Aftellen... - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Aftellen... - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Aftellen...

Blijf op de hoogte en volg Irene

07 Juli 2017 | Nederland, Maastricht

Nu m'n laatste tentamen gemaakt is, de laatste deadline vandaag gehaald is kan ik (bijna) zeggen dat ik vakantie heb! Nog 1 herkansing vrijdag en dan eindelijk vrij! De laatste tijd ben ik heel druk geweest met vanalles en nogwat (onder andere dus veel studeren), maar mijn reis naar Afrika komt nu wel echt dichtbij!

De afgelopen maanden heb ik met de drie meiden uit mijn gemeente die mee gaan heel hard gewerkt om het geld voor deze reis bijeen te krijgen. We zijn in november begonnen en sindsdien zijn er verschillende verkoopacties geweest, zoals de verkoop van kaarsen, oliebollen en paasbroden. Ook hebben we vaak etentjes georganiseerd waarbij mensen voor een vrijwillige bijdrage konden komen eten (soependiner, stamppottendiner en pannenkoekenrestaurant). Onze meest vruchtbare actie was een duik in het koude henschotermeer op 8 maart samen met de andere twee meiden die meegaan en een hele groep uit onze gemeente inclusief 1 van onze twee dominees! aangemoedigd door gemeenteleden én dominee nummero 2 hebben we ons het koude water ingegooid en daarmee bijna 800 euro opgehaald.

Hoewel het organiseren en uitvoeren van de acties niet altijd gemakkelijk was en ook af en toe onenigheden en moeilijkheden meebracht, heeft het ons als groep heel erg hecht gemaakt en het heeft mij persoonlijk ook heel veel geleerd.
Tijdens de voorbereidingsmaanden hebben we ook zoveel positieve reacties gekregen vanuit onze gemeente, wat het nog toffer maakt dat wij namens hen het project Mwana Ukundwa mogen gaan bezoeken!

Nog 24 dagen tot we met een groep van 9 naar midden Afrika vliegen. 31 juli vliegen we 's ochtends met KLM met een directe vlucht naar Kigali, de hoofdstad van Rwanda. Nu het dichterbij komt, moeten er ook steeds meer dingen gekocht en geregeld worden. Inmiddels zitten alle spuiten erin en zijn de stempels in onze gele boekjes gezet waardoor we nu ook een mooi visum in ons paspoort hebben kunnen laten zetten (Ja, ik ben wel een beetje trots dat ik nu eindelijk iets prominents in m'n paspoort heb staan).

Als de officiële documenten om het land in te komen geregeld zijn, is nu tijd voor alle extra dingen. backpack, waterzak, speciale kleding, muskietennet (geïmpregneerd, weer een nieuw woord geleerd) etc. Elke keer weer iets aanschaffen wat we nodig hebben op reis maakt dat ik er nog meer zin in heb, bovendien hebben we nog geld 'over', wat we gaan besteden aan spullen voor daar, zo leuk!

Dit is de eerste keer dat ik zo iets als een blog bij (wil) ga(an) houden, dus ik ben benieuwd of het me bevalt, of het lukt en of het leuk is! Enjoy reading!

• 07 Juli 2017 - 17:39

Mamski:

Leuk hoor. Tijd vanaf november is voorbij gevlogen. En voor je t weet vlieg je Finland alweer in. Enjoy and keep it cool!