Home Alone & Home Alone - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Home Alone & Home Alone - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Home Alone & Home Alone

Blijf op de hoogte en volg Irene

10 December 2017 | Finland, Kuopio

Maria is dit weekend bij dr vriend en Ines is weg dus ik ben home alone!
Ik vul de dag met studeren, lezen, film kijken, en het pakket inpakken wat ik naar huis ga sturen. Best wel prima om rustig een week van tevoren al te beginnen met herkansing leren, dat voelt wel goed. Ik heb ook m'n boek: Het geheim van mijn man, uitgelezen: Aanrader!
's middags skype ik nog een half uurtje met Rebekka, die in Paramaribo zit. Is wel echt leuk om elkaar weer even bij te praten en ik vind het ook altijd zo fijn omdat Reb altijd geïnteresseerd is en doorvraagt en een hele andere kijk op dingen heeft dan sommige andere vriendinnen. We spreken elkaar niet vaak maar ik merk wel altijd dat ik dr echt gemist heb als ik haar wel spreek.

's avonds om 18 uur ga ik naar Lukema, een hal in de uni, voor weer een movie night. De eerste keer dat ik er was keken we Tarzan life action film, de tweede en derde keer heb ik gemist en nu is het... Home Alone! De eerste uit 1990, dus echt heel grappig! Ook wel weer een beetje in de kerstsferen komen. De eerste keer dat ik er was zat de hele zaal vol. Nu zijn we met 11 mensen, dus het is een tikkeltje awkward. Het ding is hier dat je een bordje pakt en die vollaadt met lekkers voor tijdens de film. Er is popcorn, koekjes, snoepjes, marschmellows, appels peren en mandarijnen. En natuurlijk chips. Als drinken thee, koffie, gluhwein en water. Heel chill dus allemaal. Ik ben lekker in mn lux-vest en lux-joggingsbroek gekomen, dus comfy kleren aan. De film is best leuk, zeker als je bedenkt dat het allemaal zo oud is al! Wij hebben thuis home-alone 4, dus die heb ik vaak gezien, maar ik kan me deze niet herinneren. Wel grappig.

Op de fiets weer terug door de zware sneeuw (blijkbaar doen ze niet aan sneeuwschuiven op zondag...) en als ik thuis ben even een klein uurtje met mam en pap skypen. Duurt niet lang meer voor ik ze zie dus daar kijk ik heel erg naar uit!
Douchen en slapen en dan begint morgen m'n allerlaatste lesweek!

Niet zoveel gedaan vandaag, dus niet zo'n spannende blog. Dat zal komende week sowieso wel niet echt zijn, dus be prepared voor saaie blogs tot ik in Turku/Porvo/Helsinki ben!

• 12 December 2017 - 12:01

Mirjam Dijksterhuis:

Wow! Je herinnerde je HOme alone 1 niet!? Maar 1 en 2 zijn veel leuker dan 3 en 4!
    Ok, inderdaad wel gek dat die film ouder is dan ik....!

Yay je bent bijna thuis yay yay yay! Yay mijn thesis is bijna klaar whoooooo!

• 14 December 2017 - 15:02

Max:

Je hebt nog zo veel te zien! Deel 5, 6 en 7 zijn ook de moeite waard hoor ;)