laatste dagje met Elize :( - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu laatste dagje met Elize :( - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

laatste dagje met Elize :(

Blijf op de hoogte en volg Irene

12 November 2017 | Finland, Kuopio

(ja ik bedoelde inderdaad dat wat jij zei mir, maar ik kan die naam écht niet onthouden......)

Vandaag is het alweer zondag, wat betekent dat Elize vanavond naar Helsinki gaat om morgen weer naar huis te vliegen. Best wel jammer, maar we hebben wel leuke dagen gehad!
Eerst slapen we uit tot half 10 ofzo, dan hebben we ontbijt en kijken we een episode van OUAT :) (surprise). Omdat Elize de omgeving rondom mn huis nog niet echt gezien heeft, besluiten we om even te gaan wandelen. Eerst langs het hotel naar een klein strandje (waar ik een blikje vind, yay 15 cent!) En daarna lopen we een van mijn hardlooproutes (die van de eerste week, met heel veel dalen en stijgen, maar wel dwars door het bos!) Lekker weertje, lekker frips!

Na het wandelen kijken we weer een aflevering en eten we lunch met Ines. Fabian, haar vriend, is vanochtend vertrokken dus we kunnen weer even bijpraten. Ik ben echt blij met haar als huisgenoot :) Na de lunch kijken we weer een aflevering en dan is het half 3, tijd om naar de international service te gaan die om 4 uur begint. Ja, 1,5 uur eerder want we gaan natuurlijk weer lopen. Elize met dr zware tas vol spullen gaat niet zo hard (grapje Elies!)

De international kerkdienst valt een beetje tegen. er zijn denk ik totaal misschien 20 gasten gekomen en sommige mensen gaan helemaal los in de Heer, en daar voel ik me altijd een beetje ongemakkelijk bij, zeker als je maar in zo'n kleine groep bent. De 'preek' is super chaotisch, er zit geen verhaal in en hij moet steeds zoeken naar welke Bijbelteksten hij ookalweer wilde voorlezen. Tijdens het gebed zegt hij minimaal 30 keer praise the Lord (nee, ik heb niet geteld) en de gozer naast me zegt minimaal 60 Amen of Hallelujah. Nou, niet mijn ding. De liedjes zijn wel heel erg mooi, en dat maakt het wel wat beter. Jammer ook wel voor Elize, dat dit niet helemaal is wat we ervan verwachtten. Maargoed, wel weer een nieuwe ervaring zullen we maar zeggen.
Na de 'dienst' is er net als vorige keer weer eten en drinken. dwz thee koffie en fris + brownie, chocola en chips. Beetje random weer, maar wel lekker.

Om kwart voor 6 gaan we naar de bus, want die vertrekt om 6. Daar kom ik ook nog Roxanne en Lore tegen, die ook hun vriendin op de bus zetten. Dan is het tijd om afscheid te nemen... Dag Elize! Succes met de reis terug!
Ik ren naar de bus (want als ik die van 5 over 6 niet heb moet ik weer een half uur wachten), maar de tijden zijn anders op zondag... dus ik had genoeg tijd want hij ging pas om 15 over.. Nouja, beter te vroeg dan te laat.

Als ik thuiskom zie ik dat Ines een pannenkoekje bij mn deur heeft gezet. Ik weet gewoon dat ze gaat zeggen hoe trots ze erop is dat haar (vegan banana pancake, wat ik haar geleerd heb) bakkunsten steeds beter worden. En ja hoor, precies dat zegt ze! "I am so proud that it is in one piece, and not another scrambled pancake!". Haha, en heel lief dat ze er eentje voor mij had gemaakt :)

Mijn avondeten bestaat uit (alweer) restjes). Ik snijd mn halve flespompoen op en kook die. Dan maak ik er rijst bij en gooi een pot kidneybonen erdoor (ik heb het opgezocht dieuw, t waren kidneybonen). Nou, best een voedzaam maaltje dacht ik zo, met maar 3 ingrediënten!

Terwijl Elize in de bus zit kijken we 'samen' nog een episode van OUAT (seizoen 6 epi 15, we zijn goed bezig) en doe ik nog wat transcriptie werk. Er rijden geen bussen/trams meer naar het hostel, dus ik vind het wel fijn om even wakker te blijven tot elize binnen is, just to be sure. Ze moet 48 minuten lopen, maar ze doet het in minder dan 40 :D Komt door al dat trainen met wandelen de afgelopen week natuurlijk! We bellen nog even en dan ga ik lekker slapen, want ik ben MOE!

Gelukkig morgen nog een dagje vrij om bij te komen van Elize's drukke aanwezigheid ;) Was gezellig girl! <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 53899

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: