Dag 4 - Mountain Beach - Reisverslag uit Gaschurn, Oostenrijk van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Dag 4 - Mountain Beach - Reisverslag uit Gaschurn, Oostenrijk van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Mountain Beach

Blijf op de hoogte en volg Irene

24 Juli 2018 | Oostenrijk, Gaschurn

De persoon die als eerste wakker was, moest broodjes gaan halen. Dat was, zoals ik al verwachtte, pap. Mam gaat ook mee, en ik dek vast de tafel. Ze gaan met de auto even naar de spar en komen terug met o.a. Laugenbrotchen! Vind ik lekkerr! Het gaat vandaag erg warm worden, dus we besluiten al gauw dat het tijd is voor de eerste zwembad-dag. Papa heeft veel last van z’n rug, dus dan kan die ook gewoon rustig aan doen. Het zwembad heet Mountain beach en het ligt aan de andere kant van Gaschurn, dus gewoon lekker dichtbij. De entree is best hoog, 5,70 per persoon, maar dat is het ook wel waard! Het zijn twee grote ‘vijvers’ met een afgezet deel voor alle waterlelies, die het water zuiveren. Zo hoeven er geen chloor of pompen in het water te zitten. Het ene bad is meer voor jongere kinderen, omdat hij iets kleiner en ondieper is. Dit bad is verbonden aan een ‘rafting baan’, waar je met banden vanaf kan gaan. Helaas mag je hier maximaal 45 kilo voor zijn. De rafting baan ziet er wel heel mooi uit, super natuurlijk met stenen en mooie planten aan de zijkanten, bruggetjes eroverheen. Het andere bad is dieper en heeft twee vlotten.
Uiteindelijk liggen we van half 11 tot half 6 op het grasveld (yay geen zand, ondanks de naam ‘beach’) en we genieten heel erg. De ligging zo tussen de bergen, het kraakheldere water en de niet-drukte is echt top. Ik lag een tijdje op een vlot te kijken naar de ruwe bergtoppen, dan voel je je toch even heel klein (maar op een goeie manier). Mam en pap gaan rond het middaguur nog even naar de spar om koeken/taart te halen, en als lunch eten we tostis en patat bij het zwembad. Het voelt echt als een vakantiedag zo!
Nadat we besloten hebben om nu we toch met de auto zijn nog even naar de lidl door te rijden, blijkt dat het al bijna 6 uur is. Nouja, de Lidl was toch dichtbij. Toch? Uiteindelijk bleek de winkel in Schruns te liggen, ongeveer 25 kilometer van ons huisje. Hier dus even heel veel dingen ingeslagen, omdat het hier goedkoper is. Met name chips, drankjes en alcohol.
Thuis bakken Max, Mirjam en mama pannenkoeken, die we met veel smaak opeten. Ik vond het een heerlijk Oostenrijkse dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 54005

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: