ziek? souvenirs & leren - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu ziek? souvenirs & leren - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

ziek? souvenirs & leren

Blijf op de hoogte en volg Irene

14 December 2017 | Finland, Rauhalahti

Wauw, ik heb de 10.000 weergaven bereikt. Ben benieuwd of dat echt zo is, dat mijn dagboek echt al meer dan 10.000 keer bekeken is. Guess we'll never know.

Vanacht was een heftig nachtje. Ik was vroeg naar bed gegaan (kwart voor 9 ging ik slapen) een rond 12 uur werd ik wakker omdat ik me niet lekker voelde. Ik wilde dus even naar de wc enzo, maar die was bezet. Heel naar op zo'n moment. Ik zal jullie de details besparen (graag gedaan dieuw), maar ik ben 6 keer wakker geworden en elk half uur moest ik overgeven. Ik had het superkoud, dus uiteindelijk met sokken + trui aan geslapen en zelfs de verwarming op 2 gezet (ipv op 0) Het was echt heel naar, ik zal toch niet ziek worden zo vlak voor het einde?!

Uiteindelijk ben ik om half 5 in slaap gevallen en heb ik geslapen tot kwart over 9. Geen idee wanneer ik precies mn wekker heb uitgezet, maar mn 8-10 college immunology was al bijna voorbij. Ik ben nog even 2 uur wezen soezen maar ik voelde me al wel echt veel beter. Zeker na m'n ontbijt. Tot 2 uur heb ik geleerd voor mn tentamen van morgen en mn tas ingepakt. Ik heb nu alles van de muren gehaald en zo kaal is het nog nooit geweest (op de eerste 10 minuten dat ik hier was na)...

Om 2 uur nam ik de bus naar het centrum, want Bonnie en ik zouden souvenirs gaan shoppen. Ik kan er niet teveel over uitwijden natuurlijk, maar ik kan zeggen dat ik goed geslaagd ben :) Uiteindelijk nét de bus gemist dus ik moest lang wachten op de volgende. Genieten van de sneeuw om je heen, de bomen die bedekt zijn met al het wit, en dan is de tijd zo voorbij :)

Ik had gelukkig al wel boodschappen gedaan, want ik had HONGER. Couscous gemaakt met tomaat, paprika, komkommer en wortel. Veel te veel, maar wel heel lekker en gezond. Inpakken is nu een beetje gestopt want ik heb morgen natuurlijk nog dingen nodig.

's avonds ga ik om 9 uur naar Izabela, want ze geeft samen met haar huisgenoot Klara een soort afscheidsfeestje. Het was niet echt een feestje, meer gewoon gezellig samen zijn, want behalve zij en Klara en ik waren alleen Rocky (chinees) en Serafin er. Het was wel echt heeeel gezellig. Ik heb voor het eerst thee met rum gedronken (was erg lekker!) en Klara had er helemaal een ding van gemaakt met honing erbij en citroen :) Roze gin-tonic geproefd (zoeter en minder bitter dan normale gintonic) en ik had het laatste beetje likeur 43 mee. Die is ook vrolijk opgegaan want niemand kende het dus iedereen wilde proeven. Ook had Klara nog een fles Tsjechische drank met 57%, wat echt mega vies was, dus bij mij bleef het bij 1 mililiter. ;)

Ik wilde eigenlijk om half 11/11 uur in bed liggen, maar uiteindelijk ging ik om 12 uur pas slapen, omdat het zo gezellig was! Ze hadden ook allemaal hapjes gemaakt en ik vond het best moeilijk om afscheid te nemen. Met Rocky heb ik niet zoveel, Serafin zie ik morgen nog, maar Klara en vooral Izabela ga ik echt missen :( Hope i will see them again!

Ik heb me niet meer ziek gevoeld, gelukkig. Morgen laatste dagje op de uni en dan zaterdagochtend naar Turku! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 53912

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: