Sint Pannenkoek, afscheidsfeestje & masquerade! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Sint Pannenkoek, afscheidsfeestje & masquerade! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Sint Pannenkoek, afscheidsfeestje & masquerade!

Blijf op de hoogte en volg Irene

29 November 2017 | Finland, Kuopio

M'n college is interessant, in de ochtend! Ik mis wel weer een college van Food and Nutrition policy maar dat is niet erg omdat het alleen maar presentaties zijn (van elk 5 minuten, 2 slides, wat een onzin) en de twee mensen met wie ik zit, Nederlandse Yara en Spaanse Lydia, vonden het ook niet erg om de "presentatie" met zn tweetjes te doen.

Nadat het college is afgelopen maak ik m'n analyse af en lever ik hem maar in. De eerste 6 mensen die hem hebben ingeleverd zijn allemaal Nederlanders, dus ik hoop dat ze niet teveel gaat vergelijken tussen onze verslagen. Ben blij dat ik er nu vanaf ben. Als ook Bonnie klaar is met FNP college gaan we samen eten. We zijn allebei al helemaal gewend aan het om 11 uur al lunchen, dus letsgo. Vandaag is het penne-pasta met tofu en groentesaus. Best oke, maar er zit altijd zoveel olie op de pastas... Wel een heerlijke salade in elkaar geflanst met iets wat eruit ziet qua vorm als linzen maar het is heel fel roze. We zijn er niet achtergekomen wat het was. Het was ook niet bijzonder lekker. Ook is er de laatste tijd steeds een veganistische dressing, dus ik heb eindelijk meer keuze dan alleen balsamico-azijn, olijfolie en ketchup :) i like!

Na het eten ben ik naar huis gegaan om mn kamer schoon te maken en op te ruimen want Ines moet morgen haar kamer uit dus ze komt bij mij slapen en ik wil niet dat ze op de ranzige vloer ligt. Bovendien ga ik binnenkort een pakket naar huis opsturen, dus ik wilde een schone en opgeruimde kamer voor de laatste foto's van mn appartement voor ik al dingen ga inpakken om op te sturen. manman, je wil niet weten wat er van de vloer kwam allemaal. getsie. Nu is alles lekker schoon en opgeruimd. Toch ga ik pas echt dingen inpakken na lapland, want ik kan het nog niet over mn hartje verkrijgen, het is toch echt mijn plekkie.

Ik heb even geleerd voor epidemiologie examen van vrijdag maar het is allemaal zo makkelijk dat ik daar gauw mee ben opgehouden. Ik heb de documentaire forkes over knives gekeken. Ik heb eindelijk mn boek uitgelezen (op een nacht, geen aanrader) en aan een nieuw boek begonnen (het geheim van mijn man). Best een productief dagje zo.
Om half 6 ben ik begonnen met pannenkoeken bakken, want het is sint pannenkoek! Mam had een pak pannenkoekenmix opgestuurd en we hadden toevallig nog 2 eieren en ik had nog een pak sojamelk! Geen boodschappen doen en toch voor een aantal mensen koken = ideaal.

Om half 7 kwamen de mensen die ik had uitgenodigd. Helaas kon Klara (uit Tsjechie) niet meer komen omdat ze nog op werk was, maar er kwamen wel 4 anderen. Belen uit Spanje, Rocky uit China, Serafin en Izabela uit Polen. Ik had alleen naturel pannenkoeken gemaakt, maar ze waren heel erg lekker! Thank you mum, ook voor de echte Nederlandse stroop, ik heb ervan genoten! Natuurlijk begon het feest met een pannenkoek op ons hoofd, nou dat vond iedereen maar gek, maar ze hadden wel plezier!
Rocky had nog chips en een soort crackers meegenomen wat hij tussen de pannenkoeken door aan het eten was, Serafin had koekjes en snoepjes meegenomen, Izabela een zelfgemaakte bananenbrood/cake en Belen een pot chocopasta. Echt heel leuk dat iedereen wat mee nam, ondanks dat ik daar niet om had gevraagd. Iedereen was heerlijk aan het smullen en de stapel pannenkoeken was er in no-time door heen. Rocky was enorm aan het smakken, maarja, dat is een ding in China he?
Maria kwam halverwege nog thuis en vroeg of ze er ook 1 mocht, maar ik zei nee omdat ik dacht dat Klara nog zou komen. Uiteindelijk kwam die duis niet meer, dus ik zei dat ze de laatste 2 wel mocht hebben, heeft ze ze niet gegeten.... zucht, waarom vraag je het dan???

Na het eten hebben we nog hele grappige fotos gemaakt, omdat Serafin, Izabela en ik heel lang haar hebben en ik altijd al zo'n semi-fancy foto met lang haar heb willen nemen (aanschouw het bij de foto's). Rond 8 uur gingen ze naar huis en kreeg ik Serafins buskaart voor vanavond en morgen: CHILL

uiteindelijk heb ik de bus om 10 over 9 genomen om naar de afscheidsparty van Roxanne en Lore te gaan. In de bus kwam ik Alba tegen (spaans) dus dat was gezellig. Bovendien misten we de overstap dus meosten we nog 15 a 20 minuten lopen naar Juontotie. Altijd leuk, wat gezelschap, dat ga ik wel missen als ik volgende maand weer terug in Nederland ben....

Bij Roxanne en Lore was het superdruk, en heel veel mensen hadden allerlei zware drank meegenomen wat ze uit Rusland of Estland trips gekcoht hebben. T was opzich wel gezellig, maar er waren gewoon heel veel mensen die ik niet kende en ik merk toch wel dat ik zo tegen het einde van m'n verblijf hier toch wel wat minder zin heb om nieuwe mensen te ontmoeten... Veel met de Nederlanders gepraat dus. Wel gek om al afscheid te nemen van Lore en Roxanne, want zijn super leuke mensen en ze gaan morgen terug naar Belgie. Daarna even met Bonnie naar haar appartement gegaan om die even te zien en daarna ben ik met Max, die toevallig dezelfde bus nam, maar het centrum gegaan voor een masquerade party!

Door de sneeuw en de grote kerstboom, zag het stadscentrumplein er zoooo mooi uit! Echt een foto waard! ^^ We kregen een patch (er waren er maar 400 en we waren net op tijd) en een master studente die ik tegenkwam, (laura uit Zwitserland volgens mij, heel aardig en ook mega lush fan, ze heeft er zelfs gewerkt) betaalde mijn garderobe. Echt belachelijk, bij deze club moet je gewoon 3 euro betalen voor je jas!!

Het feest was best wel gezellig! Leuke muziek, leuke mensen en niet te druk. Bovendien is hier bier en cider maar 2,60. Ik heb alleen 1 cider gedronken en een bier gekcoht om Laura terug te betalen. Het was ook heel grappig om te zien dat sommige mensen echt moeite hadden gedaan om een leuk masker te regelen. Wij hadden er gewoon 1 van 2 euro gekocht bij ons ticket. Was niet zo'n mooie, maarja, het gaat om het idee toch? Na een gezellig avondje dansen moesten we om 2 uur weer weg om onze laatste bus te halen. Met Ines (die op het feest was, maar niet bij Rox en Lore en ook bniet bij de pannenkoeken) en Alba ben ik naar huis gegaan en meteen mn bed in gedoken. Ik sliep om 3 uur. Wat een drukke dag zeg!

  • 01 December 2017 - 12:36

    Mirjam:

    Echt een grappige foto xD Julllie lijken wel een beetje best friends zo. En wat feest je veel zeg! Ga je dat hier ook weer doen?

    xxx

    ps; nu kan ik mijn eigen naam wel goed schrijven :D

  • 01 December 2017 - 22:02

    Dieuwertje:

    Haha wet een vette foto! Ik moest echt lachen toen je over dat smakken vertelde: mijn sturggles all day every day met 4 Chinezen in huis.. Leuk en druk dagje weer Ireen, en leuk geschreven as always <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 53820

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: