sneeuw is mooi - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu sneeuw is mooi - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

sneeuw is mooi

Blijf op de hoogte en volg Irene

21 November 2017 | Finland, Kuopio

M'n titels worden steeds minder interessant he, maar m'n dagen eigenlijk ook.. Ik kijk er steeds meer naar uit om weer lekker thuis te knurpelen... Maar helaas, dat moet nog even wachten want gelukkig heb ik nog wat leuke dingen op het programma staan! :)

Vandaag ging mn lamp kapot in mn kamer. Of naja, hij doet het nog soortvan maar hij flikkert heel irritant... Waarschijnlijk gaat hij kapot, zei pap (ik had hem een filmpje gestuurd) Ik hoop Kuopas het wil repareren want ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze geen lampen vervangen, omdat je dat zelf moet kunnen... tsss wie kan er nou een lamp vervangen?!

Het plan was om weer een beetje uit te slapen maar ze zijn (nog steeds) met de dakrenovatie van building B bezig, en dat hoor ik ook best goed, dus ik was al rond half 8 wakker. Nouja, geeft niks! Ik heb lekker gestudeerd, gewerkt aan mn opdracht, getranscribeerd etc. Om 13uur had ik even een laundry uurtje, en op de weg naar het washok gleed ik bijna uit! Jeez, t echt glad! Vandaag sneeuwt het al de hele dag, dus ik durf eigenlijk niet te gaan hardlopen, maar het stond wel op mn planning dus ik moet gaan...

Ik heb uitgesteld, de was opgehangen, uitgesteld en uitgesteld, en om 3 uur ben ik uiteindelijk toch gegaan. Een klein stukje nieuw bos ontdekt, wat heel leuk was. 4-kilometerrondje, dus gewoon prima. Het sneeuwde nog steeds, en dat maakt dat de lucht zo fris en schoon is! "I smell snow" for the Gilmore Girls fans onder ons :) Love it! Ik heb wel een reflectie hesje aangetrokken, zodat ik goed zichtbaar ben. #veiligheidvoorop!

Rest van de middag gewoon nog even chill aan mn learning diary en colleges gewerkt, niet zo bijzonder.

eind van de middag bak ik met écht mn laatste leftovers, bladerdeeghapjes. ongeveer een kwart met appel en kaneel en de rest met spinazie en ui. In de eerste lading zitten 3 zoete, dus precies 1 voor mij, 1 voor Ines en 1 voor Maria (ondanks dat ze me echt helemaal gek maakte met al dr gezwam en gezwets). Daarna uitkleden en door de sneeuw naar de sauna waggelen (met een bladerdeegspinaziehapje in je hand). In de sauna was het al lekker warm, ondanks dat wij de eerste waren. Later kwamen ook Izabela en Klara erbij, was gezellig! We gaan een keertje een reunie doen in Polen. (komt waarschijnlijk toch niet van! ;p)

Ik ging iets eerder terug dan Ines, die was nog even met een vriendin aan het bellen, en toen vertelde ze dat het stomme suffe saunamens... de deur op slot gedraaid had!? LIKE WHAT?! ze kon dus niet meer naar binnen waar ook haar spullen lagen... bizar, wat een feeks zeg. Ik heb nu weer een berichtje naar Kuopas gestuurd over haar, een soort klacht.

Ik voelde me 's avonds niet zo happy, dus ik wilde graag skypen, maar dat ging niet. Mirjam was uit eten, mam was op dr werk bij een gezondheidsevenement, pap was naar koor, Dieuwertje had colleges tot 9 en verder had ik niet echt zin in iemand... Dus ik ben maar vroeg in bed gaan liggen en een beetje gaan lezen en transcriberen. Na vandaag is het project voorbij dus hoef ik niet meer te werken. Ik ben super benieuwd hoeveel ik totaal verdiend heb! :D :D :D

Nou, niet zo happy gaan slapen dus, maar wel een leuke dag gehad opzich. Ik geniet als ik aan het rennen ben, mn kleren zijn weer lekker schoon, de spinaziehapjes waren lekker en ik heb (alweer) een redelijk productieve dag gehad wat betreft uni! Morgen ben ik niet meer vrij, maar gewoon weer colleges. :)

  • 22 November 2017 - 21:39

    Dieuwertje:

    Hahaha ik keek vandaag voor het eerste naar jouw tags, heeft ze spinazie tussen d'r tags staan xd. Geniet er nog van chica, de tijd gaat vliegen vanaf nu, trust me..

  • 23 November 2017 - 15:07

    Mirjam:

    Je bent zo lekker bezig met rennen! Echt supergoed! Het zal nu met gevoelstemperaturen van -12 wel niet gaan maar je bent echt lekker bezig, je rent nu meer dan iK! En de temperatuur is hier nog wel ok!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 53981

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: