HET IS KOUD - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu HET IS KOUD - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

HET IS KOUD

Blijf op de hoogte en volg Irene

20 November 2017 | Finland, Kuopio

Vandaag ben ik voor de verandering weer eens vrij. 's ochtends begin ik aan een videolecture, maar dat blijkt moeilijker dan gedacht. De man is Amerikaans en praat supersnel en zijn verhaal is nogal ingewikkeld. Dit kost me dus de hele ochtend, tot ik om kwart voor 12 naar de uni ga.

Manmanman wat is het koud zeg. Irene die zonder jas naar buiten gaat eind oktober is veranderd in Irene met winterjas en hoofdband en wanten want het is niet te doen joh. Mn benen prikten heel erg toen ik ging fietsen, dus volgende keer ook maar even een panty eronder.
Op de uni meet ik met Demi en Bonnie om samen te lunchen. Rym (Algarije) is er ook gezellig bij. Het is een super lekkere veganistische ratatouille. Na een (veel te lange) pauze gaan we nog even met zn drietjes de patches kopen van de uni. Ik neem er ook nog eentje extra mee voor Ines, wantja, zo ben ik ;)

Bonnie en ik gaan nog even de uni in om aan de het learningdiary te werken (wat we moeten maken over het videolecture). Bonnie gaat rond 3 uur weg, en ik half 5. Helemaal donker natuurlijk, en koud. brr.

als avondeten heb ik, lekker makkelijk: SUSHI! Ik kijk nog even een film, (kinderfilm met Selena Gomez, heel grappig tot de kat dood ging, ik moest echt huilen! :( :( So sad)

Na het eten, ik was even met transcriberen bezig, komt ineens Ines m'n kamer binnenstormen (letterlijk). Maakt ze een minuut lang dansjes en pirouettes door mn kamer. Ik lig in een deuk want het ziet er belachelijk uit! maar... na dagenlang stressen over haar abstract, is hij nu eindelijk goedgekeurd door haar professor!!! Dat betekent dat hij nu opgestuurd gaat worden en dat ze dan misschien over een paar maanden op een congres met pediatrics mag gaan spreken! Echt vet! Dat moest natuurlijk even gevierd worden, dus terwijl zij met Fabian aan het skypen was, stormde ik haar kamer in met een fles Licor 43 (thanks mum) en hebben we even gezellig een drankje gedaan om het te vieren <3 Love happiness, love leuke huisgenootjes, love likeur 43. Was een fijn momentje, zo even een half uurtje.

Al met al best een productieve dag gehad, maar dat moet ook wel. deze laatste 3 weken zijn echt even meer doorzetten dan de tijd hiervoor ;)

's avonds hoorde ik van Mirjam dat er weer een muisje overleden is, Camila dit keer... Dat is al de derde sinds ik weg ben. Ik duim dat de laatste 3 nog in leven zijn als ik terugkom :( <3 Rip 3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 53842

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: