Gecast als model?! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Gecast als model?! - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Gecast als model?!

Blijf op de hoogte en volg Irene

18 December 2017 | Finland, Helsinki

Vandaag ga ik Turku weer verlaten en op naar Helsinki! Even snel ontbijten met Anna en Aino. Moeder had gisteren al gedag gezegd. Ik dacht dat ik best wel wat tijd had, maar opeens krijg ik mn koffer niet meer dicht. STRESS. uiteindelijk maar dingen eruit gehaald en in een andere tas gedaan want we kregen haast. Snel nog even een briefje geschreven voor de familie Niemi en een sleutelhanger met klompjes achtergelaten op het prikbord als bedankje. Klein maar fijn?

4 minuten over 9 stappen we in de auto, en mn bus gaat om 9.20... Ik heb er een beetje zenuwen van, want wat als ik mn bus mis? moet ik weer een nieuwe boeken. De zonsopgang is weer net zo mooi als gisteren, aan de ene kant roze en aan de andere kant mooi geel. Ook bijna geen bewolking. Gelukkig rijdt Aino weer als een bezetene, dus ik haal de bus! Afscheid nemen van de aardige meiden en dan huphup in het busje en dan rijden we weer voort. :)

In de busrit (duurt maar 3 uurtjes) ben ik vooral aan het lezen, slapen en aan het genieten van het zonnetje & uitzicht. Wel jammer dat hier niet zoveel sneeuw ligt als in Kuopio, dat maakt de uitzichten wel wat minder mooi (yep, iknow, ik ben verwend).

Als ik in Helsinki aankom is het wat zoeken naar waar ik heen moet, want ik wil met een bus/tram/metro die zoveel mogelijk rechtstreeks is zodat ik niet met mn vier tassen hoef te zeulen. Dat blijkt tram te zijn, maar die is eerst nog een stukkie lopen. Prima verder. Ik stap uit vlak bij mn hostel, CheapSleep, waar ik ook met Marlinde verbleef. Na inchecken ga ik naar mn kamer, die gelegen is aan de common room. Ik slaap in een 16-persoons kamer, maar mijn bed is rechts in de hoek en er staan ook muurtjes tussen de verschillende stapelbedden. Hierdoor voelt het een beetje alsof ik maar in een 2-persoonskamertje ben. het andere bed is leeg, dus das fijn.

Beetje mn spulletjes uitgepakt (ik moet toch weer re-packen aan het einde van de dag) en toen ben ik lekker in de common room gaan zitten. Eigenlijk moet ik natuurlijk de stad gaan ontdekken en dingen zien maar daar heb ik helemaal geen zin in. En eigenlijk moet ik helemaal niks! Dus ik ben lekker gaan lezen, laptoppen, tot ik bedacht dat ik nog wel boodschappen moest gaan doen. Dat doe ik dus eerst. Schoentjes aan en gaan! Het is niet zo ver naar de Lidl en binnen een uur ben ik weer terug.

Als ik net lekker op de bank zit met mn boek gebeurt het: Ik wordt gevraagd om op de foto te staan voor nieuwe foto's van het hostel...! Eerst denk ik nog dat ze toestemming vragen dat ik op de achtergrond zichtbaar ben ofzo, maar nee, ik moet echt op de foto's! Super random eigenlijk, maar het is erg grappig. Zittend op een stoel "pratend' met een andere gast, achter de flipperkast (iemand deed er zelfs een muntje in maar ik was super slecht, haha!) en in de keuken met een kop "koffie". Nou, binnenkort ben ik dus te zien op alle sites waar het hostel CheapSleep via verkoopt. ;)

De rest van de dag doe ik eigenlijk vrij weinig. Ik lees, ik kijk de film Best of Me, ik kook pasta voor een half weeshuis, ik eet pasta en doe de rest in een bakkie voor morgen, ik douche en ik lig al voor 9 uur in bed. Morgen ga ik een dagje naar Porvoo dus dat is leuk :)

  • 21 December 2017 - 23:10

    Mamski:

    Pas maar op: dadelijk wordt je echt gescout. In a’foort sta je ook al op de website van het Jongerenloket immers?
    Tot gauw en goede reis verder. En met 4 tassen in de bus betekent.........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 53884

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: