Regen - kerk - regen - hardlopen - regen - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Regen - kerk - regen - hardlopen - regen - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Regen - kerk - regen - hardlopen - regen

Blijf op de hoogte en volg Irene

10 September 2017 | Finland, Rauhalahti

Zoals je aan de titel al kunt zien, is het een hele regenachtige dag vandaag. Ik wil graag naar de kerk, dus ik spreek om 10 voor 11 af met Doro op het marktplein. (yay voor de kerken die om 11 pas beginnen). Helaas gaat alles een stuk minder soepel dan verwacht. Door de regen en de wind duurt mn fietstocht een stuk langer. Ik kan onderweg Doro nog net een berichtje sturen maar verder niks omdat alles natregent. Om 5 voor 11 ben ik uiteindelijk, tot op m'n ondergoed nat, op het plein. Doro nergens te bekennen en totaal onbereikbaar.... fijn... daar sta je dan in de stromende regen. Ik had geen naam van de kerk en ook geen adres.

Ik besloot maar gewoon naar de dichtstbijzijnde kerk te lopen waarvan ik wist dat er wel een dienst zou zijn. Ik kwam half verzopen midden tijdens een dienst (mis, want het bleek katholiek te zijn) binnen. Terwijl het avondmaal bezig was probeerde ik heel onopvallend ergens achterin de kerk weg te duiken, wat een beetje mislukte. Van de mis heb ik nog ongeveer een half uur meegemaakt. Ik vond het mooi om te zien hoe eucharistieviering hier gaat. Mensen gaan allemaal naar voren en knielen op knielbankjes waar ze eerst hun hostie krijgen en vervolgens een slok wijn nemen. Er werden ook een aantal kruisjes geslagen.
Als ik niet zo koud en nat was had ik waarschijnlijk meer kunnen genieten van de orgelmuziek en het mooie gezang. Ik heb nog even een kaars aangestoken voor oma en na gebed heb ik de kerk maar weer verlaten.

Even boodschappen gedaan bij prisma, en toen moest ik echt naar huis want ik had het zoooo koud...
Even andere kleren aangedaan en alles (inclusief schoenen) aan de verwarming gehangen en ik kruip daarna maar meteen in bed om weer warm te worden. Ik kijk netflix, lees wat studieteksten. M'n plan was om nog wat te gaan hardlopen, maar het regent zo hard en ik wil niet weer nat worden. Ines gaat wel, en als het eindelijk droog is wil ik mn aflevering afkijken en dan gaan. Natuurlijk regent het daarna weer.
Stemmetje in mn hoofd: 'je bent niet van suiker en misschien regent het zaterdag ook wel!'. Dus ik ga! 6,8 kilometer hardgelopen en het ging eigenlijk best lekker. Weer een nieuw stukje buurt ontdekt. Ik kreeg wel wat last van mn schenen dus ik denk dat ik m'n schema aanpas van lopen op dinsdag en donderdag naar alleen op woensdag. Ik wil geen blessure oplopen voor ik de Tampere 10 km doe. Of eigenlijk wil ik helemaal geen blessure.

Weer helemaal doorweekt, maar dit keer niet koud, kom ik weer thuis. Wat is een douche dan lekker! Bovendien is onze douche echt superchill, wat het nog beter maakt. Lekker schone haren en lekker ruiken na deze natte dag :)
's avonds gaan Ines en Maria naar een evenement 'get to know each other', maar ik heb geen zin om weer nat te regenen (of 3,30 te betalen voor de bus).
Ik kook lekkere mie met groente en wokreepjes en ik ga aan de slag voor studie. Voelt wel goed om weer even aan de slag te gaan.

's avonds boeken Ines en ik onze airb&b in Tampere, en de gozer bij wie we gaan slapen is superchill! We betalen samen maar 33,34 en hij wil ons ook van het busstation halen met de auto omdat we anders een half uur op de bus moeten wachten en 6 euro pp moeten betalen. Bovendien heeft hij een sauna waar we gebruik van mogen maken en... een hond en een kat! AAAH EINDELIJK! ik hoop dat alles goed uitpakt! Ines en ik zijn super enthousiast!

Maria is vandaag ook niet heel erg vervelend, ze is (voor haar doen) een beetje vrolijk, ze heeft cinnamonrolls gebakken (die echt suuuuperlekker zijn) en ze praat honderduit. Best vermoeiend, maar beter dan dat chagerijnige gedoe van de afgelopen twee weken.
Ik kom niet zo goed in slaap, maar ik ben blij dat de avond zo gezellig was, want de kerk/hardlopen/het weer was niet zo geslaagd vandaag.

  • 12 September 2017 - 21:21

    Dieuwertje :

    OMG die Airbnb klinkt echt geweldig!!! Toch een lichtpuntje in je regenachtige dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 53965

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: