Politie tijdens het feest?! - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Politie tijdens het feest?! - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Politie tijdens het feest?!

Blijf op de hoogte en volg Irene

28 Oktober 2017 | Finland, Rauhalahti

Ik ben lekker uitgeslapen vandaag. Het is zo heerlijk om alleen thuis te zijn. Gewoon lekker muziek hard, deur open, afwas laten staan tot je er zin in hebt, keukentafel vol met jouw spullen, ramen lekker open zonder dat er iemand klaagt over de kou, naakt door het huis lopen, hardop zingen en gewoon niemand die tegen je praat. Echt heel fijn.

Toen ik wakker werd en whatsapp opende zag ik in de Rauhalahti groepsapp (waar dus iedereen uit deze wijk in zit) dat het gesneeuwd had! Ik sprong overeind om uit het raam te kijken en ja hoor: winter wonderland! Ik kan vanuit mn bed de vlokjes neer zien vallen! Jeeej! en dat op 28 oktober al! Het had al wel eerder een klein beetje gesneeuwd maar tot nog toe was het niet blijven liggen.

Ik maakte een (lang) to-do lijstje van 13 dingen, maar toen ik er 1 af had zag ik ineens op mn telefoon dat het alweer +2 graden was! Dat betekent dat de sneeuw langzaamaan gaat smelten! Daarom eerst maar met mn camera op pad! Winterjas aan over mn t-shirt, haha en de kou in! De lucht voelt heerlijk fris en schoon en de wereld ziet er zo mooi uit! Ik ben uiteindelijk maar ongeveer 3 kwartier buiten geweest en niet meer dan 400 meter van mn huis, maar ik heb zeker mooie foto's gemaakt. Ook heb ik een sneeuwengel gemaakt, ben ik bijna uitgegleden over een plaat die bedekt was met sneeuw en die ik dus niet zag (en toen ging ik weer soortvan door mn knie heen, mehhhh) én heb ik een sneeuwballengevecht gehouden met mezelf. Nou, lekker begin van de dag wel! Koude handjes van het foto's maken, maar wel een lekker frisse neus gehaald. Nu hopen dat de sneeuw er ook weer is over 2 weken, als Elize komt.

Weer thuis even aan mn opdrachten gewerkt, blogjes getypt van gisteren en donderdag. Daarna geluncht met broodjes humus, broodjes vegan kaas (pff, kost echt een vermogen, maar wel lekker!) met komkommer en augurk. Uiteindelijk heb ik gedurende de dag 9 van mn 13 punten afgekregen, dus best tevreden mee! :) Het was een heerlijk productief dagje met Netflix en muziek onderbrekingen.

's avonds heb ik bananen pannenkoeken gemaakt en om 8 uur begon het feestje van Iván en Zénó uit Debrecen, Hongarije. Zij gaan volgende week zaterdag na 9 weken weer naar huis. Gelukkig was het feestje in gebouw F, en ik woon in A, dus ik hoefde niet ver te lopen/fietsen. Onderweg liep ik langs een appartement waar ik bekenden binnen zag voorbereiden voor het Halloween feest, dus ik ben daar even naar binnen gewipt en rond kwart voor 9 was ik bij Iván en Zénó. Het was echt heel gezellig! Ze hadden best wel veel verschillende drankjes, niet alleen bier, maar ook wijn, sap, fris etc. & heel veel eten <3 Veel chips en cake en donuts en lekkere dips, dus ik vermaakte me wel! Ook hadden ze van 1 slaapkamer een zitkamer gemaakt met stoelen en een bed, zodat je daar kon zitten en praten enzo. De andere kamer was bierpong tafel. Nou, als er 1 drankspelletje is waar ik van hou dan is het bierpong. (Eigenlijk vooral omdat ik daar normaliter goed in ben en dus niet hoef te drinken terwijl ik bij alle andere spelletjes altijd verlies) Helaas heb ik hier 3 potjes gedaan en 3 keer verloren... Jammer jammer!

Er waren echt heel veel mensen, de helft al verkleed of geschminkt voor het halloween feest en het was heel erg gezellig. Weer nieuwe mensen ontmoet en iedereen had het erg naar zijn zin totdat om 10 uur de bel ging... Cyrene, een erg hyper kind uit Ierland, deed heel fancy de deur open in haar sexy piratenpakje. Staan daar ineens 2 politie-agenten... iedereen meteen doodstil.. Uiteindelijk bleek dus dat er iemand had geklaagd over het lawaai.... We waren helemaal niet super luid en het was pas 10 uur... We zouden sowieso tot 11 uur maar doorgaan, want dan gaat de laatste bus naar het feest. Stomme mensen, ze hadden (of hij had/zij had) ook eerst even langs kunnen komen om te vragen of het wat zachter kon. Nou, iedereen was een beetje boos dat de muziek uit moest en de sfeer was wel een klein beetje weg.

Een half uurtje later ging het bij 1 van de meiden ineens helemaal mis (Dieuwertje, lees jij maar verder bij de volgende alinea!) Ze kon helemaal niet meer staan en met 3 mensen werd ze dus naar buiten gebracht waar ze alles eruit gooide. Ik moest nog heel erg lachen omdat we op de eerste verdieping waren en daar onder liepen mensen, en het scheelde niet veel... iewl. Nou, we hebben haar op Zénó zn bed gelegd, maar die moest natuurlijk ook slapen. Na 3 kwartier, toen iedereen weg ging met de fiets of de laatste bus pakte hebben 4 sterke mannen haar naar een appartement beneden gebracht om in ieder geval in een vrouwenappartement wakker te worden de dag erna. Ik hield haar hoofd vast (die waren de mannen vergeten) en toen zei iemand, je moet haar hoofd wel schuin houden, voor als ze weer moet kotsen. Dus ik kantel haar hoofd naar rechts en FLATS! Weer een lading drank eruit.. Nou, beter als het eruit is he. Toen heb ik samen met Izabel haar pakkie en schoenen en sokken enzo uitgedaan, want dat zat onder de kots en was veel te warm om in te slapen. Toen ging iedereen naar het feest, kreeg ik de sleutel van het appartement waar we waren en bleef ik bij haar. Ik was sowieso al niet van plan om naar het feest te gaan, dus ik vond het niet zo erg. Ik kreeg van het meisje van wie het appartement was kleding om in te slapen evt, maar ik zei al dat ik liever thuis zou slapen. Ik heb daar eerst 1,5 uur wakker gezeten om haar in de gaten te houden en toen ben ik een uurtje gaan slapen. Later kwam Izabel weer, die met de laatste bus terug was gekomen. Ze waren de club niet eens binnen gekomen omdat de rij zo mega lang was...

Na een aantal uur bij haar blijven bedacht ik me dat alle drank nu wel eruit moest zijn óf verteerd zou zijn, dus dat ze in ieder geval niet meer in haar tong zou stikken ofzo. Bovendien hadden al die medical students haar in een stabiele zijligging gelegd, dus dat was veilig genoeg. Ik wist alleen niet wat ik met de sleutel moest doen, want Laura moest natuurlijk wel haar appartement weer in kunnen. Even met haar geappt, en toen kwam haar huisgenoot gelukkig thuis! Dat was echt fijn, want ik wilde nu toch wel echt gaan slapen in mn eigen bed. Tegen half 3 liep ik naar huis en 5 over half 3 lag ik te slapen. Wat een avond.

In ieder geval was het feest (tot de politie kwam) heel erg leuk, en heb ik een goede daad gedaan door op Stefanie te passen. Het is nu zondag 10 over 1 en ze heeft nog steeds niet op mijn whatsapp gereageerd, dus ik hoop dat het goed met haar gaat. Ze zal wel een fikse kater hebben...

  • 29 Oktober 2017 - 13:15

    Mamski:

    Blij te lezen dat het niet jij was....... al zou je dat soort dingen ook niet bloggen denk ik. Hopelijk wordt Stefanie er wijzer van....

  • 29 Oktober 2017 - 23:05

    Dieuwertje :

    Hm, heerlijk verhaal dit, liever jij dan ik die dit meemaakt haha, maar lief dat je bij haar bent gebleven! Ik denk dat ik zelf mee zou moeten kotsen als ik dit mee zou maken :S

  • 02 November 2017 - 20:17

    Mirjam:

    Jeetje wat een sukkel die Stefanie :/ nouja. wel lief van jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 53912

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: