Baaldag 3 & rennen+sauna - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Baaldag 3 & rennen+sauna - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Baaldag 3 & rennen+sauna

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 Oktober 2017 | Finland, Kuopio

We hebben om de beurt het verslag voor de presentatie gelezen en gecorrigeerd, dus we spreken om half 1 af om samen te eten en de powerpoint te maken etc. Daarvoor probeer ik eerst uit te slapen (lukt niet door de renovatiemensen) werk ik thuis een college uit en probeer ik wat nuttige dingen te doen maar ik voel me heel slap, niet lekker en niet happy. Het eten is vegan curry met bonen en rijst. Ik schep niet veel op, zoals ik normaal zou doen, maar ik krijg zelfs hiervan de helft niet op... Blegh. Na het eten kost het me bijna 1,5 uur en een kop koffie voor ik iets productiever ben. Gelukkig zeggen Iris en Demi er niks van, want ik heb ze vanochtend wel verteld dat ik me niet chill voel.

However, we werken samen heel hard aan het verbeteren en uitbereiden van het verslag en tot slot maken we een mooie powerpoint, verdelen we de tekst en dan is het klaar! We spreken af morgen voor de les nog 1 keer de presentatie te oefenen (dit is immers 50% van het cijfer!)
Als ik naar huis wil gaan kom ik Laura uit Zwitserland nog tegen, 1 van de masterstudenten. Ze biedt haar excuses aan voor een paar dagen geleden toen ze toeterde naar me. Ik kon het al niet bedenken, wie het was geweest, dus fijn dat het mysterie is opgelost.
Laura vertelt over Moomin-land ergens in de buurt van Turku/Helsinki, daar wil ik heen! Alleen moomins houden een winterslaap, dus misschien is het park dan ook wel dicht... Ook is zij bezig om een evaluatieformulier online te krijgen om meneertje Epidemiologie af te kraken. eh, opbouwende kritiek te geven natuurlijk.

Als ik naar huis fiets --> man het is zo koud! IK moet misschien maar eens mijn winterjas gaan dragen?, voel ik me weer meer down... Stiekem wel zin om gewoon naar huis te gaan. Als ik de brievenbus opendoe dan zie ik dat er een kaart is van de Deense meiden/buren voor mij en Ines! Zo lief! Op de voorkant staan 2 foto's, 1 van ons 4 en 1 van Cecilia en Laura zelf. Maakt me weer een beetje blij!

Rond 18.00 ga ik hardlopen, en omdat het hier dan al helemaal donker is, pak ik mezelf in met een reflectieband en een felgeel reflectiehesje. Ook doe ik voor het eerst handschoenen aan en een hoofdband om. Brr. Best wel eng, de eerste helft van m'n route is onverlicht omdat de straatlantaarns uit zijn... Toch loop ik ondanks de kou en mn zwetende handen (ik heb hardloophandschoenen nodig!) een lekkere 5 kilometer. Thuis pak ik een handdoek, eiwitreep en flesje water en dan ga ik even een half uurtje/45 minuten naar de sauna. Lekkere ontspanning na de kou/inspanning. Er is op woensdag ook nooit iemand, dus dat is extra fijn. Ik heb zelfs water op de stenen gegooid! :) Ik word ooit nog een doorgewinterde saunabezoeker! :)

's avonds bereid ik mijn deel van de presentatie voor, neem ik een lange douche en lees ik 10 keer de kaart van de Deense girls om me vrolijk te gaan voelen, maar helaas werkt het geen 2e keer. Dan maar slapen he, dan vergeet je t allemaal...

  • 26 Oktober 2017 - 22:11

    Mamski:

    Wat krijg jij veel kaartjes en bezoek zeg!!! En al die mooie plaatjes..... heel leuk om te zien/lezen omdat we (lees ik) zoveel herkennen. Geniet er maar van, voor je het weet sta je weer hier naast je zeurende moeder.
    En moet je de hammies verzorgen en verschonen, en je kamer stoffen en .........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 53824

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: