Fissa! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Fissa! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Fissa!

Blijf op de hoogte en volg Irene

20 September 2017 | Finland, Kuopio

Na een dagje uni, waar niks bijzonders gebeurd is (behalve dat ik tijdens een 2 uur durend college 1,5 uur lang de hik had... En hard ook. Supervervelend!), ben ik thuis even aan de slag gegaan. Toen Ines thuiskwam had ze voor mij een chocoladereep meegenomen! Zo'n hele grote Fazer chocolate, in mijn favoriete smaak (drop!). Ik heb hier inmiddels al zoveel chocola gegeten dat ik de tel kwijtgeraakt ben ;) Haar reden voor de chocoladereep was dat ik vanaf morgen tot en met maandag (5 dagen) zonder haar moet doen en alleen met Maria moet zien te overleven. Dat zou zwaar worden, dus elke keer als Maria weer stom zou doen dan kon ik een stukje eten en aan Ines denken. Echt zo lief! :) :) :) Is misschien gek om te zeggen als je iemand pas zo kort kent (sinds 1 september, dus nog geen eens 3 weken!), maar ik ga haar echt missen!

Vandaag is 20 september, dat betekent dat ik over precies 3 maanden weer in Nederland ben! Gek idee, de tijd gaat zo snel! Zeker als ik het opdeel: over 3 weken naar Rusland, meteen daarna komt Marlinde, dan 6 weken uni (waarin misschien Fleur en Elize nog komen) en dan een week Lapland en 1,5e week later is alles al weer klaar. Des te meer reden om nu te genieten! :)

Omdat ik pas 1 keer een feestje gehad heb hier, besloot ik maar naar het UV-feest van vanavond te gaan. Ines en ik spreken eerst af bij Roxanne en Lore (België), om daar predrinks te doen. Ik heb een fles goedkope wijn gekocht (7.50, een van de goedkoopste), en samen met nog een paar Nederlanders, drie duitsers, een Hongaarse, een Italiaanse, en twee Ieren doen we het drankspelletje 'picolo', wat echt hilarisch is! We hebben de grootste lol met z'n allen en iedereen praat gewoon de hele tijd engels, superfijn! Ik kreeg halverwege de avond weer de hik en Ines, die naast mij zat, liet me supererg schrikken waardoor ik mn chips in de lucht gooide. Was een erg grappig moment. (maar de hik was niet weg :( )Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om naar de stad te gaan, weer te betalen voor de bus (ja, ik heb weer ns een keer de bus genomen), omdat het zo gezellig is met z'n allen. Toch gaan we rond 11 uur naar de stad, om een bezoekje te brengen aan het bekende UV-licht feest.

Het is een tribal-UV-party, wat betekent dat we gezichtsschmink opkrijgen en mijn felroze shirt erg opvalt. Het is een heel chill feestje, totdat ik erachter kom dat m'n mobiel niet meer meewerkt. Het onderste gedeelte van het touchscreen doet het gewoon niet meer. Ik snap niet hoe het kan, want hij is niet natgeworden of gevallen. Supernaar, omdat dit scherm er pas kort op zit. Dat zal wel een duur grapje worden weer, als hij uberhaupt nog gemaakt kan worden... De sfeer is er bij mij daardoor een beetje uit, hoewel de muziek en de feest-sfeer heel erg chill is.

Om kwart over 2 nemen ines en ik de bus terug naar Rauhalahti, van waar we nog 10 minuten moeten lopen omdat onze eigen buslijn niet meer rijdt. Ik voel me echt rot over m'n mobiel, maar... relativeren! Het komt wel weer goed, hoop ik! En dit is beter dan gestolen, want nu heb ik in ieder geval mijn sd-kaart en simkaart nog, dus mn foto's zijn er nog! Misschien dat een nachtje aan de lader wel werkt!

Na een korte douche lig ik om 3 uur eindelijk in bed. Ik voel me een beetje gek, omdat ik zo baal van m'n mobiel, maar tegelijkertijd erg blij ben dat ik naar deze avond gegaan ben. Weer leuke nieuwe mensen ontmoet en weer eens gezien hoe feesten er hier aan toe gaat.
Fingerscrossed voor mn phonie. :(

  • 21 September 2017 - 22:40

    Dieuwertje:

    Ziet er gezellig uit op de foto! Ik moest wel erg hard lachen toen ik dat stuk over de chips in de lucht las, ik zag het helemaal voor me! Wel balen van je mobiel, hopen dat 't goed komt..

  • 21 September 2017 - 23:14

    Mamski:

    max??????
    Ja, Dieuw, ik zie ook die chip al door de lucht vliegen met een grote gil. Wat dat betreft zal ze nooit veranderen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 53999

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: