruise naar Stockholm. Dit is een trip, genaamd Pirates of the Baltic Sea waar 1800 studenten naartoe gaan als piraten, dan de hele nacht feesten, dan uitbrakken in Stockholm en dan weer een nacht terug feesten. Nu is er de eerste nacht iemand overboord gesprongen. het was vanaf het 12e dek, een val van 30 meter! watertemperatuur 10 graden. van 2 uur snachts tot 6 uur s ochtends hebben ze gezocht maar ze hebben hem niet gevonden. Ik voel me er de rest van de dag heel erg akelig over....

De lunch met Ines is gezellig. Blijkbaar is het een Spaanse dag, dus er zijn allerlei Spaanse specialiteiten zoals omelet met aardappel. Erg lekker wel :) Na de lunch wil ik gaan werken in Oppari, maar het internet doet het niet op mn laptop. Dan maar andere to-do dingen doen, zoals bijvoorbeeld mn huur opzeggen. Ja ja, het einde komt naderbij, en dat betekent dat ik Kuopas moet laten weten dat ik er eind december uitga. Ik print het formulier, vul het in, spring op mn fiets, lever het formulier in en 1 minuut later sta ik weer buiten. Ikweet niet wat ik precies had verwacht, maar in ieder geval niet dat het alleen maar inleveren van een papier was, haha!

Nu ik toch in het centrum ben, kan ik net zo goed even een drankje doen in mn favoriete koffietentje: the coffee house! Een latte Macchiato met mint :) erg jummie.
Ik blijf tot een uur of 5, dingetjes voor uni, ik kijk een film (colleteral beauty) en ik typ 2 blogs (jaa nu ben ik weer bij!). helaas kan ik niet transcriberen want het programma ligt eruit.

Om 5 uur ga ik even boodschapjes doen bij de Lidl, want ik heb bijna niks meer in huis.. M'n lippen zijn helemaal gebarsten door de kou, dus dat is iets minder, maar de sneeuw is wel gezellig, zeker als het donker is. Dan lijkt het toch iets minder duister, toch?

Thuis werk ik nog even, en ik zou met Ines naar de sauna gaan. Helaas heeft ze het druk met haar onderzoeksverslag en gaat ze nog een sportklas doen dus ik ga lekker alleen. Als ik bijna weer weg wil gaan komen Izabela en Klara, maar verder ben ik de hele tijd alleen. Heel lekker. (en in de omkleedruimte zie ik de stomme saunavrouw, ben ik even blij dat ik vroeg ging!)

Ik maak als avondeten wraps met groente, bonen, sweet chili saus, augurk en sla. Heel lekker! &gezellig aan het eten met Ines, terwijl we heel vrolijk doen en praten over hoe geweldig Erasmus en al onze activiteiten zijn en Maria loopt door de keuken. Misschien dat ze doorheeft dat ze niet heel gezellig is?
Ines zei nog, in het begin was ze alleen maar aan het klagen, toen was er een periode dat ze helemaal niks zei, wat heel fijn was, en nu praat ze de oren van je hoofd, wat zwaar irritant is.

Na een uurtje gezellig praten over Fabian (ines dr vriend) en Marlinde, Elize, onze bucketlist, lapland en Maria, ga ik douchen en lekker terug mn kamer in waar ik tot een uur of 11 transcribeer. :) Prima dagje hoor zo! :D

Oja, s avonds heb ik ook nog naar masters en naar huizen gekeken, soortvan samen met Dieuwertje! :) Niet geheel onbelangrijk sinds het gaat om het "uitzoeken" van je toekomst ;)

  • 15 November 2017 - 12:45

    Adam:

    Interesting.

  • 20 November 2017 - 14:39

    Mirjam:

    Goed commentaar, Adam ^.

    OVer bucketlistdingen gesproken; ik heb een vogelspin én slang vastgehad gisteren, whiiiii.
    Ja, dit wist je al, maar ik wilde het toch nog een keer zeggen. Dus bij deze.
    Blijft gek dat jij 'gewoon' al sneeuw hebt en wij alleen druilerige koude dagen. MM Ik mis Finland. En jou. Jou meer. Dus kom maar snel over een paar weken weer naar Nederland, goed!?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 53809

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: