Lapland-hangover & uiteten! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Lapland-hangover & uiteten! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Lapland-hangover & uiteten!

Blijf op de hoogte en volg Irene

07 December 2017 | Finland, Kuopio

Ja, ik heb een heuse Lapland-hangover! het is zo gek om weer terug te zijn...

Na een kort nachtje zit ik toch weer (niet zo fris en fruitig) in de collegezaal. Na 2 uur college ga ik lunchen met Serafin, Julia, Demi en Ines. Het is noodles met een groentesaus maar niet zo lekker helaas. Ik heb nog wat dingen van to-do lijstje gedaan in Oppari en daarna ben ik naar huis gegaan om de was te doen.

De middag was gevuld met om ines lachen die probeert in te pakken, aan learning diary werken, netflixen en verder niet zoveel. Ik probeer ook nog overnachtingen te vinden voor Turku en Porvoo, maaar dat is veel moeilijker dan verwacht.... Er zijn geen hostels, en hotels zijn onbetaalbaar, dit weekend voor kerst. Bij airbnb is een nieuw beveiligingsysteem en die herkent mijn foto's niet dus ik kan niks reserveren. Couchsurfing heb ik aangemaakt maar niemand wil eenbeginner omdat die vaak alleen willen om goedkoop/gratis te overnachten (wat in mijn geval ook een beetje zo is) en niet omdat ze de couchsurfing spirit hebben... Ik heb er wel een beetje stress over... straks gaat alles niet door?

Om half 7 ben ik met de buskaart van Izabel naar de stad gegaan, want ines en ik hebben vandaag ons afscheidsetentje. We gaan naar het Viking restaurant Harald. De sfeer binnen is heel grappig, helemaal oud en met viking helmen overal. Er is ook oude viking muziek, als je dat zo zou kunnen noemen, haha.
We kunnen allebei niet zo goed kiezen dus we bestellen 2 vegetarische gerechten, zodat we kunnen delen. Het ene is champignonsoup met een soort broodjes met kruidenkaas erop. De andere zijn groenten en aardappelen die op een zwaard geserveerd worden, echt super grappig! Er zit ook een lekkere saus bij. Als we alles op hebben vraagt de ober of we nog een dessert willen. Ik zeg meteen: nee, bedankt, we zijn helemaal vol. En Ines: mag ik toch even de kaart zien? Nou, alle dingen klinken zo lekker en hebben allemaal zulke grappige namen dat we toch besluiten om samen een dessert te nemen!
Het zijn 2 taartjes (chocola en kwark) en een bolletje blauwe bes ijs en een pannenkoekje. Ook liggen er knettersuikerstukjes bij. Superlekker toetje!
Helaas is dit wel een duur restaurant, maar morgen brengen we alle lege flessen enzo weg, dus misschien dat dat wel 10 euro is en dat is toch 5 euro per persoon korting ;) Ben benieuwd.

Na het eten (we zijn bijna 2 uur binnen geweest) gaan we door naar Ale Pupi, waar iedereen op donderdag altijd heen gaat omdat na 9 uur het bier goedkoper is. Ik ben er pas 1 keer geweest, en toen maar 10 minuten. Ines gaat elke week bijna. Het is echt super koud buiten want het waait heel hard. Ik mis Lapland, waar het gewoon lekker koud was en niet windy en nattig koud.

Bij Ale pupi is het best wel gezellig, veel mensen gezien en afscheid genomen van een heel aantal van hen.... de Kerstman komt ook nog even langs en geeft ons allemaal chocola/snoep. Heel funny. Ik heb ook iemand ontmoet die misschien iemand kent bij wie ik in Turku kan overnachten dus fingers crossed dat dat lukt.
Om 11.15 neem ik de bus naar huis, want ik moet deze nacht even echt goed slapen. om 12uur lig ik lekker in bed. Morgen wordt een leuke dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 54005

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: