Thuis in Kuopio - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Thuis in Kuopio - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Thuis in Kuopio

Blijf op de hoogte en volg Irene

16 Oktober 2017 | Finland, Kuopio

De wekker gaat al om kwart over 6, maar we hebben allemaal moeite met uit bed komen en we weten dat iedereen toch niet stipt om 7 uur de boot af kan, dus we blijven vrij lang liggen. Om 10 voor 7 staan we naast bed en 5 over 7 staan we in de rij om de boot af te kunnen. Eindelijk weer internet ;)

De paspoortcontrole gaat hier een stuk sneller, wat fijn is! Even wachten op de bus en rond kwart voor 8 beginnen we onze lange bustocht terug naar Kuopio. Het weer is slecht, regen, maar het is wel 12 graden.

Bijna de hele busreis slaapt bijna iedereen. Onderweg stoppen we nog een keer om koffie/ontbijt te halen, maar ik heb wel genoeg eten bij me dus ik blijf lekker zitten. Was uiteindelijk niet zo slim want mn kont ging echt pijn doen na al die uurtjes. Hoe druk het op de heenweg was, zo rustig is het nu. Als ik achter me kijk zie ik iedereen slapen of muziek luisteren (of allebei). Ik kijk nog een aflevering van the Originals en de film The Corpse Bride van Tim Burton (die had ik nog niet gezien, erg!).

Rond 1 uur komen we weer aan in Juontotie, waar we de verkeerde bus pakken en daardoor moeten overstappen/lopen. We komen om kwart voor 2 op de uni, omdat we nog een goede maaltijd willen. Echter, ik moet naar de wc en daarna kom ik Doro en haar moeder tegen die hier op bezoek is. Heel leuk om even te horen hoe ze het vond in Helsinki en hoe haar mams Kuopio vindt. Nou, had ik beter niet kunnen doen want als ik eten wil halen blijkt dat het buffet dicht is... Dit is een soort semi-vakantie week waardoor het eten al om 2 uur opgeruimd wordt in plaats van om 3... Ik neem wat happies van Ines en 2 broodjes... Dan de bus terug naar huis.

Thuis doe ik twee wasjes (een beddengoed en ondergoed was en een 40-graden was), pak ik mn spullen uit, maak ik Marlinde's bed op en doe ik nog wat voor studie. (echt te weinig gedaan, helaas)... Als avondeten een pastasalade met pesto, tomaat, olijf, mais en een blik linzen. Vroeg slapen want ik ben echt MOE.

Oh, Maria vroeg nog hoe St. Petersburg was, ik helemaal enthousiast vertellen dat we zoveel gedaan hadden en dat dat zo leuk was. Antwoord: Good, I studied al weekend *diepe zucht*. Nou, daar vroeg ik niet om hoor!

  • 20 Oktober 2017 - 09:34

    Mirjam:

    Haha, welkom thuis Irene namens Maria ;-) Ze heeft v ast mensen gemist om tegenaan te klagen!

  • 20 Oktober 2017 - 21:38

    Mamski:

    Maria gaat vooruit!!! En misschien is de druk voor haar om te studeren vanuit huis erg groot. Moet ze de eer van de familie hooghouden? Waar heb ik dat meer gehoord?

Tags: kuopio, bus, ferry, wassen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 54106

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: