The sun is shining and so are you! - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu The sun is shining and so are you! - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

The sun is shining and so are you!

Blijf op de hoogte en volg Irene

24 September 2017 | Finland, Rauhalahti

Productief studiedagje op de planning vandaag. Het zonnetje schijnt dus vroeg wakker om de was uit het washok te halen. Oh. shit, die is dicht op zondag... weer een dagje zonder pyjama... nouja, geen ramp. De ochtend besteed ik lekker aan m'n to-do lijstje en rond het middaguur stap in de zon in met m'n camera. Ik maak een prachtige wandeling in de buurt van het hotel (waar de spa is). Het weer is zoooo heerlijk en ik geniet van alle herfstige kleuren en geuren om me heen. Helaas ben ik m'n boek vergeten, maar ik kom een aantal hele fijne (warme) plekjes aan het water tegen (voor volgende keer misschien!).
Ik heb er niet over nagedacht om eten mee te nemen, dus helaas ben ik na een uur te hongerig om nog verder te wandelen maar ik heb hele mooie foto's gemaakt en enorm genoten van de omgeving.

lekker lunchen en weer aan de slag. Best een chill dagje zo!

Rond 6 uur ga ik naar de uni, want er is een filmavond! Onderweg zie ik echt de mooiste uitzichten (want ja, mooi weer en herfstkleuren) maar ik heb nog steeds mn mobiel niet en die van Maria heb ik niet mee genomen (kan er toch niet mee bellen want mn simcard past niet). Was een mooi ritje dus, totdat mijn ketting eraf vloog tijdens het omhoog fietsen. Goede timing wel, want na een minuutje lopen was ik boven en de laatste km is alleen naar beneden. Bij de uni heeft een andere student de ketting er weer opgezet (ik heb geen idee hoe ze dat deed... Misschien dat ik dat soort dingen eens moet leren, zou ook niet weten hoe je en band plakt ofzo).

Gezellig met zo'n 100 man kijken we 'The Legend of Tarzan', wat natuurlijk Disney gerelateerd is, dus helemaal top! Lekker chippie en popcorn en appels en bananen. Het is heel gezellig, ik ken inmiddels al zoveel mensen!

Achteraf roepen een paar mensen dat het noorderlicht vannacht weer te zien is, maar ik geloof het niet helemaal, want andere apps zeggen weer 0% kans. Ik ga het maar niet wagen, hele nacht buiten zitten wachten.... Nu maar hopen dat ze het niet zien haha

Eenmaal thuis bel ik nog even met mam, ik miste ze namelijk tijdens het wandelen omdat het zo'n leuk pad was, zulk lekker weer en zo'n mooie omgeving... Bovendien hebben zij hier een paar maanden geleden nog gewandeld dus ik kon de Dijksterhuis-vibe nog voelen hangen! ;)

Daarna nog een college uitgewerkt en om kwart voor 12 eindelijk gaan slapen. Chill dagje, morgen komt Ines weer terug :D :D

Bedankt voor het lezen weer! Liefs,

ps. Maria was echt heel aardig steeds, geen grumpy hoofd meer, interesse, beetje gezellig doen. Gaat never nooit mn vriendin worden maar ik hoop dat ze dit een beetje vast kan houden want dan wordt haar leven en het onze een stuk makkelijker! Ze is zelfs een rondje gaan lopen toen ik zei dat het zo mooi was en zulk lekker weer...! Ze ging écht het huis uit! #miracle

ps2. Ik heb vrijdag 2 kaarten gehad van mensen uit de kerk! Zo leuk! 1 van een ouder echtpaar wat ook heel erg betrokken was bij de Rwanda-reis en 1 van iemand van mijn leeftijd en zijn zus, die beiden niet meer in de kerk komen, en hun moeder (die nog wel in de kerk komt) ben wel bijna zeker dat de jongen de kaart geschreven heeft, de tekst is hilarisch. :) #mademehappy --> zou mn hele muur volhangen aan het eind van het semester?!

  • 25 September 2017 - 17:03

    Dieuwertje:

    Pretty woman, mooie foto's weer! Fijn kan dat zijn, gewoon in je eentje de omgeving ontdekken en vaak dan kom je de prachtigste dingen tegen. Ik ga voor je duimen dat Maria zo aardig blijft! (ik denk dat je een positieve invloed op haar hebt :) )

  • 26 September 2017 - 15:09

    Mirjam:

    Wow, wat had je chill weer! En wat een mooie foto inderdaad zeg. WOAH!
    More please! :D

  • 27 September 2017 - 14:46

    Max:

    Geeneens een band kunnen plakken! Hoe kan je dan Nederland vertegenwoordigen in het buitenland? Ik had eigenlijk wel verwacht dat dit in je Erasmus applicatie is langsgekomen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 53767

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: