skypen met Marlinde <3 - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu skypen met Marlinde <3 - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

skypen met Marlinde <3

Blijf op de hoogte en volg Irene

27 September 2017 | Finland, Kuopio

Vandaag was ik op tijd vertrokken voor m'n les, maar toen ik bij het gebouw aankwam zag ik bijna geen fietsen staan. Gek dacht ik nog... Bij het lokaal zag ik allemaal onbekende mensen staan. Even m'n rooster checken, en ja, je voelt hem al aankomen... Ik stond bij de verkeerde plek. Snel naar beneden rennen, weer op de fiets springen en he-le-maal naar de andere kant van de campus fietsen. Dit is best een stuk, en natuurlijk kon ik in het goede gebouw het lokaal niet vinden. Goed begin weer...
Na principles of nutrition kochten Iris en ik kaartjes voor de 90's party van vrijdag --> Nieuwe patch erbij! Heel grappig, want de patch heeft een mario erop die zegt: "What doesn't kill you only makes you smaller".

Na een hele stevige lunch vol koolhydraten (penne met een veel te olie-actige tomatensaus met groenten en 4 sneetjes brood met boter), ging ik in Oppari aan de slag met m'n essay en andere nuttige dingen.

Eind van de middag weer naar huis, dutje doen, tot ik wakker wordt van de bel. Wie is dat nou weer. Voor de deur staan twee meiden van mijn leeftijd, misschien wat ouder. Eerst denk ik nog dat ze willen dat ik een goed doel ga steunen want ze vertellen iets over natuurrampen enzo, en ze vragen wat ik nou goed nieuws vind. Dan willen ze me een filmpje laten zien, dus ik nodig ze even uit naar binnen want het is zo koud in de deuropening. Pas als het filmpje halverwege is begrijp ik wie ze zijn. Het zijn Jehova getuigen...! Nou, ik ben al christen, maar het is een leuk gesprek. Ze geven me nog een soort folder waarin bewijs staat dat de Bijbel echt van God is en niet verzonnen, en ze vragen of ze nog een keer terug mogen komen om over bepaalde bijbelversen te praten. Nou prima, ik wil best een gesprekje voeren hoor. Als ik me ongemakkelijk ga voelen of ze me willen overtuigen van dingen waar ik zelf niet in geloof dan kan ik ze altijd nog wegsturen, toch?

Vlak voor ik wil gaan koken komt Ines erachter dat ook op woensdag de sauna geopend is! We snellen onszelf dus naar het gebouw om even te ontspannen van onze dagelijkse bezigheden. Het is heerlijk. Er is de hele tijd niemand, en ik probeer elke keer na een paar minuten sauna een koude douche te nemen, ter voorbereiding van morgen (Saunaboat!).

Ines blijft nog wat langer in de sauna dan ik, dus ik ga vast koken. Broccoli met een vegan-schnitzel en 2 aardappels (grote, voor 18 cent!), Omdat ik het warm heb, kook ik eerst alleen met een handdoek om en later alleen met ondergoed aan. Maria schrok zich wild toen ze haar kamer uit kwam, haha!
Onze keuken heeft een best groot raam wat grenst aan de straat, dus iedereen kan naar binnen kijken, wat wel een beetje jammer is. Misschien dat we daar nog wel een gordijn ofzo ophangen. Wat zou men denken als ze mij in mn bh achter het fornuis zien staan, haha!

m'n eten is top, en daarna ga ik lekker skypen met Marlinde! Heb haar sinds 27 augustus niet meer gezien, en alleen via fb/whatsapp gesproken dus het is super leuk om elkaar weer goed bij te praten. Zij over Lux, klaar-af, de nieuwe A-leden en alles eromheen en ik natuurlijk over alles wat ik hier meemaak. Over 20 dagen is ze hier al! :D Heb echt heel veel zin in haar bezoek! AFtellen!

  • 09 Oktober 2017 - 12:12

    Mirjam:

    ojee irene.. ik hoop dat de jehova's daar anders zijn dan hier anders kom je er NOOIT MEER VANAF. nouja, op zich is over 2 maanden weer terug naar Nederland emigreren waarschijnlijk wel genoeg. Gelukkig maar...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 54015

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: