Molecular Immunology & 'farewell' Nina - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Molecular Immunology & 'farewell' Nina - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Molecular Immunology & 'farewell' Nina

Blijf op de hoogte en volg Irene

27 November 2017 | Finland, Kuopio

Nou, vandaag begint het echte werk! MOLECULAR IMMUNOLOGY! Ik ben echt zooooo enthousiast! 14 lectures die allemaal om 8 uur beginnen (waar ik er sowieso al 3 van mis), maar dat maakt me niet uit want ik kan eindelijk weer iets biologisch doen!

Wekkertje om 6:45 vanaf nu, maar ik heb wonderbaarlijk genoeg geen moeite met opstaan! Tja, je hebt wat leuks voor de boeg he?! De fietstocht naar de uni is weer adembenemed. <3 Het is nog donker, wat volgens mij betekent dat ik nu voor het eerst met donker naar de uni fiets en met donker weer terug. De zon komt nog niet op, maar de lucht is heel donkerblauw, op een heel andere manier dan in de nacht, wat echt heel tof is. Bovendien is het na gisteravond niet boven 0 geweest, dus de sneeuw ligt nog op de bomen. Het fietsen over de brug is elke dag een feestje door het prachtige uitzicht (daar ga ik nooit aan wennen), maar nu is het nog een beetje extra mooi! Bovendien is het niet eens koud!

van 8.15 tot 10 heb ik Molecular Immunology en het is ZO LEUK! Ik ben weer helemaal into het afweersysteem en ik was alleen maar aan het smilen ;)
Na de les was ik als nerdy nog naar het laatste deel van Food and Nutrition policy geweest, hoewel ik daar de helft al van had gemist due to overlap. Was beetje interessant wel.
Daarna ben ik met Bonnie gaan lunchen, het waren noodles met tofu en groentesaus, en ik had veel te veel opgeschept dus ik had buikpijn én nog een deel weggegooid (i feel guilty!)

na het eten ben ik met Bonnie nog even kaartjes gaan kopen voor de allerlaatste Kalpa game die we gaan bezoeken (8/12) en even kort boodschapjes gedaan. Toen ik thuis was ben ik 1,5 uur gaan powernappen en om 7 uur te voet naar Nina gegaan (ong 15 minuten lopen).

Bij Nina hadden we met een groepje afgesproken om pannenkoeken te eten als een soort afscheidsfeestje. Nina had namelijk zaterdag een feestje gehouden maar toen kon niet iedereen. Nu waren we met Demi, Bonnie, Camille en uiteindelijk bleek Ines ook nog te komen. Eerst vond ik dat eigenlijk niet zo leuk want het lijkt wel alsof we niks zonder elkaar doen, maar ze is gewoon een heel chill persoon, dus uiteindelijk was het wel prima! Camille zit ook bij ons in de cottage, ze komt uit Frankrijk.

De pannenkoeken waren super lekker en het was enorm gezellig. TOen ik op mn mobiel keek vlak voor die uitviel was het 22.06, dus ik besloot dat het tijd was om te gaan. Uiteindelijk met opruimen, afwassen, gedag zeggen en naar huis lopen met ines was het 23.20 toen we thuis waren! HUH, dat was niet m'n plan want morgen weer om 6,45 op... :(

Het was wel een hele gezellige dag, maar wel drukdruk en ook wat glad omdat de sneeuw een beetje begint te smelten en het ijs eronder een beetje te dik is, dus de "oude" steentjes werken niet meer goed.

  • 29 November 2017 - 21:10

    Dieuwertje:

    Wat goed om te horen dat je zo enthousiast bent over Molecular Immunology! Nu hopen dat er nog een beetje uitdaging in zit en dat je niet alles al weet ;). Nou, ik weet wel welke richting je op moet voor je master hoor! Enne: time flies when you are having fun..!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 53997

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: