Eerste dagje uni en niksdoen :) - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Eerste dagje uni en niksdoen :) - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Eerste dagje uni en niksdoen :)

Blijf op de hoogte en volg Irene

08 September 2017 | Finland, Kuopio

Eindelijk, na 2,5e maand vakantie is het eindelijk weer tijd om aan de slag te gaan en de hersentjes weer te laten werken! Nou, ik heb er zin in hoor! Ben heel erg benieuwd hoe alles hier zal gaan en hoeveel moeite ik moet stoppen in het studeren. Hoewel dit stukje hierboven misschien wat sarcastisch klinkt, is het serieus waar! Ik ben er klaar voor!

Helaas begint mijn dag met een overlap uur. Onze coördinator had ons gezegd naar Public health and nutrition te gaan, maar toen we daar zaten, zagen we ineens dat ze gisteravond laat nog gemaild had dat we toch naar foundations of public health moesten gaan. Oeps, te laat!

De les was eigenlijk heel erg interessant! Ik denk dat dit een leuk blok gaat worden. Het wordt wel een druk blok, met presenteren, learning diaries en elke week een aparte opdracht, maar we zullen wel zien hoe het gaat. Achter me zaten een paar Nederlandse meiden de hele tijd te fluisteren met elkaar over de trips en vanalles en nog wat. Ik was echt heel erg geïrriteerd maar ik heb er maar niks van gezegd want dan maak ik meteen niet zo'n goede indruk. Volgende keer sowieso niet in het hoekje "Nederland", zitten ><

Demi, Iris en ik zijn na de colleges nog naar Foundations of Public Health gegaan, voor ongeveer een half uur. Was niet zo heel nuttig, maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd. De slides komen online en ik krijg de aantekeningen van Doro, dus het komt goed. Ik denk wel dat ik dit vak een stuk minder interessant vind, maarja. 6 weken is nog wel te overzien, toch?

Ik was echt wel weer heel erg vroeg klaar, rond 12 uur. Thuis even gelunched en netflix gekeken en toen lekker gaan hardlopen. Wat een drama. Het ging echt niet lekker, dwars door de bossen, half verdwaald, laag tempo en... HEEL veel regen. Dus ik kwam echt als een verzopen katje weer binnen. Na een douche had ik geen zin meer om met ines mee te gaan naar vrienden en daarna op stap, dus ik heb pasta salade gegeten en ik ben om 10 uur gaan slapen. Stom als je graag wil rennen maar het niet het gewenste resultaat brengt.

Eerste week is nu echt voorbij, en ik kijk ernaar uit om volgende week aan de slag te gaan. Maandag en dinsdag ben ik nog vrij, yay!

  • 12 September 2017 - 23:19

    Mamski:

    Korte blog voor jouw doen! Lekker te lezen ie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 54275

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: