Eerste dagje uni en niksdoen :) - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Eerste dagje uni en niksdoen :) - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Eerste dagje uni en niksdoen :)

Blijf op de hoogte en volg Irene

08 September 2017 | Finland, Kuopio

Eindelijk, na 2,5e maand vakantie is het eindelijk weer tijd om aan de slag te gaan en de hersentjes weer te laten werken! Nou, ik heb er zin in hoor! Ben heel erg benieuwd hoe alles hier zal gaan en hoeveel moeite ik moet stoppen in het studeren. Hoewel dit stukje hierboven misschien wat sarcastisch klinkt, is het serieus waar! Ik ben er klaar voor!

Helaas begint mijn dag met een overlap uur. Onze coördinator had ons gezegd naar Public health and nutrition te gaan, maar toen we daar zaten, zagen we ineens dat ze gisteravond laat nog gemaild had dat we toch naar foundations of public health moesten gaan. Oeps, te laat!

De les was eigenlijk heel erg interessant! Ik denk dat dit een leuk blok gaat worden. Het wordt wel een druk blok, met presenteren, learning diaries en elke week een aparte opdracht, maar we zullen wel zien hoe het gaat. Achter me zaten een paar Nederlandse meiden de hele tijd te fluisteren met elkaar over de trips en vanalles en nog wat. Ik was echt heel erg geïrriteerd maar ik heb er maar niks van gezegd want dan maak ik meteen niet zo'n goede indruk. Volgende keer sowieso niet in het hoekje "Nederland", zitten ><

Demi, Iris en ik zijn na de colleges nog naar Foundations of Public Health gegaan, voor ongeveer een half uur. Was niet zo heel nuttig, maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd. De slides komen online en ik krijg de aantekeningen van Doro, dus het komt goed. Ik denk wel dat ik dit vak een stuk minder interessant vind, maarja. 6 weken is nog wel te overzien, toch?

Ik was echt wel weer heel erg vroeg klaar, rond 12 uur. Thuis even gelunched en netflix gekeken en toen lekker gaan hardlopen. Wat een drama. Het ging echt niet lekker, dwars door de bossen, half verdwaald, laag tempo en... HEEL veel regen. Dus ik kwam echt als een verzopen katje weer binnen. Na een douche had ik geen zin meer om met ines mee te gaan naar vrienden en daarna op stap, dus ik heb pasta salade gegeten en ik ben om 10 uur gaan slapen. Stom als je graag wil rennen maar het niet het gewenste resultaat brengt.

Eerste week is nu echt voorbij, en ik kijk ernaar uit om volgende week aan de slag te gaan. Maandag en dinsdag ben ik nog vrij, yay!

• 12 September 2017 - 23:19

Mamski:

Korte blog voor jouw doen! Lekker te lezen ie!!