brak en een mooie herinnering! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu brak en een mooie herinnering! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

brak en een mooie herinnering!

Blijf op de hoogte en volg Irene

30 November 2017 | Finland, Kuopio

Jeez, wat een drama in de ochtend om op te staan. van 3 tot kwart voor 7 is maar 3 uur en 3 kwartier slaap. Niet voldoende dus. met moeite sleep ik me uit bed en probeer ik mn ontbijt te eten maar dat gaat niet echt. Ben ook heel duizelig door het slaapgebrek. Ik heb de buskaart van Serafin, dus ik neem mn bakje en mn lepel lekker mee de bus in. Omdat de bus al vroeg gaat en sneller is dan fietsen, ben ik er al lekker op tijd.

2 uur brak college, ik zie allemaal slaperige oogjes om me heen, erg grappig. Het was goed dat ik er was, maar het had productiever kunnen zijn. Ondanks mn toestand vond ik het toch weer leuk college. Daarna heb ik de bus teruggenomen en van 11-12 had ik was, maar het uur ervoor was niet in gebruik dus ik kon twee wasjes doen! :) Mn beddengoed is weer lekker schoon en terwijl de wasmachine draaide heb ik even bijgeslapen. Toen ik klaar was met het ophangen van wasje nummer 2 was ook Ines eindelijk wakker! Ze heeft besloten niet meer naar het ziekenhuis te gaan vandaag en morgen, dus ze kon lekker slapen. Ik leer wat voor mn examen morgen, eet lunch (couscoussalade) en dan gaan we samen naar de stad.

Het is een leuke reden, want we gaan een bedel kopen voor onze pandora-armbanden! Terwijl een aantal mensen een tattoo neemt (jep, echt waar) willen wij liever iets minder permanents. Na lang twijfelen kiest Ines een wereldbol (een andere dan die ik heb) en ik een koffertje. Best wel passend bij ons verblijf hier. Ik ben er echt SUPER blij mee :) :) :) We zijn nog even naar 93 degrees coffee shop gegaan om wat te drinken en eten. Ik heb een frappe met kokos en framboos, Ines heeft (surprise) de oreo. Daarbij eten we een caramel chocolade brownie met slagroom die supergroot en machtig is. Heerlijk! bovendien hebben we uitzicht over het plein en de kerstboom dus het is echt heel nice.

Vanavond is een night-trek van Into-Experiences, en ik twijfelde superlang of ik zou gaan of niet. het was maar 30 euro, duurde 4 uur en was inclusief een soort mini-avondeten op een bbq. Ben niet gegaan uiteindelijk, want gisternacht was zo kort, dat ik even moet bijslapen voor tentamen.

Rond 2 uur ben ik weer thuis, en de rest van de dag is eigenlijk heel saai want ik ben alleen aan het leren voor Infectious disease epidemiology. Ben benieuwd of het nog wat gaat worden. Als avondeten eet ik pizza (superhealthy, maar ik heb echt geen zin om te koken vandaag...) Ines gaat om half 8 weg naar een kerstviering iets en ik lig om kwart voor 8 in bed. om 5 voor acht komt Maria thuis, dus ik ben erg blij dat ik niet met haar hoef te praten. Moe moe moe, dus even lezen en gaan slapen.

Ik ben heel erg blij met mn bedel & stiekem ook opgelucht dat ik niet naar de nachtwandeling hoefde te gaan. Let's catch up with sleeeep!

  • 06 December 2017 - 13:55

    Max:

    Haha:D Zoveel zin als dat je gister je verhaal over het feestje schreef, zoveel brakheid druipt er nu uit dit verhaal. Doet me denken aan 'When you drink alcohol you're just borrowing happiness from tomorrow', ook al heb je niet zo veel gedronken:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 54051

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: