baaldagje - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu baaldagje - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

baaldagje

Blijf op de hoogte en volg Irene

17 November 2017 | Finland, Kuopio

Vandaag heb ik, net als gisteren, 2 uur les in food nutrition Policy en 2 uur in infectious disease epidemiology. Beide lessen kan ik me totaal niet concentreren. Ik heb geen idee waarom, maar ik voel me helemaal niet happy. Deels misschien omdat ik helemaal niet lekker geslapen heb, maar het is bijna weekend... De lunch is gezellig met Bonnie, haar huisgenoot Rose (Duitsland) en Serafin (polen). Bonnie komt uit Zaandam, studeert in Wageningen en ze is echt heel erg gezellig :) Een van de weinige Nederlanders met wie ik het goed kan vinden. Ik heb een heerlijke rode bieten soep! Voor maar 1,48 :) Ik had niet zo'n honger, dus dan is het handig om gewoon een soepje met salade te nemen.

Nadat ik klaar was met mn lessen (om 2 uur) ben ik even naar de prisma gegaan om wat kleine dingetjes te kopen (chocola, vuilniszakjes en een granaatappel). Thuis heb ik eindelijk de deken en het dekbedovertrek terug gebracht naar Marie en Laura. Ik had die al een tijdje, en Elize is alweer bijna een week weg, oepss. Daarom had ik een reep chocola gekocht om ze even te bedanken dat we 't konden lenen. Klára, uit slowakije (?) Leende 1 keer onze luchtbedpomp en toen kwam ze ook al met een reep chocola aan, echt heel cute. <3 Mensen zijn zo lief hier.

Nu het terugbrengen van de spullen eindelijk van mn to do lijstje af was, werd t ook tijd om mn was te vouwen. maandag al de was gedaan, en nu het vrijdag is heb ik het eindelijk gedaan ;). Ook nog wat ondebroeken met gaten genaaid (haha, detail!)

Ik voelde me nog steeds echt niet happy dus ik ben gewoon in bed gaan liggen om te slapen. 3 uur later werd ik (half 7) wakker omdat Ines en Maria thuiskwamen en Maria meteen begon te schreeuwen: Hallooooo? You are not alone anymore!! Ik; hi. zij: Are you okay!? -- zucht... Ja, nu niet meer... ><

als avondeten heb ik wraps gemaakt, pas rond half 8. Ik was uitgenodigd om bij Rand, uit Syrië, mee te eten met een Syrisch diner, maar ik was zo moe en verdrietig (om niks dus eigenlijk), dat ik niet gegaan ben. ik heb gewoon gewerkt en filmpjes gekeken. Ook heb ik de documentaire van Demi Lovato gezien (simply complicated). Hoewel ik niet zo'n zin had om te gaan, voelde ik me ook heel rot dat ik niet was gegaan omdat Rand super gezellig is, Syrisch eten heel lekker klinkt en het alleen maar de trap oplopen was geweest. Maarja, vandaag ben ik gewoon niet blij....

Voor dit weekend hebben we niet echt iets gepland. Morgen gaan we ontbijten in het hotel, en 's avonds misschien weer naar een Kalpa wedstrijd, maar er staat nog niks vast. Voor nu: slapen en deze dag vergeten.

Ohja, leuk/minder leuk feitje: vandaag ging de zon op om 8.37 en onder om 15.15. Dat speelt ook wel mee in het niet happy voelen denk ik... Als in, ik kan nu heel goed voorstellen waarom mensen uiteindelijk een beetje depressief worden. Vanaf 14 uur is het al een beetje aan het schemeren namelijk.

  • 20 November 2017 - 14:47

    Mirjam:

    He, balen, zo'n baaldag. Ik moest wel even aan het Kinderen voor Kinderen liedje denken 'beetje uit m'n doen'. Nu zit dat natuurlijk de rest van de dag in mijn hoofd...
    Ik hoop maar dat je je nu weer vrolijk voelt!

Tags: baaldag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 53852

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: