Pizza, grote rups en avondwandelingen - dag 5 - Reisverslag uit Gaschurn, Oostenrijk van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Pizza, grote rups en avondwandelingen - dag 5 - Reisverslag uit Gaschurn, Oostenrijk van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Pizza, grote rups en avondwandelingen - dag 5

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 Juli 2018 | Oostenrijk, Gaschurn

De titel laat al een beetje doorschemeren: deze dag hebben we eigenlijk niet zo veel gedaan. Het is vandaag al woensdag, wat betekent dat we al meer dan een vierde van de vakantie gehad hebben. Met papa zijn rug gaat het nog minder goed dan gisteren. Hij kon bijna niet uit bed komen en hij heeft veel pijn. Kan niet eens zijn veters strikken. Na het ontbijt gaat ieder zijn eigen ding doen. Max doet Minecraft. Mama gaat een rondje wandelen. Papa leest de krant buiten in de zon (hij moet nog 3 weken inhalen) en Mirjam gaat hardlopen. Ik haak verder aan mn mol Albert, lees een boek, speel river crossing (een denkspel in mn eentje) en schrijf de blog van gisteren. Rond 12 uur gaan we met z’n vieren richting het centrum omdat Mirjam dacht dat er een markt was door de hoeveelheid auto’s beneden op de parkeerplaats. Max blijft thuis. Als papa loopt gaat het wel, dus dat is een meevaller. Helaas is er helemaal geen markt, die mensen parkeerden beneden om met een lift naar boven te komen. Het is wel weer een leuk wandelingetje door het centrum, en ik kan weer even wifi gebruiken van de SPAR, scheelt toch weer wat mb’s. Dan is het wel lunchtijd, dus gaan we naar een pizzeria om daar wat te eten. Mirjam en ik delen een pizza vegetariana, mam neemt een tonijnsalade en papa een pasta met kaas en ham. Na de lunch nog even langs de Spar voor wat boodschapjes (en wifi), en dan weer naar huis. ’s Avonds eten we groenten (worteltjes en doperwtjes) met rösti schijfjes en wat vegastukjes (en hamburgers voor de mannen).
Mirjam en papa gaan afwassen dus mama en ik gaan even een avondwandelingetje maken. Hetzelfde rondje als mam vanochtend deed. Stukje door het bos en rondom het stuwmeer. Iets van 3 a 3,5 kilometer. Niet heel lekker zo meteen na het eten, maarja, wel lekker weer nu het een beetje afgekoeld is. Als we terug zijn speel ik nog twee potjes Patchwork met mama, die zij allebei wint… Oh, en ik lees mn eerste boek van de vakantie uit: Harry Potter deel 4. Toch gek dat ik vroeger 1 boek in 2 dagen las, en nu een stuk langer er over doe.

• 18 Augustus 2018 - 11:31

Antoinet:

Wat is er met die grote rups gebeurd???