Hotelontbijt & Kalpa - Ilves - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Hotelontbijt & Kalpa - Ilves - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Hotelontbijt & Kalpa - Ilves

Blijf op de hoogte en volg Irene

18 November 2017 | Finland, Kuopio

Nadat het van maandag-vrijdag gesneeuwd en gevroren heeft, is alle sneeuw vandaag weg. Vreemd, meestal gaat de sneeuw weg gedurende de dag, maar nu is in de nacht alles verdwenen.

Vandaag begint de dag met een ontbijtje in het Rauhalahti hotel met mn lieve huisgenootje :) Wekker om kwart over 8, in het hotel om half 9, eten tot 10 (want het buffet sloot...) We hebben een goed stevig ontbijt gehad, maar ik was nog moe dus ik ben weer in bed gegaan, haha!

Heerlijk zo'n zaterdag waarop je niets hoeft! De slides van infectious disease epidemiology staan nog steeds niet op moodle en er is geen online boek beschikbaar, dus voor dit vak kan ik niks doen.
Ik heb nog twee colleges uit te werken voor food nutrition policy dus ik doe er 1tje vandaag en de andere morgen. Voel je je toch nog een klein beetje productief, zullen we maar zeggen.

Ik heb even een klein rondje (het heuvelenrondje van de eerste week) gerend. 3,5 km op en neer. Ging opzich wel lekker maar er waren een aantal stukken nog heel erg bevroren en daarom erg glad. Ik bedacht me dat het wel leuk zou zijn om morgen hetzelfde stuk te rennen (morgen wordt het 3 graden ipv -1) en dan sneller. Moet lukken lijkt me, als je niet constant half uitglijdt. ;)

Ik heb vandaag redelijk wat gewerkt nog, een lange douche genomen, een boek gelezen en heerlijk rustig aan gedaan.

aan het eind van de middag besloten we om tóch nog naar de Kalpa game te gaan. De laatste keer dat ik bij een wedstrijd was, was met Marlinde halverwege oktober, dus het werd wel weer eens tijd. Bovendien hebben ze vorige wedstrijd verloren en tot nu toe elke keer gewonnen als ik er was, they needed me!
Ik wilde (surprise) niet betalen voor de bus, dus ik vertrok een kwartier later met mn mooie fietsje door het donker (want ja, het is écht al schemerig om half 3, toen ik aan het hardlopen was, dus pikdonker om half 5). Helaas kosten de deur-kaartjes 1 euro meer, grrr!

De wedstrijd was weer heel tof. Het was Kalpa tegen Ilves, uit Tampere. Elk deel van de wedstrijd (nog steeds irritant dat je geen kwart of helft kan zeggen...) werd er wel gescoord, en het stond een lange tijd 3-1. Tot 5 minuten voor tijd, toen werd het 3-2. Dan wordt het spannend, omdat het natuurlijk geen 3-3 mag worden want dan komt er verlenging. Dus, hup, Ilves' keeper eruit en een speler erin om te proberen de gelijkmaker te scoren. MAAR.... Het lukte niet! YESSS! Alweer een wedstrijd gezien waar de geel-zwarten wonnen! woopwoop!

Het was een erg leuke wedstrijd, met een paar keer echt een dik gevecht tussen de spelers waarbij de scheidsrechters ze uit elkaar moesten trekken en ze allebei tijdstraf kregen. Meerdere keren! SENSATIE!
Ik was trouwens samen met Izabela en Serafin, Ines en Rocky (die woont in het appartement boven mij, uit China). tijdens de rust gingen Iza, Ines en Irene (haha 3 i's) op de teamfoto kijken welke man we zouden uitkiezen, en ik heb wel een leuke gevonden! (Mirjam, Marlinde En Dieuw hebben de foto's ontvangen, was een leuke surfer/ijshockey guy!) Nu moet ik wel nog een keer terug voor nummer 5 ;)

Na de wedstrijd fietste ik, redelijk happy, weer naar huis. ik maakte wraps met linzen en diepvriesgroenten en hummous, waar veel van overbleef dus Ines at ook gezellig mee (na 10 keer vragen of ik het echt niet zelf wilde hebben). Na 2 wraps zat ik ZO VOL, want het was echt heel vullend maar heel lekker!

Het voelde na het eten echt al als 11 uur, maar eigenlijk was het pas half 9, dus Ines en ik besloten dat we ein-de-lijk de Titanic gingen kijken. Hier begonnen we pas mee om kwart voor 10, wat iets minder slim was. Heerlijk samen op bed met een deken, een kussen, thee, chocola en een romantische film. Ik ga het hebben van een leuke huisgenoot echt missen hoor! (Dieuw, ik hou je in de gaten!) Na 2 uur zijn we gestopt, vlak voor het zielig werd. Deels omdat ik echt geen zin had in drama en dode mensen en gebroken liefdes, en deels omdat het al kwart voor 12 was. Love Titanic though!

Voor ik ging slapen had ik nog enorm veel lol met Ines over dat Duitsers alle films synchroniseren en dat dat superraar is maar dat wij als Nederlanders ongeveer alle namen uit Harry Potter veranderen. Ze was echt helemaal verbaasd en verontwaardigd over sommige totaal veranderde namen (ik bedoel, Hermoine en Hermelien lijkt wel, maar Perkamentus en Dumbledore...?) Haar reactie was echt hilarisch...!

Morgen niks op de planning staan, dus geen wekker en geen stress :D Het was een geslaagde dag, zeker als je bedenkt dat ik gisteren nog geen plannen had (tot 10 minuten voor ik ging slapen, toen Ines me uitnodigde om mee te gaan naar het hotelontbijt)

ps: reactie op jouw reactie van de eiboter mir: hahahahhahahahhahahahaa oedel! Dat vraag je toch eerst! Ik vond het wel heel lekker, maar misschien was de verhouding bij ons meer ei en minder boter! Ik heb de recepten van beide dingen, dus be prepared!

  • 20 November 2017 - 15:23

    Mirjam:

    Haha tja. we waren 'vroeg', volgens mij 19u ofzo, en hadden dus honger, dus we namen als één van de eerste mensen wat te eten. Dit was trouwens dus ook het enige eten dat we hadden en waarop we een avondje gingen drinken (niet veel gelukkig want dat is duur). Blij dat deze post vrolijker is dan de vorige!

  • 20 November 2017 - 17:07

    Dieuwertje :

    Ik hou jou ook in de gaten Irene, nu we eenmaal plannen hebben kom je niet meer makkelijk van me af! Echt leuk dat we nu allebei ijshockeywedstrijden hebben meegemaakt, en hier ook echt die rivaliteit met die vechtpartijtjes inderdaad, echt heftig! (noem me een tutje, maar ik vind het wel wat overdreven als mensen helemaal gaan juichen als ze gaan vechten.. Daar weiger ik aan mee te doen haha). Volgens mij heb je een hele leuke dag gehad voor een dag zonder plannen :)

  • 22 November 2017 - 14:04

    Max:

    Jeetje wat sexistisch, beetje ordinair mannenvlees keuren en uitzoeken! Wel goed dat je in een ijshockey-teamfoto een leuke ijshockeyer hebt kunnen vinden;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 53904

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: