Coördinator & naar Tampere - Reisverslag uit Tampere, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Coördinator & naar Tampere - Reisverslag uit Tampere, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Coördinator & naar Tampere

Blijf op de hoogte en volg Irene

15 September 2017 | Finland, Tampere

Stiekem was ik het vergeten, maar om 10 uur heb ik een meeting met Demi, Susanne en onze coördinator, Annika nogwat. Het was heel fijn om even te praten over de gekozen vakken en of de overlap oke is en wat verder nog opties zijn. Ze is echt heel erg open en ze wil overal bij helpen. Ze heeft ook meerdere keren gezegd dat het echt niet erg is als het niet wil lukken, je kan altijd je vakken veranderen etc. Bovendien heb ik blijkbaar een vak waarbij ik een boek-examen mag maken of gewoon een college-examen. Kan ik nog even over nadenken.

Tussen 11 en 14 hebben Demi en ik heel hard gestudeerd en dat voelde wel even goed :) Lang geleden dat ik zo aan een stuk door geleerd heb. Ik heb sinds kort een app, die een soort van boompjes plant als je niet op je mobiel zit voor een bepaalde gezette tijd. Werkt erg goed voor mij om me te concentreren. :)

Na het uurtje foundations of public health ben ik naar de winkel gegaan met Doro om daar wat lekkers te kopen voor avondeten en nog wat spulletjes voor de komende dagen.
Om half 6 vertrokken we naar het busstation waar om 18.25 de bus vertrok naar Tampere! Ines en ik zijn zoooo excited!
Voor maar 12 euro per persoon zitten we 4,5 uur lang in een bus, met wifi en stopcontacten. Eigenlijk duurt de reis nog best wel lang, maar het is fijn dat ik gewoon kan lezen en kan netflixen :)

Om 22.40 komen we aan op het busstation in Tampere, waar Kalle, onze airbnb host al op ons staat te wachten. Eigenlijk vind ik het een beetje spannend om 'zomaar' bij hem in de auto te stappen, maar hij is heel aardig en hij vertelt over zijn werk, over Tampere, over zijn 3-jarige dochtertje en zijn ex-vrouw, dus dat werkt wel. Na 10 minuutjes rijden zijn we bij zijn huis en daar is de leuke hond! Het is een 13 jarige zwarte hond, lijkt een beetje op een schnautzer maar dan groter. Hij is doof en ontzettend schattig! Het is heel fijn om weer even te kunnen knuffelen. Terwijl Ines een huistour krijgt ga ik op de grond zitten met de hond. Hij gaat prompt bovenop m'n schoot zitten. Zo schattig!
Ook heeft Kalle 2 katten, waarvan er 1 van hem is en de andere gewoon een logee. Ook die katten zijn heel erg leuk, ik voel me blij! De bedden zijn lekker, de kamer is klein maar fijn, de gordijnen zijn met katten, er zijn spiegeldeuren en zelfs een televisie en eigen toilet. Ik ben heel erg moe, maar heel erg tevreden. Even een snelle douche en om 12 uur eindelijk in bed. Morgen de marathon!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 54053

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: