Vrije week begonnen - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu Vrije week begonnen - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

Vrije week begonnen

Blijf op de hoogte en volg Irene

30 Oktober 2017 | Finland, Rauhalahti

Deze week ben ik helemaal vrij, dus ik kan lekker m'n ding doen. Ik heb wel een deadline vandaag en vrijdag en een tentamen maandag, maar dat zal allemaal wel loslopen. Ik wil eigenlijk uitslapen, maar ik word al vroeg gewekt door de renovatie-lui. Dit is al de 5e week... Ik hoop nu wel dat het gauw ophoudt. Het is ook altijd van 7-9 heel veel lawaai, en dan om 12 uur/half 1 weer... zucht.

Rond 9 uur ga ik uit bed, eet mn bakkie havermout met rozijntjes en om 10 uur ga ik op pad om een rondje te hardlopen. Helaas was het niet zo'n ontspannen rondje, omdat er heel veel sneeuw/ijs lag, wat het nogal moeilijk maakte om gewoon lekker door te rennen. Je weet nooit waar het glad is, en de verse sneeuw rent heel zwaar. Nouja, toch even 3 kwartier gerend, en het weer is lekker fris en de omgeving is extra mooi met al die sneeuw.

Ik had van 11-13 de wasmachine, dus ik heb twee wasjes gedraaid. Was ook wel nodig, want ik moest echt mn beddengoed wassen en ik had ook nog maar 2 onderbroeken, haha. Ook mn sportkleren zijn weer lekker schoon :)

Ondertussen werk ik aan mn assignment, wat best soepel gaat. De rest van de dag doe ik letterlijk helemaal niks, echt heerlijk. Gewoon lezen, slapen, netflix kijken etc.

's avonds eet ik mn pompoengerecht, alleen nu zonder avocado omdat die op was, dus nu met vegan kaas. Best lekker! Om 8 uur ga ik naar Demi (te voet) omdat we morgen naar Helsinki gaan en vanaf haar gaat er een bus, en vanaf mij niet... Onderweg bel ik een klein half uurtje met mam en pap. Ik mis ze!
Ik loop er ongeveer een uur en 10 minuten over naar Demi, maar onderweg val ik 1 keer bijna en het is ZO GLAD! Zelfs waar ze gestrooid hebben (ze strooien hier met steentjes ipv zout) is het mega glad. Ik loop dus voornamelijk in de berm. Als ik bij Demi aan kom heb ik last van mn heupen van het gespannen wandelen en het corrigeren de hele tijd.

We praten nog even over wat we gaan doen, en om 10 uur gaan we slapen. Morgen vroeg op.

Sorry, dit was geen interessante blogpost, maar ik heb vandaag gewoon echt heel weinig gedaan. Ben wel blij dat ik morgen en overmorgen in helsinki ben, anders zou elke dag er zo uitzien als vandaag, en ik heb nu geen was meer over om te doen ;).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 53875

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: