Al 4 weken hier! - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Al 4 weken hier! - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Al 4 weken hier!

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 September 2017 | Finland, Rauhalahti

Vandaag heb ik weer twee kaarten mogen ontvangen! Alweer een kaartje van oma en haar vriend, met een hele schattige foto van mini-irene erin en een (zelfgemaakte) kaart van Channah, die dit jaar lid-af is geworden bij Lux. Hier zat ook een superschattige sterren-slinger in die ik natuurlijk meteen aan m'n muur gehangen heb. Blij met lieve familie en vrienden om me heen!

Ik heb vroeg de wekker gezet om voor uni nog even foto's te maken van de mooie bomen rondom het meer, nu ze zo verkleuren, maar helaas hangt er een superdikke mist, dus ik kan nieteens de bomen zien als ik uit m'n raam kijk. Dan maar een half uurtje extra slapen!

Vandaag heb ik twee uur foundations of public health (de laatste twee colleges van dit vak!) en 2 uur een nieuw vak, wat 'Global and local public health issues' heet. Het blijkt dat dit een online vak is wat een beetje een gekke leer-strategie heeft. We zijn allemaal ingedeeld in groepen van ongeveer 10 personen. Elke 8-11 dagen komt er een nieuw onderwerp online, waar 1 iemand van de groep een subonderwerp over moet opstarten. Als iemand anders een ander subonderwerp wil beginnen is dat ook oke. De bedoeling is dan dat we met z'n allen daarop gaan reageren (inclusief officieel refereren) en weer een nieuwe vraag stellen zodat het een soort eeuwig doorgaande discussie is. na ongeveer 10 dagen komt er weer een nieuw hoofdonderwerp waarna we de andere onderwerpen kunnen laten liggen. Je wordt beoordeeld op je inbreng op het forum, maar er is enkel een pass/fail beoordeling. heel gek... Gelukkig hebben ze alle masterstudenten bij elkaar gezet, anders zou ik het sowieso niet bijhouden.

1 goed ding al van erasmus hier in Kuopio doen: ik ben er al achter dat ik niet de public health kant op wil! #Surprise

M'n camera had ik meegenomen, dus op de weg terug naar huis (de mist is gelukkig weg, eindelijk) heb ik hele mooie fotos kunnen maken met de mooie blauwe lucht. Ik ga nooit aan deze route naar de uni wennen. MOOI!

Rond 2 uur was ik al thuis, waarna ik erachter kwam dat ik een mail had van Maastricht. Het blijkt dat ze niet mee willen werken aan het verhaal dat ik mn toets op 11 januari op de UM maak.... Ik heb een boze, maar nette mail teruggestuurd waarin ik de situatie nog een keer uitleg. Ze kunnen toch niet verwachten dat ik 300 euro betaal om even op en neer naar Finland te gaan voor een toets van 3 uur!?
Als er nog steeds een negatieve reactie komt dan ga ik Wageningen UR mailen, want daar kan het wel gewoon. Misschien dat ik dan samen met Max mn toets daar kan maken... Beetje jammer van dit gedoe.

na ruim een maand kan ik eindelijk Dieuwertje weer zien! Ik net uit de uni, zij net wakker, maar we kunnen even (lees, bijna 1,5 uur) skypen! Heel gezellig om haar weer even te spreken en ondanks dat we elkaars blog lezen is het ook leuk om gevoelens en ervaringen die wat dieper gaan dan de blog uit te wisselen. Love you Dieuw!
(tijdens het skypen komt er nog een ijskar langs, ik ren naar buiten want ik lust wel een ijsje met dit zonnetje, maar helaas verkopen ze alleen dozen met 8 of 12 stuks... tja, dat hoeft nou ook weer niet :( )

Ines is vanaag weer teruggekomen en WAUW, wat een fantastische foto's heeft ze gemaakt! Ik weet waar ik mn gezin volgend jaar naartoe sleep...!

's Avonds besteed ik een paar uur aan studeren, want ik moet echt veel doen, nu er 5 vakken naast elkaar lopen. ik heb dan misschien geen FPH colleges meer, maar het tentamen is pas half oktober en ik moet zondag een essay inleveren. Help?!

Verder ben ik, zoals de titel al zegt, vandaag precies 4 weken in Finland, wat vliegt de tijd! Ik geniet (bijna) elke dag en ik probeer van elk moment een feestje te maken, wat een belevenis!

Ps. nog steeds geen bericht over m'n mobiel gehad...


  • 26 September 2017 - 15:12

    Mirjam:

    Wat is er mis met Public health?
    Zou je een e-mail krijgen als er nieuws was over je mobiel? Misschien kun je anders hem benaderen?

    Wat gek van die ijsjes! Hoewel finnen dus wel gek zijn op ijs, dus misschien zouden ze zo'n doos van 8 ijsjes wel in één avond opeten...

  • 27 September 2017 - 05:00

    Dieuwertje:

    Love you too <3 en succes met alle studiedingen... En hopen dat je binnenkort een bericht krijg over je mobiel, dat zou wel tijd worden..!

  • 27 September 2017 - 14:35

    Max Jonkman:

    Waarom ga je samen met mij een toets doen? Heb ik iets gemist? Ik moet hier vast nog even een aantal dingen voor bijlezen :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 53888

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: