Golm, glijbanen en hardlopen 2 - dag 7 - Reisverslag uit Tschagguns, Oostenrijk van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Golm, glijbanen en hardlopen 2 - dag 7 - Reisverslag uit Tschagguns, Oostenrijk van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Golm, glijbanen en hardlopen 2 - dag 7

Blijf op de hoogte en volg Irene

27 Juli 2018 | Oostenrijk, Tschagguns

Max en Mirjam halen ’s ochtends broodjes; de dag begint met volop zon, het wordt vandaag 28 graden. We besluiten vandaag naar het plaatsje Golm te gaan, om daar te gaan wandelen en nog andere activiteiten te doen. De wandeling begint bij een stuwmeer en na ruim 2 uur naar boven lopen (eerst met trappen maar later steilere hellingen en slingerweggetjes) komen we bij Haus Matschuritz, waar we even wat drinken (en wifi!) Mirjam, Max en ik gaan daarna met 7 verschillende glijbanen naar beneden en pap en mam nemen de kabelbaan aangezien pap nog steeds last heeft an zn rug (en hij vertikt het om een glijbaan in te gaan, maar er waren verrassend veel 50+ers die het wel deden!). De glijbanen waren best leuk, vooral omdat ik wél hard ging, en m&m overal vast bleven zitten omdat hun broeken te stroef waren. Ik ging zo hard dat ik met mn bergschoenen moest afremmen. Bij een zigzaggende glijbaan stootte ik mn hoofd en bij een hele snelle steile raakte mn arm/elleboog de zijkant even kort, maar met zo’n snelheid dat ik meteen een pijnlijke brandplek had. Beneden even met jodium ontsmet en toen ging het wel weer. Het is nu (paar dagen later) een dikke korst.
Pap en mam waren natuurlijk veel eerder beneden, dus die hebben een rondje om het stuwmeer gelopen. Mirjam en Max gaan met de Alpine coaster verder naar beneden (een soort rodelbaan) en ik ga met een kabelbaan over het stuwmeer heen. Het kost 13 euro, een 565 meter lange baan en ik ging op het maximale 40 km/h! mam liep mee naar het bos/de heuvel, waar het begon. Hoewel het heel snel over was, was het wel echt heel gaaf om tussen de bergen door over een meer te zoeven met een snelheid die je op een normale fiets niet zult halen. Paps stond beneden met mijn camera (de zijne geeft sinds deze vakantie steeds foutmeldingen) klaar, en hij wist dat ik eraan kwam omdat ik zo aan het joelen was. Het was echt coooool! Mam was snel terug gelopen, want we waren alle 3 op tijd om M&M nog naar beneden te zien gaan. Beneden hebben wij ze met de auto weer opgepikt. Via de Spar voor boodschappen (en wifi!).
Eerst lekker ijs eten, want daar hebben we al heel lang zin in en nog steeds niet gehad! Mirjam en mama koken, we eten vanavond pasta met sla en toetje.

’s avonds wil ik heel graag nog een stukje hardlopen, maar Mirjam en Max zijn naar een kroegje voor happy-hour, papa heeft nog last van zn rug, dus is mam de pineut. We lopen samen naar beneden, en als het vlak is ren ik, omhoog naar het stuwmeer, en rechtsom. Het is inmiddels al beetje donker geworden. Gelukkig bedacht mam dat het handiger was als zij linksom zou gaan (in plaats van allebei rechtsom) zodat we elkaar zouden tegenkomen. Helaas was het al gauw te donker om door het niet-verlichte Alpendal te rennen, dus het laatste stukkie wandelen we weer terug. Fijn om iemand bij je te hebben die je flesje water draagt, en ik heb toch weer 3 kilometer gerend (:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 53807

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: