Examen Principles of Nutrition - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Examen Principles of Nutrition - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Examen Principles of Nutrition

Blijf op de hoogte en volg Irene

06 November 2017 | Finland, Kuopio

Examday! Ik ben altijd wel een beetje zenuwachtig voor toetsen maar ik kijk altijd zo uit naar het moment dat je weer kan zeggen dat je een vak hebt afgesloten! (hopelijk dan, als je het haalt)
Mijn examen begint om 12 uur, en dat is een beetje een rottijd ivm lunch. Ik ga niet ervoor lunchen want ik wil de tijd nog gebruiken om al m'n aantekeningen nog 1 keer door te lezen. Ik sta dus gewoon om 7 uur op en om kwart over 11 ga ik naar de uni waar ik dus 25 minuten te vroeg ben. Vandaag regent het, dus de sneeuw is helemaal weg en ik ben helemaal doorweekt. Ik heb het wel heel warm want met 6 graden moet ik eigenlijk niet m'n winterjas aandoen. Volgende keer met regen dus gewoon een vest +regenjas...
Nou de toets was moeilijker dan de andere twee examens (epidemiologie en foundations of public health) maar het is echt NIKS vergeleken met Maastricht... Ik vind dat nog zo raar... Het voeding vak in maastricht had bijvoorbeeld al 3 vragen waarbij je van vetten, koolhydraten en eiwitten moest uitleggen hoe de vertering, absorptie en transport gaat, inclusief alle organen, enzymen, stofjes etc. Hier was er een vraag met: leg uit wat Basal metabolic rate is. Leg uit wat proteolytic enzymes zijn. Waarom is het belangrijk dat er ook aanbevelingen zijn over de kwaliteit van koolhydraten en niet alleen de hoeveelheid. Bovendien hoef je maar de helft (20 van de 40 punten) goed te hebben om hem te halen.

Nou, ik heb heel veel geschreven, omdat ik dacht dat korte antwoorden niet zouden volstaan. Niet alles was super makkelijk, maar ik denk wel dat ik hem gehaald heb. Na een kleine 3 kwartier waren de vier Nederlanders in deze course (Hanneke, Janne, Iris en ik) al weg. Hanneke en Iris omdat ze niks wisten en Janne en ik omdat we het redelijk makkelijk vonden. De rest keek ons heel gek aan... Blijkbaar is Nederland heel slim?

Na het examen ben ik gaan lunchen met Iris en manmanman wat was het weer lekker! Het was veganistische risotto met wortel, kool en vegakip. Zoooo chill. De smaak van kaas <3 loved it. Ik zat na een half uur dus helemaal vol, met ook nog brood en een salade erbij. Risotto had ik ook al heel lang niet gegeten dus dat was echt chill!

Ik kwam toevallig Demi tegen en die moest nog naar de Prisma en ik ook,d us we besloten om om half 3 samen te gaan. Ik wilde daarom tot die tijd gaan werken in Oppari (aan betaald werk, want er is nu geen enkel vak wat nog loopt) maar blijkbaar kan m'n transcribeerwerk alleen via google Chrome en die zat niet op die computer... Helaas! Dan maar the originals kijken tot Demi met haar college klaar was.

Met Demi even bijgepraat over hoe de survival day was (AWESOME) hoe het met haar ouders was geweest, over mijn tentamen en haar nieuwe vak (problems in South-Asia, een course van maar 1 week...) dus dat was heel leuk :) Na het boodschappen doen heb ik thuis de laatste afleveringen van the originals gekeken, dus het is tijd om aan seizoen 2 te beginnen!

's avonds heb ik helemaal niks meer gedaan behalve gewerkt, gelezen en een documentaire gekeken over Auschwitz. Iknow, supergezellig. Ik heb weer van de pastasaus van gisteren gegeten en redelijk op tijd gaan slapen. Fijn dagje zo wel! Veel chiller dan de hele dag thuiszitten en niksdoen!

  • 08 November 2017 - 15:31

    Max:

    Hahaha, deel 982 in "Irene en haar winterjas" :D

  • 13 November 2017 - 09:55

    Mirjam:

    Hey, vet goed bezig met dat werken joh. Oh, en ook met al je tentamens die je gewoon even aan het halen bent :D Hopelijk de rest ook.

    xx


    'enzo knol slijm'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 53728

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: