Pakket uit Nederland! :D - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Pakket uit Nederland! :D - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Pakket uit Nederland! :D

Blijf op de hoogte en volg Irene

01 Oktober 2017 | Finland, Kuopio

Wat voelen m'n benen moe aan! ik wordt rond 10 uur wakker, dus wel genoeg geslapen. Ines is al weg, waarschijnlijk gaan ontbijten met iemand bij het hotel (10 euro voor ontbijtbuffet).
Ik werk de hele tijd aan m'n essay voor Foundations of Public health, en dat gaat eigenlijk best wel goed. Ines wil graag boodschappen doen op de fiets, dus zij gaat eerst (op mijn fiets) en daarna ga ik. Vandaag begint de vegan-challenge, dus ik moet even wat spullen inslaan. Omdat de Lidl goekoper is dan prisma, ga ik daar heen. :)

Een uur later kom ik met 3 tassen de winkel uit. shit, hoe ga ik dat op de fiets meekrijgen....?! Uiteindelijk is het gelukt, met veel moeite en ook wel wat pijn. De stukken omhoog heb ik niet gefietst, dat leek me te gevaarlijk... Toen ik thuis kwam heb ik mezelf voor de grap gewogen.. 24 kilo! Wajo! Best een beetje trots op mezelf dat ik zoveel boodschappen op de fiets meegekregen heb. Veel zin in de challenge!
(en ik lijk nu een beetje op mama die het ook vertikt om de boodschappen met de auto te doen). Alle boodschappen uitgespreid om er een foto van te maken, toen opgeruimd, essay afgemaakt (EINDELIJK! het is echt een slecht essay, maargoed, we'll see). Maria heeft vandaag een date dus ze heeft 10 lagen makeup op en ze is helemaal zenuwachtig. super grappig ;p Hij komt helemaal uit Joensuu naar haar toe!
Toen om 15.00 kwam mijn tutor Susanne me ophalen, want EINDELIJK is mijn pakketje er! Omdat ik niet thuis was hebben ze het bij een groot post-office gebracht en dat is 12 minuten fietsen. Opzich wel te doen natuurlijk, maar het is een mega doos en het weegt 10 kilo, dus met de auto is handiger. Eerst moet Susanne nog wat boodschappen doen en dan eindelijk... M'n pakket! Die man keek me echt heel vreemd aan toen ik in de lucht sprong toen ik de doos herkende, haha!

Thuis meteen gaan skypen met mam en pap, terwijl ik de doos uitpakte. ZO LEUK! Er zat zoveel in...! Volgens mij is mam ook heel erg opgelucht dat het pakket niet kwijtgeraakt is. Hier een lijst van alles wat erin zat:
- m'n favoriete tandpasta (Prodent blauw)
- m'n douchemuts
- 2 stola's (zelfgemaakt)
- een wollen sjaal
- 3 extra truien
- 1 lange mouwen shirt
- achterlichtje en reflector
- 1 hardloopshirt met lange mouwen
- handschoenen
- wanten
- pannenkoekenmix
- stroop (échte!!)
- pak drop (van Elize)
- 2 rolletjes snoep (van oma)
- 3 pakken stroopwafels (1 van Elize, 1 voor Ines)
- dingen om aan de muur te hangen
- stickers
- enveloppen
- hagelslag (van oma)
- een fles liqor 43~! (alles is hier zo duur en dit is mn favo drankje, dus thanks mum!)
- puzzelboekje (weggegooid ;) )
- super warme witte snowboots
- muts
- veiligheidsspelden
- hoofdband
- 3 paar warme sokken

waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten, maar het was in ieder geval heel leuk om uit te pakken, en ik vraag me af hoe ik dit allemaal weer mee naar Nederland krijg, haha!

Het idee was om ook nog te gaan hardlopen, maar inmiddels is het al na 18 uur, en ines is net terug van een rondje, dus we besluiten om eerst even naar de verjaardag van Izabela te gaan. Heel chill, want zij woont ook in Rauhalahti.

De verjaardag is heel erg gezellig! Izabela zit er super mooi uit en er komen heel veel mensen langs. Haar huisgenoot heeft ballonnen opgehangen en ze hebben heel veel dingen gebakken en gekookt. Helaas is alleen de chips vegan (en het lukt me om van de rest af te blijven! Overwinning op mezelf!). Ik heb nog een semi-goed gesprek met Zénó over vegetariër/veganist zijn, maar hij is niet zo heel erg voor reden vatbaar en komt ook echt met ALLE shortminded excuses. (ik hoop trouwens dat die excuses een grapje zijn, want mensen geloven toch niet écht dat je geen vegetariër moet worden omdat je dan het eten van de beesten op eet? )

Na een uur of 3 ben ik de drukte een beetje zat dus ga ik maar naar huis, waar Maria nog steeds met haar date is. Ik sluit me dus maar op in mn kamer, doe nog wat aan uni en ga dan slapen. Ben uiteindelijk dus niet gaan hardlopen, maar ik heb wél de hele dag in mn sportkleren gelopen, nouja.. het is een begin, toch?

Best een prima zondag zo :) En wat fijn om eindelijk de spulletjes te hebben! Thank you so much mommy!

  • 03 Oktober 2017 - 23:07

    Mamski:

    haha moet de hele wereld (3581 x?) weten dat ik er 43 in gedaan heb? En ik hoop inderdaad niet dat je al die zooi weer mee neemt. Maar wel de zelfgemaakte stola's. En het voedsel zal wel op zijn dan.....
    en eerst zeg je mn essay gaat eigenlijk best wel goed en als hij af is zeg je "slecht essay"?????
    kun je nagaan, nu jullie het huis uit zijn, kan ik met 1 tasje naar de supermarkt.....

  • 09 Oktober 2017 - 12:24

    Mirjam:

    *reageert om het reageren, ik heb niks te vertellen :P* Nouja, wel superfijn dat je pakket er toch is! Duurde nog langer dan bij mij...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 54218

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: