Hiken in Puijonlaakso - Reisverslag uit Puijonlaakso, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Hiken in Puijonlaakso - Reisverslag uit Puijonlaakso, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Hiken in Puijonlaakso

Blijf op de hoogte en volg Irene

08 Oktober 2017 | Finland, Puijonlaakso

M'n wekker zou vandaag om 9 uur afgaan, zodat ik om 10 uur aan de slag kon gaan. Helaas verliep het een beetje anders, want om 8 uur werd ik al wakker van de wekker van Maria. Bijna viel ik weer in slaap toen hij weer af ging. 9 of 10 keer ging de wekker af voor we haar om kwart voor 12 uit de kamer zagen komen: "another wonderful day!", huh, zei ze dat echt? Ja... Sinds gisteren heeft ze een relatie, blijkbaar, dus erg vrolijk. Ines en ik iets minder vrolijk door al die wekkers. Bovendien staat haar afwas al heel lang in de gootsteen, terwijl ze de eerste weken zo zeurde dat wij niet snel genoeg onze zooi afwasten. vreemd.

Van 10 tot 12 heb ik gestudeerd voor tentamen van dinsdag. Toen pakten Ines en ik de bus naar Puijonlaakso, de wijk waar de Puijon toren staat. We liepen alle weetiknietmeerhoeveel treden omhoog en besloten dit keer om niet de toren op te gaan (beetje spijt van, want nu zie je zoveel verschillende kleuren bomen enzo) en alleen een hike te doen. Er zijn 3 hikes, alle drie ongeveer 2 kilometer. We besluiten de blauwe te doen. Eerste helft is voornamelijk naar beneden en de tweede helft is bijna alleen omhoog. we doen er 40 minuten over, en het is een mooie route. Lekker groen, lekkere geuren, lekker rustig, precies zoals ik ervan hou :)

Eenmaal terug bij het beginpunt komt Ines ineens op het idee dat ze er nog 1 wil wandelen. Ik heb nog best wel wat te doen voor tentamen, dus ik pak vast de bus terug naar het centrum om in een cafe te gaan zitten leren. Bovendien was de klim best steil dus ik voel mn benen/billen! Vandaag lopen pap en Mirjam trouwens de halve marathon! Mirjam haar eerste! Zo gaaf!

In het cafe bestel ik een latte macchiato soya en later, als ines er ook bij is (ze heeft nog 2 extra hikes gedaan) ook nog een broodje hummus. Erg lekker en een paar productieve uurtjes gehad. Met de bus weer terug naar huis, lekkere pastasalade gemaakt met mn restjes (olijf, zongedroogde tomaat, tomaat, mais, courgette, champignon) en lekker genoten van een rustig avondje (netflix) De foto's heb ik al op mn laptop gezet :)

's avonds nog een uur met pappa en mamma geskypt, was heel erg fijn. We hadden elkaar heel erg veel te vertellen! Ik begin ze wel echt te missen nu, en jammer dat ze niet langs kunnen komen, maar dat snap ik wel hoor mam!

Ik vond het een leuk dagje, zo'n zondag. Even studeren, even wandelen (heel burgerlijk eigenlijk!) en daarna weer studeren.

  • 11 Oktober 2017 - 10:56

    Mamski:

    Leuk hoor. zo grappig, lekker burgerlijk wandelen. Maar studeren is dat dan weer niet. En fijn dat je zo je best doet!! En nu fun in St. Petersburg; enjoy and keep up the good spirit with your study.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 54072

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: