Spontaan een weekend naar Estland?! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Spontaan een weekend naar Estland?! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Spontaan een weekend naar Estland?!

Blijf op de hoogte en volg Irene

24 November 2017 | Estland, Tallinn

Jaja, surprise! Woensdag heb ik spontaan besloten om tóch mee te gaan naar Tallinn! Whaaaa! Heel erg lastminute heb ik woensdag avond 2 bussen, 2 boottochten en 2 overnachtingen in een hostel geboekt. Demi en Bonnie wilden al dat ik mee zou gaan maar ik vond dat ik eigenlijk al wel genoeg gedaan had hier in mn erasmus en dat ik dan liever een keer echt te tijd nam om een nieuwe stad/nieuw land te ontdekken dus daarom zei ik in het begin steeds nee. Bovendien is er een wine&cheese night op vrijdag, een afscheidsfeestje en kalpa game op zaterdag en zouden Ines en ik nog gaan bowlen & ik wilde een afstandsloopje doen. Maargoed, woensdag was ik door iedereen om me heen overtuigd (ja, bijna iedereen is al geweest en zegt dat het een fantastische stad is). Ik twijfelde nog wel heel erg omdat ik dacht dat het voor de rest misschien niet leuk was als er random iemand bij zou komen. Maaaaar iedereen vond het leuk als ik meeging!

Deze ochtend spendeer ik aan het werken aan m'n assignment en een beetje opruimen. Wel lekker rustig, maar ik kan me niet zo goed concentreren. uiteindelijk lukt het me om 3 pagina's vol te krijgen, maar ik heb nog niet echt het idee dat ik iets nuttigs geschreven heb. (het hele verslag moet 6 zijn excl. referenties en titelpagina).

Om 1 uur ga ik al lopen naar de busopstapplek, omdat ik bang ben de bus weer te missen en dat wil ik niet laten gebeuren. 1 keer is voldoende! Ben trots op mezelf dat ik het toch durf te proberen om weer naar Levänen te gaan, haha! Onderweg sta ik om de haveklap stil om foto's te maken van de sneeuw, want google maps geeft een tussendoorweggetje waar ik nog nooit geweest ben en er heeft nog bijna niemand gelopen en de sneeuw is zo mooi en puur en er ligt echt iets van 15 centimeter dik pak sneeuw :)

Na een stukkie lopen denk ik dat ik de juiste bushalte gevonden heb. Het is pas 5 over half 2 dus ik moet nog 30 minuten wachten tot de bus komt. Het is zo koud met de wind, dus iedereen staat in het hokje gepropt om maar een beetje uit te wind te staan. Nouja, beter te vroeg en verkleumd dan te laat en warm, toch?

De busreis duurt me veel te lang. Ik zit een flink eind verwijderd van de andere meiden dus das jammer. Ik ga trouwens met Janne, Roxanne, Bonnie en Demi. Demi komt vanuit Riga, want die is daar in haar eentje heen geweest.

Om kwart over 7, dus 5 uur en een kwartier later, komen we aan in Helsinki. Vanaf daar gaan we vast naar de haven lopen, want we willen natuurlijk de boot niet missen. Het is een half uurtje lopen, maar het is hier een stuk 'warmer' dan in Kuopio. Er ligt geen sneeuw oid. We eten vegawraps bij Hessburger (favourite!) en het is echt mega gezellig. We spreken allerlei Erasmusroddels door en we hebben het over stages en werk en masters en de toekomst. Het is een fijn groepje, zo met z'n viertjes. Wel bedenk ik me dat ik vanaf maandag écht gezonder moet gaan eten want ik ben niet zo gezond bezig de laatste tijd.. ;o

Om kwart over 9 stappen we op de boot, die kleiner is dan Anastasia, met wie we naar St.Petersburg gingen. We vinden een chlll plekje voorin de boot bij het raam. De reis duurt 3 uur en die vullen we met praten, dure maar lekkere witte wijn drinken, kaartspelletjes, lezen en foto's kijken. Helemaal prima, maar ik word wel behoorlijk moe. Om kwart voor 1 komen we aan in TALLINN! Het voelt zo tof om weer in een nieuw land te zijn!

het is ongeveer een half uur lopen naar ons hostel, Monks' bunk. Je moet je schoenen uitdoen bij de ingang, en iedereen loopt dus op zn sokken. De receptie is tegelijk ook een bar, wat maakt dat er een hele toffe sfeer hangt. Er staat een pool-tafel, er hangt een tv, er staat een tafelvoetbaltafel een een stuk of wat banken. De vrouw legt alles uit, wij betalen, ze geeft ons de sleutels van onze kluisjes en als we een beetje gesettled zijn krijgen we een welkomstshotje vana Tallinn, oftewel: oud Tallinn. Het is een soort likeur van 40%, erg lekker, maar beter om gewoon te nippen dan te shotten (voor mij en Bonnie) Roxanne vond het niks. Demi lag al te slapen toen we aankwamen dus die zien we morgen.

Hoewel we om kwart over 1 in het hostel aankwamen, ga ik pas na half 3 slapen door alles in het hostel. Het is een gezellig party/barhostel en het is ook nog eens heel groot (en redelijk gehorig) gelukkig val ik redelijk snel in slaap. Wat een bizar iets eigenlijk, dat ik op woensdag iets besluit en vervolgens zaterdagnacht half 3 ga slapen in Estland. I love this!

  • 26 November 2017 - 22:47

    Mirjam:

    I'm so happy you went and saw all of it en ik lees in je volgende blog wel hoe awesome alles echt was. Op de app lijkt het zo normaal bijna! 'oja, ik was in Tallinn', no big deal....

  • 27 November 2017 - 21:47

    Mamski:

    tis dat ze zo verknocht is aan Simba.... anders zagen we haar nooit meer terug, Mir. Haar poster is nog lang niet oranje genoeg....en haar enthousiasme om te ontdekken steeds groter....
    maar leuk hoor Ie!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 53797

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: