ijshockey Championsleague Kalpa - Stavanger Oilers - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu ijshockey Championsleague Kalpa - Stavanger Oilers - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

ijshockey Championsleague Kalpa - Stavanger Oilers

Blijf op de hoogte en volg Irene

04 Oktober 2017 | Finland, Kuopio

Vandaag is het dierendag zonder dieren... :'( Vandaag alleen maar veel honden gezien én een hele schattige eekhoorn. Dat was al weer een tijdje geleden, maar die gaan straks natuurlijk allemaal in winterslaap...

In de ochtend van 9-12 spreek ik eerst met mn groepje af om onze presentatie van morgen in elkaar te zetten en te oefenen. Best leuk, en ook wel leuke mensen. 2 andere Nederlandse meiden, een man uit de Filippijnen, een frans meisje, duits meisje en Belgisch meisje. lekker gevarieerd dus :) Na de bijeenkomst heb ik nog een uurtje epidemiologie, wat natuurlijk weer shit is. Ik spreek met een paar masterstudenten af dat we een mail gaan sturen naar de professor die over dit vak gaat, want deze leraar is echt heel erg slecht...

Ik ga een paar uurtjes in Oppari studeren, want moet natuurlijk even inhalen van gisteren. Helaas heb ik geen mail gekregen van de mobiel winkel (wat ze me wel beloofd hebben), dus weer een teleurstelling. Rond 3 uur ga ik naar huis om thuis even lekker te lezen en te ontspannen met een boek. Ik lees nu Huidpijn, beetje grof soms, veel gevloek en geseks, maar ze vertelt wel HEEL GOED hoe je je voelt als je hart gebroken wordt en wat je allemaal wil zeggen en wil doen en uit welke kleine dingetjes je hoop kan putten..,

Om 5 uur komt Ines m'n kamer binnen: "Ga je mee naar de sauna?!" Tja, waarom niet. ik hoef pas om 18.10 de bus te hebben, dus half uurtje sauna kan wel. Er is op woensdag nooit iemand, dus is heel chill. Even bijpraten over de dag en onze plannen voor komend weekend. Ben wel blij met haar! :) Maria vroeg aan haar wanneer haar verloofde langs kwam. Nou... Ines is nog lang niet verloofd, hoe kwam ze erbij?! Ze zegt ook altijd Boyfriend als ze het over Fabian heeft, dus geen idee hoe maria ineens bij verloofde kwam, haha!

In ons huisje even snel douchen en naar de bus, waar ik toevallig nog een groep tegenkom die naar de wedstrijd gaan. (ik wilde eigenlijk in m'n eentje gaan) De wedstrijd begint om 7 uur, maar er zijn heel veel minder mensen dan de vorige keer. We hebben staanplekken weer, maar daar zijn ook bankjes waar je kunt zitten. Bijna iedereen gaat dus zitten, maar tijdens de wedstrijd wil ik gewoon staan en springen en enthousiast aanmoedigen. De meiden achter mij en Doro (die ook wilde staan) waren dus een beetje geirriteerd dat we voor hun zicht gingen staan. Tja, dan moet je maar geen sta-plekken boeken. Toen zijn ze op de zitplekken gaan zitten, helaas zijn ze niet betrapt.
De wedstrijd was echt heel erg leuk. In de eerste 20 minuten werd er al 4 keer gescoord (3-1 voor Kalpa!) en hoewel er veel minder mensen waren zat de sfeer er goed in. Dit keer waren er minder "cheerleaders" en waren ze ook minder afleidend.
Uiteindelijk scoorden ze ook nog in de laatste 5 seconden van de wedstrijd waardoor het 7-1 werd! :D Beetje sneu voor Noorwegen wel hoor, ze hadden helemaal geen fans mee en dan ook nog zo hard verliezen. Ik vroeg me nog af waarom ze geen fans hadden, maar ik heb het even opgezocht, hun stadion ligt precies 1811 kilometer van dat van Kalpa af... Beetje ver misschien, om even 2 uurtjes te gaan aanmoedigen.

Ik had nogal honger toen ik tegen 10 uur eindelijk thuis was, dus even mn vegan spaghetti van maandag opgewarmd, jammie! :)
Even de foto's van de wedstrijd uitgezocht (zitten best wat mooie tussen, yay) en toen gaan slapen. Hopen dat mn mobiel er morgen wél is!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 53977

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: