Autumn is coming! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Autumn is coming! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Autumn is coming!

Blijf op de hoogte en volg Irene

22 September 2017 | Finland, Kuopio

Jaja, het begint herfst te worden hoor! De omgeving is iets minder groen en er liggen al overal blaadjes op de straat. Vooral de berkenbomen zijn inmiddels al helemaal geel gekleurd. Met de temperatuur gaat het nog steeds goed en de afgelopen paar dagen heeft het ook niet geregend. Herfst is dus tot nog toe alleen aan de boompjes een beetje te zien. Ik denk dat ik er maar weer eens met m'n camera op uit moet, om de veranderingen vast te leggen!

Vandaag begint een nieuw vak: Principles of Nutrition. Dat betekent dat ik nu 4 vakken tegelijk heb, en dat levert wel wat druk. Ik vind het nog steeds lastig om m'n aandacht te verdelen en om te weten wat ik precies moet doen voor elk vak. Gelukkig heb ik morgen een studiedagje met Demi gepland, dus dan kunnen we even goed aan de slag. Ik heb inmiddels ook m''n onderwerp voor het essay van Foundations of Public Health. Ik wil het gaan doen over arterosclerosis en vlees-consumptie. Vooral bewerkt vlees zoals ham, spek (bacon) en worstjes bevat heel veel natrium en nitraten, wat een goede manier is om onder andere aan hoge bloeddruk te komen. Een onderwerp wat ik interessant vindt, dus ik hoop dat het goed komt (bovendien moet het op 1 oktober al ingeleverd worden!).

Na Principles of nutrition, wat veelbelovend is, heb ik mn laatste 3 uur van de 13 uur foundations of public health deze week. Omdat het iets eerder afgelopen is gaan demi en ik nog even aan de slag achter de computers en rond 4 uur ga ik naar huis.

's avonds skype ik nog 1,5 uur met Elize en Fleur, ze gaan naar de bruiloft van Artse en Lydia, met wie we naar Rwanda waren (zie m'n andere reisverslagen). Ze zien er allebei super mooi uit, en ik vind het echt zo jammer dat ik er niet bij kan zijn! Ook als ik 's avonds foto's doorgestuurd krijg van de hele groep zonder mij, voel ik me best wel een beetje verdrietig. Het was zo'n mooie reis met zn 9, en dan gebeurt er zoiets groots en dan zijn er maar 8... :( Ze zagen er wel écht mooi uit, precies zoals ze zijn. ^^ gauw maar even een kaartje sturen!

oh, trouwens: De lunch vandaag... fan-tas-tisch. Het was veganistische mac&cheese. Ik heb nog nooit zoveel opgeschept en nog nooit zo vroeg zoveel gegeten (lunch begint hier om half 11, dus wij aten om 11 al een megabord met pasta + salade). aaah, het was echt heel erg lekker (Sorry dieuw, dat ik hier zo vaak veganistisch kan eten voor maar 1,88!) Ik wou dat ze dit vaker hadden, want het was echt. heel. lekker!

  • 23 September 2017 - 21:48

    Dieuwertje:

    Haha wat een grappige zin is dit: 'is een goede manier om aan hoge bloeddruk te komen', alsof het iets gewilds is xd. Oh, en VEGANISTISCHE MAC AND CHEESE? Ik zou bijna persoonlijk op het vliegtuig springen om daarvan mee te kunnen genieten!

  • 23 September 2017 - 23:16

    Mamski:

    Hier worden ook al blaadjes geel hoor en er ligt al veel op straat. Vandaag was t hier heerlijk weer en komende week zo te horen ook. Ik hoop dat je pakketje gauw komt. Zou maar ns informeren waar DHL afhaalpunten zijn.... wellicht ligt t daar al..... en ik hoop dat je gauw je mobiel weer hebt want ik mis je foto's. Doeiiiiiii

  • 24 September 2017 - 10:08

    Mirjam :

    Ik heb niks leuks te vertellen maar leuk om je blogs weer te lezen!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 53773

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: