Spelen in de sneeuw - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Spelen in de sneeuw - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Spelen in de sneeuw

Blijf op de hoogte en volg Irene

13 December 2017 | Finland, Rauhalahti

4 uurtjes slaap is niet voldoende, zeker niet voor mij. Toch sleep ik mezelf hardhandig uit bed, stop wat crackers naar binnen en spring op mn fiets. Na 2 uurtjes college is m'n dag eigenlijk al voorbij want ik heb niet echt plannen vandaag. Ik blijf nog even op de uni om dingen te printen en langs te gaan bij Kirsi Konttinen, die m'n formulieren ondertekent. Best wel raar, 3,5 maand geleden was ik bij haar om mn erasmus te beginnen, nu heeft zij hem met een stempel beëindigd. Lekker dramatisch he? Maar het voelt wel gek. Ik krijg nog een leuke 100 jaar Suomi pin en dan kan ik gaan. Dag UEF!

Omdat ik nu toch op de uni ben ga ik toch even lunchen. Het is porrige dus Bonnie komt niet, want dat lust ze niet. Rijstepap met kaneel en suiker, ik vind het wel lekker. Bij de salade zit een soort saus die eruit ziet als roze scheerschuim/hele dikke roze slagroom. Ik had er een beetje teveel op gedaan want het was helemaal niet zo lekker. :( jammerrrr 't zag er wel leuk uit. Ik heb gewoon lekker in mn eentje geluncht in een hoekje van de kantine met mn boek. Helemaal lekker :) Ik ben trouwens begonnen in Harem van Ronald Giphart.

Na de lunch ga ik naar huis op mn fietsje. de luchten zijn weer heel erg mooi. Omdat ik morgen met Bonnie vanaf de uni naar t centrum ga, moet ik even mn wasmachine omzetten van morgen 11-12 naar vandaag. Gelukkig is er nog 1 gaatje. Even een 3 kwartier powernap want ik ben zo moe!

Daarna ga ik met Izabela, Serafin (Wat dus een man is, geen vrouw, voor de mensen die verward waren) op pad. We willen een sneeuwpop maken, en we nemen de slee ook mee. Het is heel gezellig om eventjes kind te zijn en lekker op te slee te gaan. We zijn uiteindelijk nog geen uur buiten, maar we hebben superveel plezier. De sneeuwpop lukt niet omdat de sneeuw niet blijft plakken :(. De sneeuw komt bijna tot mn knieen en omdat er nog niemand heeft gelopen is het extra leuk om erdoorheen te rennen. Het is zoooo mooi! We maken sneeuwengels en we gaan het ijs op! Jaja, zeker wel 15 meter van de kant af (hoewel we niet goed kunnen zien waar het strand ophoudt en het meer begint, door de laag sneeuw. Maar: We zijn erop geweest! Iza wilde niet, die was bang dat ze erdoorheen zou zakken. Ik heb een paar filmpjes, waar je kan zien hoe gezellig het is (één met sneeuwengel, één op de slee en één rennend door de laag sneeuw). De lucht is ook heel mooi blauw met gouden wolkjes door de ondergaande zon! I loved it!

We zijn wel redelijk koud omdat we normale kleren aan hebben dus als ik thuis ben doe ik mn natte spijkerbroek aan en ga ik in bed liggen. Ik heb gewoon geen gevoel meer in mn billen en benen! :O Na weer een powernapje doe ik mn was in de wasmachine en tot het programma klaar is ga ik mn kaarten van de muur halen. Dat is nu al de tweede muur die ik leeg haal :( Het wordt steeds kaler, morgen de derde muur doen... Natuurlijk ga ik alle kaarten nog een keer lezen. Zo grappig om terug te lezen: Ik hoop dat je het heel leuk gaat hebben, veel van het land zien he! Ben benieuwd of je je plekje snel zal vinden! Ik zie je over 2 weken! -- nou, ik heb echt een toptijd gehad! Zeker mn plekje gevonden ook!

Izabela en ik willen nog naar de sauna gaan maar als we daar aankomen blijkt dat de woensdag is voor mensen die ervoor betalen! Vandaar dat we er vorige week niet in konden!! We zijn al zo vaak op woensdag geweest, wat dus blijkbaar gewoon geluk was, dat er niemand anders in was. oeps. Beetje een teleurstelling wel, want dit was de laatste mogelijkheid tot sauna in Finland :(
Om half 8 komt Tuukka, de man van Into Experiences, mijn fiets ophalen. Hij wilde hem wel kopen, dus ik moest afscheid nemen. Door alle gebreken heb ik er maar 15 euro voor gevraagd (gekocht voor 60), maar 45 euro voor een fiets terwijl de bus-mensen 37 euro per maand betalen (x4 dus dat is 148 euro!). Ik heb dus best wel wat geld bespaard (aan mijn buskaart heb ik denk ik 30 euro uitgegeven).

Het voelt gek dat je steeds weer een beetje afscheid neemt. Van mensen, van plekken, van dingen, van je fiets en van de kamer die zo lang volhing met kaarten, foto's en andere dingen :(

Ik ben nog steeds moe, dus om 8 uur lig ik al in bed en om kwart voor 9 ga ik slapen. Heerlijk na deze dag. Ik vond het sneeuw-avontuur echt heel leuk ^^ :)

  • 14 December 2017 - 18:22

    Dieuwertje:

    Ah wat klinkt dat spelen in de sneeuw leuk! Tot je knieën wooowww, jij kan met recht zeggen dat je meer sneeuw hebt gehad dan in NL! Lastig he, steeds dat afscheid nemen van allerlei kleine dingetjes.. Aan de andere kant, door het in kleine stapjes te doen is het misschien straks (hopelijk) een minder grote klap.. Heel veel succes nog met je laatste tentamen en daarna nog een mooie trip voor de boeg!

  • 14 December 2017 - 22:39

    Mamski:

    Wat is t altijd fijn geweest om jouw blogs te lezen. Ik zag, hoorde en “voelde” je zo toch.
    Maak er een mooi fotoboek van en ook dit verslag erbij..... leuk voor als je oud bent.
    Je afscheidstranen zijn ook heel herkenbaar. Maar beter een mooie herinnering dan géén herinnering.... je hebt er zoveel van geleerd en je heimwee de baas gebleven. Mooie vriendschappen gesloten en andere beëindigd, tja dat hoort er soms ook bij. Beter 5 goede vrienden dan 10 waar je niks aan hebt... toch??

  • 15 December 2017 - 15:54

    Mirjam:

    Dit klinkt dus helemaal niet lekker he :
    "dus als ik thuis ben doe ik mn natte spijkerbroek aan en ga ik in bed liggen"

  • 20 December 2017 - 13:39

    Max:

    Supergaaf al dat sneeuw en ijs! Best wel jaloers...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 53814

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: