Nog maar 7 dagen! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Nog maar 7 dagen! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Nog maar 7 dagen!

Blijf op de hoogte en volg Irene

24 Juli 2017 | Nederland, Amersfoort

Nu er nog maar 7 nachtjes op de teller staan, is het tijd voor wat vlucht- en bestemmingsinformatie! Ik kreeg de laatste tijd een aantal keer de vraag wanneer ik nou precies ga en hoe lang het vliegen duurt. Bovendien weet je nooit wie er ineens op het vliegveld staan te zwaaien :)

Ik vlieg op maandag 31 juli vanaf Schiphol, Amsterdam. Onze vlucht vertrekt om 11.35 's ochtends en komt om 19.10 aan. Na 8 uur en 35 minuten zouden we theoretisch gezien in Kigali, de hoofdstad van Rwanda, moeten aankomen. We vliegen met KLM (Vlucht KL0537) en met een Airbus Industrie A330-300. Dit betekent dat ik voor het eerst ga vliegen met een vliegtuig dat twee gangpaden heeft! Noem me gek, maar sinds ik amerikaanse films heb gezien (zoals Lizzie McQuire the movie, waarbij Lizzie's ouders naar hun dochter in Italië vliegen) wil ik al in zo'n groot vliegtuig vliegen. Het vliegtuig heeft 292 zitplekken en heeft een spanwijdte van meer dan 60 meter, WOW! (ja, ik heb dit allemaal opgezocht)

Na 6486 kilometer (oftewel: 4030 mijlen) komen we aan in Kigali. Kigali is meerdere malen uitgeroepen tot de schoonste stad van Afrika. Ik heb filmpjes gekeken en de stad ziet er gewoon goed ontwikkeld uit. Ik denk dat ik soms een beetje een verkeerd beeld heb van Afrikaanse steden in het algemeen.
Kigali had in 2009, wat de meest recente telling is, ruim 950.000 inwoners. De stad ligt op verschillende heuvels. Dit is ook niet gek, want Rwanda wordt ook wel het land van de duizend heuvelen genoemd.
Kigali is gesticht in 1907, wat betekent dat de stad dit jaar 110 jaar bestaat!

Er is in 1994, tijdens de genocide, veel gebeurd in Rwanda, en vooral in Kigali. Er zijn in Rwanda ongeveer een miljoen Tutsi's en Hutu's vermoord in korte tijd. Ik ben heel erg beniewd, zeker na het zien van de film 'Hotel Rwanda', wat we hier nog van gaan terugzien.

Dat waren weer genoeg feitjes genoeg voor de maandagavond!

  • 24 Juli 2017 - 22:33

    Mamski:

    Dat worden vast mooie foto's met je nieuwe toestel. Gaan jullie ook naar het Genocide Memorial aldaar?
    Geniet van jullie mooie prestatie! En geef en deel!

Tags: feitjes, hutu, tutsi, KLM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 53866

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: